Axolotl en algeneter?

  • Onderwerp starter de3musketiers
  • Startdatum

D

de3musketiers

Guest
Wij (Patrick, Amber & Tessa), hebben een aquarium op school met vijf axolotls, guppen en zwaarddragers. Wij zouden graag een algeneter in onze bak hebben die de ramen kan schoonmaken. Het moet het liefst een algeneter zijn uit de omgeving van Mexico.
Wie weet welke algeneter in onze bak kan?

Met vriendelijke groet,
de 3 musketiers
 
Welkom,gedrie.

Zou dan meer voor Nerita slakken kijken.
Algeneters maken geen ramen schoon,is onzin.

Ik doe het met een schrappertje sneller,of grof sponsje, oud pasje.
Zou ik nooit een algenetr voor nemen,die ook weer vervuilt.
 
Nerita Puligera
SLAKKEN: Nerita Sulawesian / Neripteron sp.
 
Haay Bertus,

Onze vraag was, planten deze slakken zich snel voort? Want als dit het geval is dan vinden wij deze slakken ook niet zo een goed idee.
Wij maken de ramen ook met een schrappertje schoon, maar dit duurt bijna een uur, dit vinden wij er lang.
Bedankt voor de hulp.
Gr. De Drie Musketiers.
 
Ghehehe een algeneter tegen alg...

Grappig.. Er is maar 1 dier dat echt zichtbaar alg weg eet en dat is een

Amano garnaal...

De rest eet wel alg maar schoont zichtbaar alg niet op..
Een gup is ook een algeneter om maar wat te noemen...
 
Een uur? Hier 5 minuten, met een pluk filterwatten.

~ Ivo
 
Bertus zei:
Nerita Puligera
SLAKKEN: Nerita Sulawesian / Neripteron sp.
Slakken combineren met Axolotls is levensgevaarlijk! Het zal niet de eerste keer zijn dat een Axolotl een slak probeert op te schrokken waarna de slak vast blijft zitten in de bek.
 
Dat verklaart misschien waarom de mijne dood is gegaan :p

waren gewoon kleine slakjes die zomaar zelf in de bak kwamen

Gister is die overladen geen idee waarom
 
Jones zei:
Bertus zei:
Nerita Puligera
SLAKKEN: Nerita Sulawesian / Neripteron sp.
Slakken combineren met Axolotls is levensgevaarlijk! Het zal niet de eerste keer zijn dat een Axolotl een slak probeert op te schrokken waarna de slak vast blijft zitten in de bek.

O,jee, Foute informatie ,dus.

Zal het niet meer doen, denk ik. :stars:
 
Hahaha die Bertus
 
Is het bakje niet al te klein voor axolotls?
 
Rolando88 zei:
Dat verklaart misschien waarom de mijne dood is gegaan :p

waren gewoon kleine slakjes die zomaar zelf in de bak kwamen

Gister is die overladen geen idee waarom
Als ik op je foto-album af ga had je de Axolotl in een fel verlichte tropische bak met grind. Driedubbel fout. Warm water is zeer stressvol voor Axolotls. 23 graden tijdelijk is zo'n beetje het maximum. Fel licht is ook zeer stressvol en grind zorgt voor verstoppingen. De slakjes hebben er niets mee te maken.
 
Mascha&Ivo zei:
Een uur? Hier 5 minuten, met een pluk filterwatten.

~ Ivo

inderdaad

ben wel benieuwd hoe groot de bak dan is



welkom ook nog
 
De bak is erg groot met mijn 1,60 cm pas ik er in maar ik heb geen idee hoe groot de bak is.

1920436_799151893432861_1792461963_n.jpg


Het duurt ruim een uur omdat we niet makkelijk bij het achterraam kunnen, daarnaast hebben wij een trap nodig om bij het aquarium kunnen. Boven het aquarium zitten kasten die moeten eerst open gemaakt worden, helaas kunnen de kasten niet helemaal open omdat er lampen voor hangen (echte logica)

Kunnen er nog andere vis soorten bij? en wat kunnen we het beste als bodem gebruiken? op dit moment liggen er redelijk grote stenen (1 a 2 keer de kop van de axo's) maar deze zitten heel snel onder het alg en zijn niet schoon te maken.
 
Ah het is een doorkijk aquarium

Voor er iets zinnigs gezegd kan worden over eventuele medebewoners zul je toch eerst de bak eens moeten opmeten zodat we een idee hebben van de grootte
 
zal ik dinsdag meteen doen, ik schat dat hij 2 meter is
 
Heel goed meet dan wel alle maten
Want 2 meter op 30 40 50 60 of 70 centimeter is een wereld van verschil
 
Zo, mooie bak .lui.
Ja, dan ben je wel even bezig.
 
Gave bak zeg!

Als bodem is zand het meest geschikt voor Axolotls. Het vuil blijft erop liggen waardoor je het zo kan afzuigen. Ook krijgen ze er geen verstoppingen van. Ga wel voor filterzand. Aquariumzand slibt snel dicht.
 
Mooie bak en ook al mooi beplant, daar past best een leuk visje bij. :)
Maar Co2 neutraal?
Zonder Co2 toevoegingen ok�, maar ik zie toch ook een filter en verlichting, ook verwarming? :rolleyes:
 
Bedankt allemaal!
CO2 neutraal is een soort project op school. Het aquarium draait alleen op zonne-energie, vandaar CO2 neutraal.
Ik zal kijken of zand mogelijk is (binnen het budget van de school)

Groetjes, de 3 musketiers
 
panchax zei:
Zonder Co2 toevoegingen ok�, maar ik zie toch ook een filter en verlichting, ook verwarming? :rolleyes:
Dat hoop ik niet, want zoals eerder vermeld doe je Axolotls daar absoluut geen plezier mee.
 
Hoopte ik ook Jones, maar dat maakt bijv een eventuele viskeuze makkelijker.
Een aquarium kan ook zonder verwarming, filter, verlichting (wel dag/zonlicht), Co2 ed. Met veel planten en weinig vissen, bijv sub-tropische soortjes die niet te makkelijk voortplanten en veel voedsel nodig hebben.. :)
 
Ik weet eindelijk de maten van het aquarium
200x60x60
Groetjes

Wij hebben trouwens geen verwarming!
 

Terug
Bovenaan