Baby guppy of molly?


F

Femmy

Guest
Ziet iemand of dit een baby guppy is of molly?.

20171014_165043.jpg
20171014_164810.jpg
 
Ok, als je al donkere visjes ziet dan lijkt het me helemaal wel duidelijk na enkele dagen.
 
Want guppy's zijn in het begin nog niet donker van kleur? (Moet nog veel leren :))
 
Want guppy's zijn in het begin nog niet donker van kleur? (Moet nog veel leren :))
Jonge Guppen zijn grijs (of geel als je een blonde stam hebt).

De jongen van Molly's zijn ook hoekiger van bouw en Guppen. En de rugvin van Molly's is rechthoekig, terwijl die van Guppen rond zijn.
 
Ziet iemand of dit een baby guppy is of molly?.

Bekijk bijlage 83440 Bekijk bijlage 83441

Goedemorgen,

eens even een update hier (weet niet waar ik het anders kon plaatsen) de eerste baby's hadden het helaas niet gered, ook omdat we toen naar een iets grotere bak gingen een mp 60x40x40 (fijne duitse bak). en nu? nu krioelt het van de jongen :smitten:erg leuk! en nu komt er een juwel rio 180 (yeeeey), mijn idee is om daar de volwassen vissen (guppen en molly's) in te doen en de mp bak als opkweekbak te gebruiken. Ik ben bij diverse dierenzaken geweest maar dat valt me vies tegen over wat zij over aquaria en hun bewoners enz. weten dus om de rio in te gaan richten gaan wij binnenkort naar een vissenspeciaalzaak, ik heb in de mp bak grind ik vroeg me af wat de voordelen van zand zijn?.

groetjes Femmy
 
Mooi dat ze nu goed kweken. Zelf gebruik ik geen filterzand maar Aquasand van de Hornbach met een korrel van 0.4-0,8mm en gewoon kwartsgrind van de Pets Place. Wat goed is hangt ook af van wat je wil gaan houden in een bak en wat je mooi vindt.
 
Bedankt voor je reactie! mijn verschillende molly's gaan erin, guppen en ik heb 2 verschillende algeneters, ben sowieso gek op mooie planten (buiten maar ook in het aquarium) ik wil geen rotswand erin van dat vind ik zonde van de ruimte dus misschien weer een achtergrondposter.
 
wauw ik heb je bakken bekeken John, echt prachtig! ik vind die zwarte bodem ook wel erg mooi!!
 
Ik ben bij diverse dierenzaken geweest maar dat valt me vies tegen over wat zij over aquaria en hun bewoners enz. weten

groetjes Femmy
Ja, da's vaak een domper als je naar een zaak gaat waar je meent het juiste antwoord te krijgen en het valt ineens tegen. Gebeurd vaak hoor...

Uiteraard zijn er wel zaken die wel de know-how hebben (gelukkig wel.. ) doch het gebrek eraan is bij helaas veel relevante zaken wel aan de orde.

Hoop dat je bij de vissenspeciaalzaak straks wel tevreden kunt zijn.
 

Terug
Bovenaan