Axelrodia Riesei

Christine86

Well-known member
Lid geworden
30 december 2012
Berichten
558
Locatie
Rijswijk ZH
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer leden hier zijn die dit redelijk onbekende visje hebben ( ik weet dat er in ieder geval 1 ander lid is die ze heeft) Vooral ook benieuwd naar de omstandigheden waar ze dan in gehouden worden, ph waarde, overige bewoners, zijn ze goed op kleur etc.

Afbeelding even schandalig van google (aquariaveldhuis)geplukt voor het idee:

aqv10020_1.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Gert
Ik heb deze vissen al een tijdje. In het begin heb ik veel moeite gehad om ze op een goede manier te houden. Ze waren schuw, niet goed op kleur en ik had relatief veel uitval. Het ging beter toen ik de 6 overgebleven visjes in een aquarium gezet heb, waar ook een school zwarte neons in zat. Op één of andere manier lijken ze zich door de aanwezigheid van deze grotere vissen (die geen gevaar voor ze vormen en hen verder met rust laten), veel veiliger te voelen. Vanaf dat moment had ik geen uitval meer en de riesei´s zijn mooi op kleur. Ik was eigenlijk niet meer van plan om ze nog aan te vullen, maar omdat het nu zo goed gaat, heb ik vorige week besloten om er nog een paar soortgenootjes bij het kopen. Die doen het tot nu toe ook prima.
Qua gedrag is het niet echt een scholenvis. Ze zwemmen allemaal ´los´ door het aquarium.
De waterwaardes zijn eigenlijk heel erg standaard; ph van 7, een gh en kh rond de 5 en een temperatuur rond de 23°C, die oploopt in de zomer.
 
Terug
Bovenaan