artemia kweken hoe?


N

nielsaquarium

Guest
Ik wil zelf artemia gaan kweken voor als ik jonge betta's heb.
Maar kwam ik bij de volgende vragen.
Hoelang kan ik zo'n fles met artemia eieren bewaren als die zijn uitgekomen? en kan ik er ook gewoon keukenzout in doen?
Moet er perse de hele kweek licht boven de fles? en waar kan ik die artemia eieren kopen?

Gr Niels
 
Je kan het bewaren maar dan moet je de uitgekomen artemia wel voeren anders verliezen ze zo hun voedingswaarde voor je jonge vissen maar kan ook niet te lang anders zijn ze weer te groot voor het jonge spul om te eten.
Je moet zout zonder jodium gebruiken maar dat zit meestal wel in keukenzout dus dat is beter van niet en kan je bv Jozo naturel gebruiken.
Bij de betere aquariumzaken of webshops kan je artemiaeitjes kopen.
 
Bewaren kan evt. wel maar meteen opvoeren is het beste, wanneer ze net uitgekomen zijn hebben ze de beste voedingswaarden. Een lamp erboven hoeft niet, warmte is belangrijker dan licht. Bij mij staan er 2 flessen die ik om en om vul. meestal duurt het bij mij 2 dagen voordat ze uitkomen maar dat komt omdat ze ongeveer 20 graden zijn (25 graden is het beste, dan komen ze veel sneller uit).

Ps ik gebruik het goedkoopste zout uit de supermarkt euroshopper daar zit ook geen jodium bij.
 

Terug
Bovenaan