Artikel: Het ‘Low - tech’, mini ecosysteem aquarium


Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
35
Locatie
Heerlen
Beste leden,

Ik heb zojuist een artikel (link) geschreven over het mini ecosysteem in aquaria.
Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom, evenals discussie.

Groetjes,
Niels
 
De link in mijn handtekening werkt niet?
Vreemd, die zou naar de resources moeten verwijzen op deze site. Misschien dat dit nog niet helemaal naar behoren werkt dan.

Bedankt John voor het mooie compliment! :D
 
De link in mijn handtekening werkt niet?
Vreemd, die zou naar de resources moeten verwijzen op deze site. Misschien dat dit nog niet helemaal naar behoren werkt dan.
De linkt werkt wel, maar rechts vanboven staat ''Download Not Available'', en als ik er op klik krijg ik dit:

- Fout
Je hebt geen permissie om deze pagina te bekijken of deze actie uit te voeren.


Ach ja, gelukkig heb je dan wel een gewone link zodat we het artikel kunnen lezen;)
 
Over ammoniak zeg je"komt voort uit vis resten". Misschien kun je het hier beter over ontlasting hebben, ik denk nu meer aan de restanten van dode vis.
 
Over ammoniak zeg je"komt voort uit vis resten". Misschien kun je het hier beter over ontlasting hebben, ik denk nu meer aan de restanten van dode vis.

Allereerst bedankt voor het lezen! Je hebt gelijk, dat zou inderdaad beter passen. Ik zal het binnenkort aanpassen :D
 
Mooi artikel!


Bij NH3, zou ik ook NH4 bij zetten, bij een lagere ph word ammoniak, ammonium namelijk, wat veel minder giftig is en word gebruikt door de planten als plantenvoeding.
En bij nitriet zeg je:
komt voort uit een oplossing van ammoniak
Vgm kun je beter zeggen: nitrificerende bacterien zetten het giftige ammoniak om in het minder giftige nitriet. Nitrificatie genoemd.

En nitriet word door andere nitrificerende bacterien omgezeten nitraat.
En nitraat kan worden omgezet in vrij stikstofgas en zuurstof. Dit heet denitrificatie, en gebeurt alleen als er geen zuurstof is, onderin de bodem of filter geloof ik;)
 
Heel erg bedankt voor de aanvullingen tot dusver. Heb van meerdere leden al een berichtje of reactie mogen ontvangen. Ik zal binnenkort een nieuwe versie publiceren die iets uitgebreider zal zijn en ook met hier en daar wat aanpassingen.
 
:thumbs::thumbs::thumbs:
Nog een paar puntjes kunnen vinden:daisy:

IMG_2603.JPG

En 7 is neutraal;)
IMG_2604.JPG

'Een te hoge waarde(lager dan...)'
Spreekt elkaar tegen:juggle::oops:
Minder dan klinkt denk ik mooier;)
IMG_2605.JPG

De kh is ook de buffer voor de ph etc.
https://www.aquainfo.nl/het-evenwicht-tussen-ph-kh-en-co2/
 

Terug
Bovenaan