baardalg


Als er nog steeds nieuwe alg ontstaat dan is er nog een tekort denk ik of geen goede circulatie.
 
Een tekort aan co2, licht of bemesting?
Anderzijds begrijp ik het weer niet goed... :S
Net ph en kh gemeten, mijn ph is nu 6.6 of 6.7 (lastig om 100% af te lezen) en de kh is 6. Wat maakt dat ik volgens de tabel al met teveel CO2 zit. De vissen doen wel niet raar ofzo.
Als ik nog steeds een tekort aan co2 zou hebben kan ik dat wel opdrijven maar dan gaat mn ph nog lager zakken terwijl ik denk dat 6.8 wel het minimum zou zijn.
Of zie ik het nu weer verkeerd?
:help::sorry:
 
Nee bij het opdrijven van je co2 zal de ph zakken en krijg je nog mer co2. Nu is het meten een indicatie en ik zou vertrouwen op je indicator. Heb je wel een goede circulatie van het water?
 
Nee bij het opdrijven van je co2 zal de ph zakken en krijg je nog mer co2. Nu is het meten een indicatie en ik zou vertrouwen op je indicator. Heb je wel een goede circulatie van het water?
Ok, dus vooral baseren op de DC? Zolang deze maar mooi groen is.
Een goede circulatie... Tja, hoe weet ik dat 100% zeker? Aan de achterkant heb ik de uitloop vd filter en deze is naar het glas en lichtjes naar onder gericht. Aan de voorkant heb ik een lichte stromingspomp die ook lichtjes naar het glas en lichtjes naar onder gericht is.
Heb nergens vuilophoping, wat toch ook een indicatie is dat er geen deadspots zijn.
Als je eens tijd hebt mag je altijd eens op de koffie komen. :koffie:
 
Haha, op de fiets vast niet naast de deur. je kan met wat diepvriesvoer of waterverbeteraar vaak redelijk goed zien of het zich goed door de bak verspreid.
 
Haha, op de fiets vast niet naast de deur. je kan met wat diepvriesvoer of waterverbeteraar vaak redelijk goed zien of het zich goed door de bak verspreid.
Wanneer ik nitrivec gebruik verspreid die zich indd wel goed over heel de bak. Dan lijkt de flow wel goed te zitten.
Wat is eigenlijk het verschil tss 3 dkH en 4 dkH oplossing? Ik gebruik nu de 4 dkH
 
Wat is eigenlijk het verschil tss 3 dkH en 4 dkH oplossing? Ik gebruik nu de 4 dkH
Kan iemand deze openstaande vraag beantwoorden aub?
Groetjes
 
Nou bij de een heb je met een bepaalde kleur 20mg en met de ander bijvoorbeeld 30mg. Als de bol lichtgroen is dan heb je met de ene vloeistof meer co2 dan met de andere.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi

Terug
Bovenaan