Wat is er nieuw

Ardenner breuksteen getest op kalk met zoutzuur

M

MichelS

Guest
Goedemiddag allemaal

Na een tijd Googlen en diverse berichten te hebben gelezen over kalkhoudende stenen zoals bijvoorbeeld sommige zeggen de Ardenner breuksteen, even een test gedaan met zoutzuur.
Ik wil hier enkele stenen van plaatsen in mijn nieuw in te richten bak. Als een leek qua stenen betreft lijkt het dat er geen kalk in zit? Ik hoor graag jullie meningen om het zeker te weten, uiteraard zijn aanvullende tips ook welkom.

Zie het filmpje hieronder:

klik hier voor Zoutzuur test

Grappig. Al vraag ik mij af welke 'breuksteen' die andere meneer heeft. Ik heb zelf altijd ardenner breuksteen (dat grijze spul) en dat reageert totaal niet op zoutzuur.

ha ha, grappig. ardenner breuksteen wordt op meerdere plekken gedolven en zijn eigenlijk ook allemaal andere stenen. dus ja, testen maar!

Ja heel apart toch. Stenen die ik heb bruisen allemaal niet. Dus kan deze dan toch gewoon gebruiken zonder dat dit invloed op waterwaardes heeft?

Ja heel apart toch. Stenen die ik heb bruisen allemaal niet. Dus kan deze dan toch gewoon gebruiken zonder dat dit invloed op waterwaardes heeft?
Ja hoor, je kunt ze gewoon gebruiken :thumbs: Heb ze toevallig ook net in een nieuwe setup gezet

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan