Aquatlantis Fusion 200


D

Daniel Fortesque

Guest
Hoi ,

Vandaag is de bak besteld en betaald !! Het is dus uiteindelijk de Aquatlantis Fusion 200X60X70 geworden . Voor de kleur hebben we zwart gekozen . Onze meubelen zijn namelijk allen tropisch donker koloniaal hout , en zwart is de enige kleur dat daarbij past . De andere kleuren waren allen wit of grijs , en bruin zit niet meer in het gamma . Alles bij elkaar heeft de bak met kast 40 mm 1850 euronen gekost .

Voor die prijs wordt de bak en kast geleverd in huis , met kast gemonteerd en aquarium op de kast geplaatst . Vind ik wel goede service . Kant en klaar geleverd in huis dus .

Voor de levertijd sprak men van max een maand , maar zal ergens rond de derde week liggen . Ik verwacht deze dus ergens rond eind augustus - begin september .

Deze topic zal ik dus ook gebruiken om alles met foto's te laten zien vanaf de levering . De updates zal ik hier dus steeds vermelden .

Laat het grote avontuur beginnen , ik kijk er al ten volle naar uit .

Groetjes
Rudy
 
Deze topic zal ik dus ook gebruiken om alles met foto's te laten zien vanaf de levering . De updates zal ik hier dus steeds vermelden .
Misschien beter om een Fotoalbum aan te maken, daar kan je vanaf de opbouw tot de vorderingen in de loop der tijden bij houden en wordt het een mooi eigen document waar je naar terug kan zien.
 
Gefeliciteerd, en goed dat je hem laat plaatsem, want het is een behoorlijk gewicht.
Mijn Fusion 150 woog ca 100 kilo, en de kast ook nog eens 100. En als je dat met 3 personen moet tillen moet je dr wel aan geloven.
 
Dat is een beste bak, ben benieuwd wat je er van maakt. Het is veel ruimte daar kun je iets moois van maken.
Zal best zwaar zijn dit aquarium, lijkt me dan ook normaal dat het voor je wordt geplaatst.
 
Das een zeer mooie service van de zaak Rudy en succes met inrichten he.
 
Van harte proficiat met deze keuze. Daar ga je heel veel plezier aan beleven.
 
Bedankt , jongens !! Ik ga mijn best doen . Heb al enkele ideeën voor de inrichting , gaat een spetter worden .

Voor het aquarium zelf , blijkbaar is dit bij hun allemaal in de prijs inbegrepen , ik moest er niet naar vragen , ze zeiden het zelf . Ik moet zeggen , ik ben in een viertal zaken geweest , de eerste wou geen Aquatlantis verkopen , die zei dat het rommel was en dat hij alleen Eheim verkocht . Twee anderen verkochten het wel , maar aan beduidende meerprijs , beiden zaten met levering maar zonder plaatsing aan 2100 euro . De vierde was dus die waar ik de bestelling gezet heb . Die doet alles zelf , en was goedkoper omdat ik daar een klantenkaart nam , en daardoor direct korting kreeg . Perfect geregeld dus .

Aan Ton , zeer zeker dat ik dit wil doen , een foto album , alleen , weet even te zeggen hoe ik dat moet doen . Ik ben ook van plan een cameraatje te kopen van JVC of Sony of zo , om dus te filmen en op youtube te zetten . Denk dat dit ook wel tof moet zijn .

Maar eerst zal ik mijn osmose installatie moeten installeren . Heb een platinum line plus van Aqua Medic aangekocht . Is toegekomen en zit nog in de verpakking . Zal iets voor volgende week of zo zijn . Zal er dan ook foto's van nemen .

Groetjes
Rudy
 
Hoi ,

Hier wat nieuws . Ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet tevreden ben van Aquatlantis . We zijn nu 17 september , en van mijn bestelde aquarium is helemaal nog niks te zien of te horen . Ik ben naar de verkoper geweest , maar die wist ook niks . Hij heeft reeds verscheidene mails gestuurd naar de gerant van Aquatlantis , de vertegenwoordiger ervan dus , maar totaal geen gehoor , geen antwoord .

