Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Nieuwe versie, met WiFi ( wat ik overigens niet gebruik) gebruik de laptop vd ega. veel overzichtelijker en handiger in gebruik.
 
Verlichtingfase. Gepriegel met dunne draadjes en schroefjes ....

Volgens mij moet het zo draaien toch @biljoenblik ?

IMG_1183.JPG
 
Nee de verloopstekkertjes zitten er nog aan. Super slim er gelijk bij besteld
 
IMG_1184.JPG
IMG_1185.JPG

Spul een netjes weg leggen straks in hoekje. Maar eerst licht dimmen
 
Op zn plek geduw in mn uppie. Nu kan het gebeuren. Al moet ik ff opdraven op mn werk om een paar problemen op te lossen. 1e dag vakantie en al op tijd een appje. Volgend jaar gewoon 3 weken onderduiken en telefoon weg.
IMG_1186.JPG
IMG_1187.JPG
IMG_1188.JPG
 
Verliching nog aanpassen. De voeding piepte nogal dus even de spanning wat terug gedraait. Maar lekker handig die verlichting zo zacht.
 
Je bent flink opgeschoten zo kort na je verhuizing! Benieuwd welke plannen je met je bak hebt :) Het ziet er nu al verzorgd en mooi uit.
 
Klein vraagje.

Ik wist niet dat je het aquarium tegen de keuken ging zetten. Had je dan ook niet een achterwand langs de zijruit gemaakt?

Nu lijkt het mij erg te spiegelen. Of valt dat mee??
 
Marcel, lijkt mee te vallen, foto is altijd wat vertekend, hout ervoor met een paar planten en t is gevangen.
 
Je bent flink opgeschoten zo kort na je verhuizing! Benieuwd welke plannen je met je bak hebt :) Het ziet er nu al verzorgd en mooi uit.
Ja Nicole, gewoon gas geven zoals Max Verstappen zegt. Oftewel: doorgaan met de klus. Vanmiddag de bodem erin met daaronder een voorraadje leem enzo.
 
De diepte komt wel heen mooi uit zeg!

Morgen je 2e filter. Dan alles aansluiten. Laat je de bak nog over kool draaien?
Eventueel met bodem er al in.

Of gewoon vullen en weer leegtrekken.

Of ga je gelijk inrichten?
 
Dit komt onder het Filterzand
IMG_1190.JPG
Ik ga gelijk inrichten Marcel. Water uit metebak en Lido, samen bijna 300 liter aangevuld met kraanwater


Uit de meterbak zet ik de jbl een tijdje los er naast om mee te draaieb
 
Op zn plek geduw in mn uppie. Nu kan het gebeuren. Al moet ik ff opdraven op mn werk om een paar problemen op te lossen. 1e dag vakantie en al op tijd een appje. Volgend jaar gewoon 3 weken onderduiken en telefoon weg. Bekijk bijlage 41987Bekijk bijlage 41988Bekijk bijlage 41989

Heel gaaf! Telefoon weg kan nog steeds hoor :juggle:

Klein vraagje.
Ik wist niet dat je het aquarium tegen de keuken ging zetten. Had je dan ook niet een achterwand langs de zijruit gemaakt?
Nu lijkt het mij erg te spiegelen. Of valt dat mee??

Bedoel je dat die kant gaat spiegelen en je dus de binnenkant nog een keer ziet? Dit effect? Foto is van mijn eigen bak, maar geeft denk ik wel weer wat je bedoeld?
20170719_234731.jpg
 
Collega's weer tevreden. Op huus an en verder met de klus
 
Oh, er komen toch best wel een aardig aantal planten in zie ik.
 
Gaat vast weer een mooi aquarium worden. Echt een mooi aquarium die van aqualantis. Ga je veel plezier van krijgen.
 
Heel mooi Albert. En ook al mooi helder.

Heb je al een filter draaien op het pvc? Of morgen pas?

Ben benieuwd naar de stroming.
 
Mooi hoor, wat een ruimte hebben je vissen. Volgens mij moeten ze er nog aan wennen :)
 
Er draait 1 Eheim op de pvc Marcel. De Jbl staat naast de bak met de slangen er in gehangen.
Morgen komt de andere filter in de kast, dan oook de Hydor aansluiten. Er hangt nu even tijdelijk een staaf in van 300Watt. De bak is alweer 24 graden overigens.
 
Mooi Albert, de vissen kunnen nu mooi hun buikje er van af zwemmen met deze ruimte :D
Ik denk dat je de Elzenproppen wel vast weer op voorraad kan nemen, een ruim volume meer natuurlijk.
 
Ik denk dat je de Elzenproppen wel vast weer op voorraad kan nemen, een ruim volume meer natuurlijk.


Ton ik heb nog een volle zak liggen met proppen, en hier in de straat staan dus Elzen die vol zitten met proppen, maar om ze nou te gaan plukken. En als ze eraf gevallen zijn ben ik bang dat ze gelijk vervuild zijn
 
Heel mooi Albert - de muziek past er ook goed bij, vaak vind ik dat een storend element.
Leuk dat je ons zo regelmatig van updates voorziet.
 
Ik heb net dit hele topic met plezier gelezen. Prachtig aquarium, en de hele ontwikkeling ervan. Ik kan kort zijn: mijn complimenten!

Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan