Baby Corydoras ronde 3


SandraGup

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2017
Berichten
98
Leeftijd
51
Locatie
Geldrop
We mogen weer aan de slag :book:...
De corydoras hadden weer eitjes gelegd op 14 februari en vanavond is het uitkomen begonnen. De teller staat nu op 37 en nog niet klaar.
Ik heb de artemia kweekschaal maar weer opgesteld en al het andere eten maar weer tevoorschijn gehaald :D Ook ben ik het kweekbakje aan het indraaien. Op goed geluk;)
IMG_20180217_203904.jpg
 
Als ik goed geteld heb zijn het er 50. Allemaal gisteren uitgekomen, van zeer vroeg tot de laatste gisteravond.
20180219_101120.jpg

Heb ik eigenlijk toch een vraagje. Omdat dit de eerste keer is dat ik net uitgekomen artemia voer, gaat overigens best snel met zo'n kweekschaal, hoeveel en hoe vaak mag ik dat voeren ??
Ik heb er net een beetje ongedaan en er wordt al achteraan gezeten...
 
Zelf begin ik op de derde dag met het voeren van artemia.
Drie maal per dag in de eerste week, daarna twee maal per dag.

Hangt het bakje met de baby's in een anders aquarium? Of lijkt dat zo.

Het belangrijkste zijn de waterwissels en dat je steeds de oude niet opgegeten artemia weg zuigt.

Leuk dat je zo veel baby's hebt!
 
Zelf begin ik op de derde dag met het voeren van artemia.
Drie maal per dag in de eerste week, daarna twee maal per dag.

Hangt het bakje met de baby's in een anders aquarium? Of lijkt dat zo.

Het belangrijkste zijn de waterwissels en dat je steeds de oude niet opgegeten artemia weg zuigt.

Leuk dat je zo veel baby's hebt!

Oké, dan ga ik dat ook doen. En ja, ze zitten in een groter emmertje met zuurstofsteentje, dat hangt in een aquarium.
Vind ik gemakkerlijker bijhouden kwa waterwissels en weg zuigen niet opgegeten voer. Er zit een laag water in van 10-12 cm....
 
Het gaat best goed. Na twee drie dagen leven ze nog allemaal. Ze krijgen afwisselend voer van poeder, artemia quick en levende aetemia, want artemia kweken in zo'n schaal moet ik nog door krijgen vooral de hoeveelheid. Ik had een beetje zuinig aan gedaan. En ze eten van alles, dus dat zit wel goed. Zie zien er ook goed uit op 3 na...die zien er uit als een opgeblazen ballonnetje. Bij verversen komen ze naar boven en dwarrelen zeg maar naar beneden terwijl de rest gericht naar beneden zwemt.
IMG_20180221_075538.jpg

Ze scharrelen wel gewoon mee rond en eten denk ik oom wel anders zouden ze we dood zijn lijkt me....Misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn ???
 
Het verschilt per larfje hoe snel ze hun dooierzak hebben opgegeten.
Dus het kan zijn dat ze dalijk gewoon net zo smal zijn als de rest.

Die ene lijkt wel een te korte staart te hebben.
Er zitten soms ook larfjes met een kromme staart bij.

Deze overleven de eerste dagen nog wel, maar halen het niet.

Je kunt er niet veel aan doen dan afwachten hoe ze ontwikkelen.

Maar dit begin is wel al heel mooi zeg!
Echt heel leuk!
 
Ik wil dat ook wel een keer proberen, t’is dat mijn cory’s nog niet helemaal volgroeit zijn denk ik, zo gauw ik een eerste keer echt eitjes zie mogen jullie me allemaal tips gaan geven:D

Ik hoop voor je dat het gaat lukken, het lijkt al een goede start!;)
Ook handig zo’n bakje in het aquarium, lekker dezelfde temperatuur.
 
Even een telling gedaan...het zijn er nog 46.
2 zijn er gisteren gaan hemelen, een zo'n opgeblazen en een hele kromme....de rest groeit goed zo te zien.
20180222_101859.jpg

De artemia vinden ze ontzettend lekker. Er wordt goed op gejaagd. En daarna lekker uitbuiken......
20180222_074605.jpg
20180222_172943.jpg
:smitten:
 
We zijn weer een week verder en het best goed. Ééntje is er dood gegaan. Ik heb toen een watermeting gedaan en de nitriet begon weer gek te doen. Het emmertje werd echt al te klein. Dus heb ik besloten om ze meteen over te zetten in het grote kweekbakje. Het water wennen had ik in de loop van die week al gedaan, dus dat was geen probleem. Wel had ik al een half voedertabletje wat voorgeweekt en dat werd goed gegeten. Dus dat krijgen ze af en toe erbij, kan ik sneller stoppen met de poeders. Ik heb wel een intern filtertje meedraaien eigelijk omdat het sponsfiltertje niet echt vertrouw sinds de vorige keer. Spannend weer een nieuwe fase...
IMG_20180303_172451.jpg
 
Zomaar een fotootje, 18 dagen oud
20180307_202912.jpg


Gaat allemaal best goed, heb alleen problemen met de nitriet. Was vanavond weer te hoog, dus maar weer een spoed waterwissel ertussen gedaan.
Toch wat minder voeren al heb ik het idee dat het van de artemia komt....ze eten niet alles op en er zweeft dan nog veel rond dat dan in de sponsfilter zitten rotten. Misschien toch wat vaker een voedertabletje geven ??
Ideeën zijn welkom.
 