Ik heb reeds een 4 tal mails gestuurd naar Aquatlantis zelf , maar totaal geen reactie . Dan moet ik wel zeggen dat Eheim veel professioneler is , en direkt antwoordt !! Ook JBL reageert enorm snel , maar Aquatlantis , pffff . Ik begin al serieus spijt te krijgen dit ik geen Eheim Incperia genomen heb .
Dus , alles betaald op 8 augustus , en sindsdien is het muisstil ......

Groetjes
Rudy
 
Ik heb reeds een 4 tal mails gestuurd naar Aquatlantis zelf
Dat heb ik ook tot 3 keer toe geprobeerd om wat meer info te krijgen over de verlichting. Antwoord krijg je inderdaad niet.

Kun je bij de verkoper de bak niet annuleren en voor een ander merk kiezen?

Ik moet zeggen dat ik mijn bak heel snel in huis had. Maandag besteld (niet op voorraad) en op donderdag binnen, vrijdag aan huis geleverd.
 
Aquatlantis heeft standaard 2 maanden levertijd kreeg ik destijds te horen.

Dus ja......
 
Aquatlantis heeft standaard 2 maanden levertijd kreeg ik destijds te horen.

Dus ja......
Toen ik hem kocht werd mij verteld dat hij met een paar dagen leverbaar zou zijn, mits op voorraad. Blijkbaar was de mijne op voorraad in NL.
 
oei zou de zaak waar je hem gekocht heb eens tegen het licht houden
Aan de andere kant is vakantie tijd en komt uit Portugal en de levertijd van de meeste vol glasbakken is ook gemiddeld 6-8 weken heeft te maken met de droogtijd kit
 
Hoi ,

Richard , bij de aankoop werd me verzekerd dat het maximum een maand zou zijn , zeker niet langer .

Jaap , inderdaad , als hij niet op stock was , zou dat inderdaad een verklaring kunnen zijn . Maar .... tot mijn grote verbazing wordt deze NIET in Portugal gemaakt .... Ik schrok me een bult , maar bij de bestelling werd me heel duidelijk gezegd , zelfs tot drie maal toe want ik wou het niet geloven , dat het aquarium in Duitsland wordt gemaakt !! Ik heb daar meerdere malen gezegd dat het een firma van Portugal is , maar telkens zeiden ze me klopt , maar de aquaria worden in Duitsland gemaakt . Ik zeg nu ook maar wat de verkoper me zei , hij vertelde me dat deze via de weg , via vrachtwagens naar Spanje komen . Ik stond echt versteld toen . Maar goed , het zij nu zo .
Ik denk eerder dus dat deze dus niet op stock was , en dus moet gemaakt worden . Zou dus wel eens kunnen zijn zo .

Nicole , ik weet het niet of ik kan veranderen naar een ander merk , ik ,ben bijna zeker van niet omdat ze maar één merk doen . Het feit is dat de winkels hier allemaal merkgebonden zijn . De een verkoopt enkel Juwel , de ander enkel Eheim , de volgende enkel Aquatlantis , enz enz . En bij de eerste kan je dus enkel Juwel kopen , geen van de andere merken . Raar , heel raar . Dus zit ik wel een beetje vast .

Jaap , de zaak zelf treft geen blaam , ze hebben me de mails laten zien die zij ook naar Aquatlantis hebben gestuurd , naar de verantwoordelijke , en hebben deze mails zelfs naar mij gestuurd . Daar zit de fout niet . Die zaak is heel gezond . Het is Aquatlantis zelf die totaal niet antwoord .

Ik hou jullie verder op de hoogte van zodra ik iets meer weet .
Bedankt reeds voor jullie info

Groetjes
Rudy
 
Hmm.... slechte zaak van Aqualantis.
Voor een A merk mag je ook een goede klantenservice verwachten.

En nu werkt het volgens mij zo, als iemand denk dat het anders zit vooral even melden:

De dealer heeft jou de bak verkocht, de dealer is dus ook aansprakelijk voor de gemaakte afspraken.
Kan een dealer de bak niet binnen de afgesproken termijn leveren zonder geldige reden (glasbreuk ect kan gebeuren) dan mag de aankoop worden ontbonden.
 
