Aquatlantis nano cubic 40 in opbouw... (xxMaxx)


Met het water verversen zuig ik het gewoon mee... staat ook iets mooier, dan zal ik voor de rest gewoon geduld moeten hebben! Deze week op zoek naar visjes voor er in. De vraag al eerder gesteld, maar nog geen antwoord, iemand advies voor leuke visjes in een 52L?
 
Als vis bestand zou ik gaan voor een mooie Betta, of garnalen deze kunnen mooi in deze maat, voor andere vissen is de breedtemaat van 32,5 of 35.5 cm wat te kort.
 
Er zitten al garnalen in, 9 grote vuurgarnalen en een 20-tal kleintjes denk ik. Is er geen kleine vis die hier goed in kan gedijen? Ik heb er meerdere gezien maar ik weet de namen niet van die visjes...
 
Ja kan google raad plegen op de term mini visjes.

Maar het blijft verre van ideaal, elke vis zal proberen je jonge vuurtjes op te eten (wat in een vis zijn bek past zal deze proberen te eten), daarnaast blijft de zwemruimte erg klein zeker omdat juist de kleine visjes graag in een schooltje of groep zwemmen.
 
Als je echt wat wil kweken met de garnaaltjes dan zou ik geen vissen erbij plaatsen. Als je het niet erg vind dat er kleintjes worden opgegeten dan zijn er wel opties. Misschien anders eens kijken naar een Killisoort die zou kunnen in een nano.
Maar eigenlijk alle vissen zullen de jonge garnalen opeten als ze de kans krijgen. Ik heb de garnalen dan ook apart zonder vissen zitten.
 
In principe hoef ik ze niet echt te kweken, als het dan te vol wordt, worden ze opgegeten. Ik zal is even internet raadplegen en kijken wat ze verkopen hier in de buurt, bedankt in ieder geval!
 
Gisteren de eerste visjes erin! Kleine visjes uitgekozen bij de hornbach. Heb er 5 meegenomen. Nu vind ik ze ontzettend leuk en wil ik ze aanvullen tot 8 of 10. Ik was naar de hornbach geweest omdat deze in de buurt zat bij een vriendin. Nu zit er bij mij in de buurt een vijver/aquarium speciaalzaak waar ik ze wilde gaan halen. Ik heb ze van te voren gebeld met de vragen of ze deze hadden: de dwergbarbeel Borneo. Mevrouw aan de telefoon vertelde mij hier niet van gehoord te hebben, dus ontstond er bij mij een vraagteken... heb gezegd dat ik straks toch maar even langskom om te kijken.

Bijgevoegd een foto ervan..

IMG_5536.JPG


IMG_5537.JPG
 
Kan er misschien een andere benaming zijn voor deze visjes dat jullie weten? Verbaas mij erover dat een speciaalzaak hier niet van heeft gehoord....
 
Als ik op Google zoek op dwergbarbeel Borneo kom ik wel bij de goede visjes uit

Foto van Google bijgevoegd

IMG_5538.JPG
 
Heel mooi visje!

Zorg wel voor een goede volle bos mos. Want anders worden de jonge garnalen opgegeten.
 
Bij mij aten de Briggitaea ook de jonge garnalen op:(. Dus veel planten en mos kan ze inderdaad beschermen.
 
Het mos is in de groei, heb aardig wat dichte plekjes dus daar kunnen ze goed verstoppen.

Helaas is deze rasbora niet in deze buurt te verkrijgen, dus ik moet weer terug naar de hornbach om er meer te halen:eek:

Van het weekend weer schoonmaak houden en dan ook maar een foto update!
 
Bak is weer opgefrist en de plantjes ook even anders neergezet, niet tevreden met de inrichten maar met de volgende schoonmaak beurt maar weer proberen naar mijn zin te maken, zo lastig... ik maak vanavond even een foto want met het licht is het nu heel slecht te zien :sorry:

Eergisteren ook 5 rasbora's erbij gehaald en ze zijn nu met 10-en. Staat een stuk leuker, blijven nu echt in een groep, met 5 was dat niet, ieder ging gewoon zijn eigen weg... maar ze doen het ontzettend goed! De baby garnaaltjes zijn wel een stuk minder te zien nu, maar ik zie ze nog wel gelukkig. Zijn actieve beestjes, die rasbora's
 
Zo staat het er nu bij :D

IMG_5553.JPG


IMG_5554.JPG


Zaterdag ook mijn 'Moss dome' binnen gehad, hoop dat dat nu lekker flink gaat groeien daarin :)
 
Leuk zo maar ik zou de flipper niet zo in het zicht vooraan doen. Ik heb ze achterin in de hoeken zitten waardoor je deze minder ziet;)
 
Had ik inderdaad ook gedaan... maar doordat daar de lamp zit en andere kabels ging die flipper continue los, waardoor de belletjes bleven hangen etc.... ik moet waarschijnlijk de slang van de flipper naar het flesje flink inkorten, want daardoor zit het ook niet helemaal lekker! Maar dat doe ik ook later deze week, op het moment zit hij daar het makkelijkste hihi :rolleyes:
 
Net even wat kiekjes geschoten. Sommige kleine garnalen beginnen al een rode gloed te krijgen! Ik zie ook nog kleinere dus er is ook weer een nieuwe worp geweest :D er zijn er ook nog 4 drachtig, dusseh... ze zitten niet stil lijkt!

IMG_5558.JPG


Zoals je zit hangt de flipper weer niet goed, belletjes blijven onderaan hangen :(

IMG_5559.JPG


IMG_5561.JPG


Deze zit lekker aan z'n maaltijd en tegelijkertijd ook even mooi poseren :cool:
Met het voeren vind ik het geinig om de korrels vooraan in de bak te laten vallen, na een klein tijdje is het ineens spitsuur daar :p

IMG_5563.JPG
 

Terug
Bovenaan