Hier heb ik dat probleem met de nitriet ook gehad hoor, dat is ook helemaal niet zo vreemd.

Je voert de kleintjes veel meer dan dat ze op kunnen, zeker in het begin.
Alleen dat is veel te veel voor je filter om te verwerken.
Dat is ook de grootste reden waarom kwekers zo veel waterwissels doen.

Ik doe hier bij de kleintjes nu ook nog steeds om de dag 50% waterwissel.
Dus ik zou bij die van jou met die leeftijd zeker nog iedere dag 50% waterwissel doen.
Ook al geef je vaker een voedertabletje.
 
Hier heb ik dat probleem met de nitriet ook gehad hoor, dat is ook helemaal niet zo vreemd.

Je voert de kleintjes veel meer dan dat ze op kunnen, zeker in het begin.
Alleen dat is veel te veel voor je filter om te verwerken.
Dat is ook de grootste reden waarom kwekers zo veel waterwissels doen.

Ik doe hier bij de kleintjes nu ook nog steeds om de dag 50% waterwissel.
Dus ik zou bij die van jou met die leeftijd zeker nog iedere dag 50% waterwissel doen.
Ook al geef je vaker een voedertabletje.
Oké, bedankt voor de tip.:D:D
 
De kleintjes...nou ja kleintjes.. gaan erg goed, ze zijn nu drie weken oud. En tussen zo'n 1,5 tot 2 cm. Het zijn al echt miniatuurtjes van pa en ma.
Ze gedragen zich ook zo, lekker grondelen, luilakken en af en toe naar boven schieten voor wat lucht.
Iedere dag een waterverversing van 50% en blijven hopen dat het zo goed blijft gaan....
IMG_20180311_102353.jpg

Ze krijgen steeds wat gevarieerder eten en dat gaat goed. Alleen vipachips eten ze niet.
Ik heb ondertussen wat andere merken voer besteld oa van dennerle cookies en novotabs van jbl.
Kan ik goed afwisselen. Ben benieuwd wat ze er van gaan vinden. (Lusten ze het niet heb ik de andere in het grote aquarium nog....)
Ze krijgen nog wel artemia, maar dat wil ik rustig aan gaan minderen. Ook wil ik het poedervoer gaan minderen...
Iemand suggesties wat er eventueel aan vervanging voor artemia naupliens gegeven mag worden of is dat nog te vroeg ???
 
Mooi hoor! En ze lijken nu idd op paps en mams :D

Ik denk dat als je zo afwisselend voert, dat je de artemia niet meer ergens voor hoeft te vervangen.
 
Mooi hoor! En ze lijken nu idd op paps en mams :D

Ik denk dat als je zo afwisselend voert, dat je de artemia niet meer ergens voor hoeft te vervangen.
Mooi, als ze het andere voer ook lekker vinden ga ik stoppen met artemia en de poeders afbouwen.
 
Ondertussen zijn de "puppies" een maandje oud en ohhh wat zijn ze leuk :smitten:
Eentje is er helaas gaan hemelen, reden hmmmm.. weet ik niet. De grootte varieert niet echt onderling , al zijn er 2 die echt kleiner zijn maar qua uiterlijk niet. Ze eten goed mee en gedragen zich net zo gek als de rest :p
Het nieuwe voer is wel wennen voor ze. In het begin wilden ze het helemaal niet. Ik blijf het ze wel gewoon aanbieden en ze beginnen er nu toch wel aan af en toe. Zodra ze het nieuwe voer goed eten stop ik met de poeders en zo.
Hoe dan ook, wat is het ontzettend leuk:D:D
IMG_20180318_084529.jpg

Hieronder een serietje van geboorte tot nu
IMG_20180318_090432.jpg
 
Laatst bewerkt:
De kleintjes zijn nu zo'n 6 weken....gaat snel hè ;). En ze gaan nog steeds goed. Twee hebben het niet gered. Eentje was zo dom om zich klem te zetten achter het filtertje en dan was er nog een achterblijvertje. Die zwom op een gegeven moment alleen maar onderste boven, was zo zielig...
20180325_192728.jpg

De rest doet het zo goed, ze groeien en eten als de beste. Alleen vipachips willen ze echt niet en vandeweek had ik ze een keer levende watervlooien gegeven en dat vonden ze maar niks hahaha
Rare levende dingen:eek::eek:
IMG_20180401_215118.jpg

Ze zijn zoo leuk en grappig...ik ga ze nog missen als ze weggaan, hihi.
 
Ik ben puppy-loos.....ze zijn allemaal verkocht. Er waren een paar geinteresseerden, al een tijdje hoor.
En aangezien ze alleen nog maar tabletvoer eten en de kleinste 2.5 cm was en de rest groter heb ik besloten om de wachtende mensen blij te maken.
Ik ben best wel trots op mezelf, van de 45 jonkies 41 goed en gezond groot gebracht.
En ze waren groter dan ik dacht, wat kan zo'n kweekbakje een vertekend beeld geven. Toen ik ze overzette in een transportbakje zag ik pas goed hoe groot ze werkelijk zijn.
20180407_115505.jpg
20180407_115312.jpg

En om mezelf (en het geduld van mijn man :D:D) te belonen heb ik een (hopelijk) koppeltje Farlowella Acus gekocht. Wie weet...komt er over een tijd een nieuw topic :D:D
IMG_20180407_191218.jpg
onze nieuwe aanwinst.
Naald en Draad:p:p
 

Terug
Bovenaan