Hoi , Richard ,

Ik wacht nog enkele dagen af , tot vrijdag om de stoute schoenen aan te trekken . Ik heb nu verscheidene mails naar verscheidene personen gestuurd , in de hoop dat er ergens iemand wakker schiet en me contacteert met een deftige info .

Kijk , als ze me zeggen dat hij niet op stock is , en dat ze hem moesten maken en dat hij nu nog aan het uitdrogen is , en dat ze er een leveringsdatum ( ongeveer ) kunnen op plakken , dan kan ik het begrijpen , en ga ik ook niet moeilijk doen .
Maar indien dit niet het geval is , dan ga ik wel moeilijk doen , en inderdaad ook proberen te doen wat jij zegt , zijnde mijn geld dus terug vragen en de koop stopzetten . Dan ga ik richting Incpiria gaan .

Maar , zoals gezegd , ik ga nog wachten tot vrijdag . Ik moet wel , vrijdagnacht op zaterdag hebben we een héél zwaar onweer gehad , aan het zwembad drie lichtlantaarns die niet meer branden , pomp die kapot is , we hebben namelijk heel dichtbij , ergens in een straal van 50 meter een blikseminslag gehad . Zaterdagochtend stap ik de auto in en het dashboard was een kerstboom . Toen ik startte , draaide hij maar op drie poten , en verscheidene lampjes bleven gewoon aan . Momenteel staat de auto dus in de garage , en de eerste voorspelling was reeds ergens rond de 600 euro , en ze weten niet of dat het dan reeds allemaal zal draaien zoals normaal ....

Dus de auto heeft ook een serieuze tik gekregen zo te zien van die inslag . Ik dacht dat een auto niet kon geraakt worden , kooi van Faraday , weet je wel , maar blijkbaar is dat dus toch wel het geval . Ik duim al voor morgen voor de volgende telefoon van de garage ...
Dus , momenteel geen vervoer en ben ik dus wel genoodzaakt om te wachten .

Groetjes
Rudy
 
Hoi

Ok , Deze morgen dus nieuws van Aquatlantis ZELF mogen ontvangen !! Ik had namelijk meerdere mails gestuurd naar meerdere adressen . Ik had zo ook van Steven een mail adres gekregen , dan een paar dat ik terug gevonden had , kortom , ze kregen er ineens een pak binnen , allemaal met de gegevens van aankoop enz . Er zal dus vermoedelijk ergens een belletje gaan rinkelen zijn .

Deze morgen dus ineens een mail van hen . Daarin verontschuldigen ze zich voor dus de late reactie , en de lange levertijd . Hoe komt dit nu , wel , "Murphy " en zijn wet zijn er zich mee aan het moeien blijkbaar .

Ik heb de bestelling gedaan op 9 augustus .

De winkelier heeft dan op de maandag de 13de ( oei , de dertiende ... ) de bestelling geplaatst naar Aquatlantis , en wat denk je .... de 14de ging aquatlantis dicht voor de vakantie periode tot en met 3 september .....

Alle bestelling werden dus naar de 4de september overgeheveld , waaronder .... jawel ook mijn bestelling . Nu , ze hebben ondertussen bevestigd dat mijn aquarium reeds gemaakt is en op de pallet staat om verzonden te worden met de eerste vrachtwagen . Hij zou eind volgende week op platform Torrevieja moeten arriveren .

Ondertussen ook telefoon gehad van de garage , de beetle is gemaakt . De prijs , iets onder de 600 euro . Pfff , "het leven is zwaar , heel zwaar" of beter " ik heb een zwaar leve.e.e.e.en" zou de cabaratiere zeggen , niet ......

Groetjes , ik hou jullie verder op de hoogte
Rudy
 
Nou pffff, diepe zucht van opluchting hier. Wat fijn dat je gehoord hebt va Aquatlantis! Hopelijk heb je de bak nou ook snel in huis.
 
