Baby guppen Kweken?


M

Muffin0761

Guest
Goedemiddag,

Ik heb nu een aquarium van 60x30x30, daarin zitten 3 guppen en 3 waaierhand garnalen. Ik wil een groter aquarium kopen van 121x101x40 en meer guppies kopen, zodat ik er ongeveer 10 heb. Daarnaast wil ik dan mannetjes en vrouwtjes. Maar die krijgen natuurlijk meer baby guppen, wat moet ik met de andere baby guppies doen? Want uiteindelijk worden ze natuurlijk groot en dan heb ik straks een overbevolking!
 
Weggeven of op MP te koop aanbieden? Maar in zo'n groot aquarium passen best wel wat meer guppen hoor.
 
Soms wil de lfs ze wel van je overnemen maar dat zou je naar kunnen informeren.
 
Is het geen optie om minder of geen Guppen te houden want ze kweken nu eenmaal als konijnen en er zijn zat andere leuke visjes.
 
Geen guppen houden???
John!
Wat zeg je nú?😱

Geintje natuurlijk, maar ze fokken inderdaad als konijnen.
Het spreekwoord zou beter veranderd worden in fokken als guppen.
De voornoemde rouwtetra's lossen dat probleem doorgaans prima op.
Zeker in combinatie met weinig drijfplanten, waar de jonkies zich graag in verschuilen.
 
Goed van je dat je hier op voorhand over nadenkt Muffin!🙂👍🏻
 
Geen guppen houden???
John!
Wat zeg je nú?😱

Geintje natuurlijk, maar ze fokken inderdaad als konijnen.
Het spreekwoord zou beter veranderd worden in fokken als guppen.
De voornoemde rouwtetra's lossen dat probleem doorgaans prima op.
Zeker in combinatie met weinig drijfplanten, waar de jonkies zich graag in verschuilen.
Ja maar toch vindt ik het jammer als je dan "gedwongen" bent om bv Rouwtetra s erbij te zetten. Vaak een visje die men anders niet zou nemen dus ik zou dan zelf voor iets anders dan Guppen kiezen.
 
Je wordt nergens toe gedwongen.
guppen zijn scholenvissen en de volwassenen zitten graag op een kluitje ook als ze niet gevoerd worden.


ik ken een mede hobbyist de een paar rovers heeft
Eens in de zoveel tijd breng ik daar een aantal volwassen geworden guppen heen.
een flink aantal van de jonkies wordt echter door de volwassen guppen uitgedund.
als je bak wat voller wordt.

ik weet niet of je nu mannen of vrouwtjes hebt.
maar 2 mannen en 5 vrouwtjes is meer dan genoeg om die bak te bevolken

zelf doe ik er heel af en toe een nieuw mannetje in om er wat variatie in te te houden.
 
Rouwtetra's zijn ook maar een voorbeeld.
(Overigens vind ik de roze variant een bijzonder fraaie vis. Maar dat is persoonlijk)
Het enige waar je toe "gedwongen" wordt is dat je er een paar rovertjes in zet.

En Rt's zijn dan een logische keuze omdat ze die taak nauwgezet volgen, verder rustige, sterke visjes zijn die zich verder nergens mee bemoeien.
Én niet te groot worden.

Maar er is genoeg keuze in het roversnest.
Even een kwestie van je oriënteren.
 

Terug
Bovenaan