Automatische afsluiter bij lekkage (pomp)


Daar ik werk met een bioloog/overloop zit het enkel in de buizen vanaf de pompen het aquarium in.
En ik heb de gaatjes ongeveer 1 cm onder de waterlijn.

Maar blaadjes of andere troepjes opruimen hoort bij mij een beetje bij dagelijks onderhoud, net als voeren.
Dus iets ervoor maken zodat er geen blaadje voor je gaatje komt vind ik persoonlijk wat overdreven.
En daarbij komt dat je wel echt verdomde veel pech moet hebben wil je filter gaan lekken en er toevallig een blaadje het gaatje perfect afdicht.
Ja oké, die situatie is iets anders inderdaad.

Maar in het geval dat je een potfilter hebt, dien je het volgens mij juist bij de uitgaande buis (richting de potfilter) te doen om hetzelfde effect te krijgen toch?
 
Dat vind ik bizar dat de korf na een week pot dicht zit. Ik heb zelf de fluval FX6 en als je gewoon minimaal wekelijks onderhoud doet, dan zitten er maar enkele blaadjes op de korf, ik heb hem nog nooit pot dicht gehad.
Ik vind het ook erg bizar. Als er iemand veel troep op de bodem van het aquarium heeft ben ik het wel (los blad) en ik heb nooit een verstopte korf. Ik maak ze schoon wanneer ik de filters zelf schoon maak, dat is eens per drie maanden wanneer ik ook de turf vervang. Zelfs dan zit er belachelijk weinig aan de korf, soms wat steeltjes van bladeren.
 
Allen,
Wat een vraag wel niet te weeg kan brengen? Van overstromen, gaatjes in buizen tot verzekeringen en corrigerende maatregelen :ROFLMAO:.

Ik denk genoeg denk stof voor iedereen om zijn/haar voordeel mee te doen.

Dank jullie wel voor jullie uitgebreide feedback.

Mike
 
Allen,
Wat een vraag wel niet te weeg kan brengen? Van overstromen, gaatjes in buizen tot verzekeringen en corrigerende maatregelen :ROFLMAO:.

Ik denk genoeg denk stof voor iedereen om zijn/haar voordeel mee te doen.

Dank jullie wel voor jullie uitgebreide feedback.

Mike
Ja soms loopt een topic zo xD
 
Lang over na gedacht..
Maar het heet hard Leers met een reden, leren op de “harde” manier omdat de “zachte” manier niet werkt
Nou ik moest even teruglezen waar het over ging maar ja je hebt gelijk als het niet op de gewone manier kan dan maar de wat strengere/hardere aanpak. Zou 220V niet goed werken:S:LOL:
 
Allen,
Wat een vraag wel niet te weeg kan brengen? Van overstromen, gaatjes in buizen tot verzekeringen en corrigerende maatregelen :ROFLMAO:.

Ik denk genoeg denk stof voor iedereen om zijn/haar voordeel mee te doen.

Dank jullie wel voor jullie uitgebreide feedback.

Mike
Je kan jezelf niet beveiligen tegen alle narigheid die er zo zou kunnen gebeuren. Dit gezegd hebbende en de teksten hier over gaatjes en verzekering gelezen hebbende zou ik deze mogelijkheid nog willen aandragen. Er bestaan waterpeil en bodemvocht sensors. Deze werken wanneer de sensors met water bevloeid zijn en geven dan een spanningswaarde af. Met deze spanningswaarde kan er dan een gebeurtenis getriggerd worden. Zoals wanneer de waterpeil sensor droog valt dat de watertoevoer wordt afgesloten en de pomp uitgeschakeld wordt. Even zo kan je ook een bodemvocht sensors gebruiken wanneer die van droog naar een natte omgeving gaan. Maar ook hier zit wel weer een nadeel aan. Ben je toevallig op vakantie dan is ongefilterd water ook weer niet zo fijn voor de bewoners. Je kan ook dit onheil weer ondervangen door een alarmsignaal toe te voegen die eventuele thuisblijvers de mogelijkheid bieden om op te treden. Daarbij is enige kennis dan weer belangrijk. Is die er niet dan beginnen we weer bij mijn eerste zin...
 

Terug
Bovenaan