Toen ik mijn Aquatlantis Elegance 120 bestelde, zei de verkoper direct dat levertijd volledig afhankelijk is van de voorraad in Nederland. Op voorraad betekent 1 week, anders 6-8 weken levertijd en dat laatste gold volgens hem altijd voor grotere bakken, zoals de jouwe...

Hoe dan ook, niet reageren is altijd slecht...
 
Dan is er gelukkig schot in de zaak gekomen, mooi.
Je hebt nog geluk met je auto denk ik, er zou voor hetzelfde geld een nog duurder elektronisch onderdeel zijn door gebrand.
 
Verklaart een boel!

Alhoewel ik wel vind dat zulke bedrijven in deze moderne tijden niet zomaar 3 weken dicht kunnen.
 
.... de 14de ging aquatlantis dicht voor de vakantie periode tot en met 3 september .....

Alle bestelling werden dus naar de 4de september overgeheveld , waaronder .... jawel ook mijn bestelling .

Op zich niet onlogisch, maar laat dat dan even weten, zowel bij emails maar ook zeker richting de verkooppunten...

Hoe dan ook, mooi dat er wat gebeurt en ben zeker benieuwd naar het resultaat!
 
Inderdaad , raar dat zo een grote firma zo maar voor drie weken de deuren sluit , en dan de klanten daarvan niet verwittigd , zelfs de leveranciers/winkels weten hier niet van . Vind dat op gebied van communicatie de Portugezen rare manieren hebben , toch ?

Nu , heb ondertussen ook van de winkel bericht gekregen , dat Aquatlantis heeft laten weten dat eind volgende week mijn bak daar zal zijn !!! Dus jongens , ergens het volgende weekend of vlak daarna , zal het baksken hier staan , en kan ik er invliegen !! Heb ondertussen ook hout bij aangekocht , en ook een cameraatje , een Sony CX450 , dit om alles ook te filmen , en op youtube te zetten , zo kunnen jullie ook alles mooi mee zien op film , is toch altijd iets beter dan fotootjes alleen he .

Bedankt allemaal voor het meeleven en de reacties !!! Ook voor de hulp !!

Voor de auto , tja , een VW Beetle hebben we , er staan momenteel 70000 km op de teller . Nog niks mee aan de hand gehad , steeds gebold zonder problemen . Maar ik moet zeggen , het heeft héél lelijk gedaan vrijdagnacht . Alles lag hier plat , nergens electriciteit . Er waren enorm veel bliksems , en drie daarvan was zien en tegelijk de knal !! Een ervan was direkt drie lampen kapot , en vermoedelijk toen ook dus een van die pompen . Denk dus dat toen ook de Beetle geraakt moet zijn . Nu , ik ben blij , want hij is terug gemaakt . Ik ga straks ook eens proberen mijn verzekering vast te krijgen , maar ik denk niet dat ze er gaan in tussen komen . Het is heel moeilijk te bewijzen dat het werkelijk van die bliksem kwam , denk ik .

Zo , ik hou jullie verder op de hoogte !!
Groetjes
Rudy
 
Klanten verwittigen dat je met vakantie bent is eigenlijk heel simpel, je zet gewoon een auto reply op je mail programma waarin je vermeld dat de zaak gesloten is van - tm....

Maargoed daar moet je wellicht een nuchtere Hollander voor zijn :D

filmpjes & video's zien wij heel graag :deal:
 
Inderdaad , raar dat zo een grote firma zo maar voor drie weken de deuren sluit , en dan de klanten daarvan niet verwittigd , zelfs de leveranciers/winkels weten hier niet van . Vind dat op gebied van communicatie de Portugezen rare manieren hebben , toch ?

Nu , heb ondertussen ook van de winkel bericht gekregen , dat Aquatlantis heeft laten weten dat eind volgende week mijn bak daar zal zijn !!! Dus jongens , ergens het volgende weekend of vlak daarna , zal het baksken hier staan , en kan ik er invliegen !! Heb ondertussen ook hout bij aangekocht , en ook een cameraatje , een Sony CX450 , dit om alles ook te filmen , en op youtube te zetten , zo kunnen jullie ook alles mooi mee zien op film , is toch altijd iets beter dan fotootjes alleen he .

