Arthemia


G

Guppy1997

Guest
Wat voor larven zijn Arthemia van welke insect zijn die afkomstig?
 
Artemia zijn pekelkreeftjes.
 
Hoe zien die eruit als ze groot zijn? want mijn vissen eten ze amper dus er blijft over in leven.
 
Pekel betekent dat ze in brak/zout water voorkomen. Ze overleven dus niet heel lang in een zoetwater aquarium...

Volwassen pekelkreeftjes kun je levend kopen in zakjes, uit eitjes kun je ze zelf opkweken.

Volwassen artemia ziet er zo uit:
Rj_YFz_oOGDbA4X63phVKluIlyQ6CQgh.jpeg
 
Geef jij dan ook levend? of diepvries.
Zijn meer voor Malawi en tangayika vissen.
En BIJTJES eten ze ook.
Zelf gekweekte zijn 1mm goed voor jongbroed.
 
Bertus@ Ja ik geef ook leven voer nooit diepvries.

Ik had vandaag Rode muggenlarven gegeven aan de: Kardinalen, Vuurtetra's, Guppen, Platy's, L 21 nummer, Albino Corydorassen, Meerval en Gourammi's.

En Arthemia leven uit een zakje gegeven aan de baby gupjes, maar die arthemia is te groot blijkbaar dus hebben mijn Endlers en overige baby platy's het opgegeten.
 
Guppy1997 zei:
En Arthemia leven uit een zakje gegeven aan de baby gupjes, maar die arthemia is te groot blijkbaar dus hebben mijn Endlers en overige baby platy's het opgegeten.

Artemia voor jongbroed moet je zelf laten uitkomen en direct geven.Zijn beestjes van 0.5mm.

Voor 1nestje kan je beter artemia quick van HS geven.
 
Ik voer de net onloken artemia zelfs nog aan grote vissen , geconcentreerd in een spuitje en dan zwemmen ze er met open mondje zo tegenaan . Alles wat ik teveel kweek in mijn flessen voor jongbroed gaat in de grote bak .
 
Artemia uit een zakje is veel te groot dus. Zelf eitjes kopen en in een fles laten uitkomen in zoutwater.
Ik geef ze dagelijks aan de jonge multi s maar daarnaast geef ik ze ook in de gewone grote bakken en ze zijn er gek op hoor.
 

Terug
Bovenaan