Bedankt allemaal voor het meeleven en de reacties !!! Ook voor de hulp !!

Voor de auto , tja , een VW Beetle hebben we , er staan momenteel 70000 km op de teller . Nog niks mee aan de hand gehad , steeds gebold zonder problemen . Maar ik moet zeggen , het heeft héél lelijk gedaan vrijdagnacht . Alles lag hier plat , nergens electriciteit . Er waren enorm veel bliksems , en drie daarvan was zien en tegelijk de knal !! Een ervan was direkt drie lampen kapot , en vermoedelijk toen ook dus een van die pompen . Denk dus dat toen ook de Beetle geraakt moet zijn . Nu , ik ben blij , want hij is terug gemaakt . Ik ga straks ook eens proberen mijn verzekering vast te krijgen , maar ik denk niet dat ze er gaan in tussen komen . Het is heel moeilijk te bewijzen dat het werkelijk van die bliksem kwam , denk ik .

Zo , ik hou jullie verder op de hoogte !!
Groetjes
Rudy

Ik heb tot twee maal toe bliksemschade gehad. Elektrische apparatuur stuk. In beide gevallen werd het zonder problemen vergoed. Nou voel ik ook wel dat het met een auto anders kan liggen.

Bij ons in de buurt waren ook meer mensen met bliksemschade en ze kunnen ook nog eens nagaan of het op de betreffende locatie wel gebliksemd heeft.

Ik duim voor je.
 
Hoi , allemaal ,
Hier ben ik dan eindelijk terug . Er is veel gebeurd ondertussen . Ons huis in La Marina in Spanje hebben we verkocht en we zijn verhuisd naar Combiers , een klein gehucht in de Charente in Frankrijk . Daar hebben we een nieuw huis gekocht . De bak is mee verhuisd , en ben ik momenteel aan het opstarten . Ik heb ook geluk want vlakbij heb ik een magazijntje gevonden waar ik alles kan kopen , discus amazonie 33 La Boutique , een heel toffe kerel die als hobby discussen heeft en L046 zebra's .
Ik ben blij dat ik terug gesetteld ben nu , en dat ik eindelijk mijn aquarium kan opstarten . Ik hou jullie op de hoogte van alles . Ga proberen om ook foto's toe te voegen , eventueel filmpjes , via youtude . Moet alles nog wat uitzoeken hoe ik dit moet doen .
De hardscape zit er ondertussen al in , en de planten zijn besteld bij floraqua en aquaplante . Ben benieuwd .....
Vele groetjes nog
Rudy
 
Hoi ,
Zoals beloofd , hier enkele fotootjes van mijn Fusion . De hardscape zit er al in zoals jullie kunnen zien . De plantjes zijn momenteel onderweg . Ik heb deze online besteld bij Floraqua en Aquaplante , beide franse site's . Morgen gaan de plantjes toekomen , en zal de aquarium beplant worden . Ik zal ook fotootjes zetten dan .
Groetjes !!
Rudy
 

Bijlagen

  • DSC00734.JPG
    DSC00734.JPG
    121.8 KB · Weergaven: 144
  • DSC00736.JPG
    DSC00736.JPG
    132.6 KB · Weergaven: 162
  • DSC00731.JPG
    DSC00731.JPG
    132.1 KB · Weergaven: 138
  • DSC00732.JPG
    DSC00732.JPG
    130.6 KB · Weergaven: 140
Hoi , John ,
Omdat ik in Combiers , in de Charente woon . Ik ben gepensionneerd en we zijn dus verhuisd naar daar . En hier zijn geen aquarium winkels , dus moet ik me online redden . Ook voor het materiaal is dat zo , dat bestel ik via aquastore , alsook voor de vissen moet ik online werken . Momenteel heb ik reeds contact met discuspassie voor mijn discussen dat ik wil . Deze kunnen versturen naar Frankrijk , mpaar dat is voor binnen een 6 tal weken ....
Groetjes
Rudy
 

Terug
Bovenaan