Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Ach als t me stoord dan haal ik het hout dr wel eens uit om te boenen.

Niet te vaak want dan moet het de ook weer netjes in EN sommige stukken zijn wat aan de zware kant. Maar als ik n keer tijd over heb.....
achterwand wordt moeilijker met de planten.
 
Ja smaken verschillen maar hier gaan alle alarmbellen rinkelen als ik algen zie en ik zou me er wel aan storen. Het is natuurlijk aan Albert wat hij hier al dan niet mee doet en wie weet vindt hij het wel mooi lijken.
Hahaha die algen had ik gisteravond niet eens gezien. Maar de bak blijft mooi!
 
Nou Nicole die zie ik zonder leesbril nog hoor:D:D. Nu moet ik bekennen dat algen het eerste is waar ik op let bij bakken:sorry:.
Maar goed, ik ben ook meer van flink beplantte bakken en dat is net iets anders natuurlijk.
 
Before the storm
38D57CDF-033A-445E-90F5-1E555FAF7C3F.jpeg


Wat een berg hout
CAE2357F-8340-49E8-AD4A-F49086A7A6BE.jpeg


Kaal zonder al dat hout
E11B8CEF-ACE4-48CD-85B2-2458DB574ABF.jpeg

En weer vullen
49EF4873-5E75-4B3F-8C01-1A41DC63433B.jpeg
91B56442-EFC6-47D9-B89F-1DE685A00374.jpeg
BB257BFA-3F53-4B83-B85A-0A9EB8919FF5.jpeg
 
Wat een verschil zeg, dat was inderdaad erg wollig.

Waren dat nou baardalgen? Penseelalgen, of is dat hetzelfde?
 
Baardalg, volgens mij. Maar de bak is weer heerlijk schoon. Heb je de achterwand ook gedaan, Albert? Ik vind dit hoe dan ook altijd weer een mooie bak.
 
Baardalg, volgens mij. Maar de bak is weer heerlijk schoon. Heb je de achterwand ook gedaan, Albert? Ik vind dit hoe dan ook altijd weer een mooie bak.
De achterwand ook deels Ben, wilde de vissen ook niet teveel stressen. Pluk er af en toe wel wat af bij onderhoud.
 
Komt dit door het vele verversen Albert?
Kan van alles zijn Nicole, stroming en combi van Co2 en licht.
Onderin de bak zit er minder op de achterwand tov bovenin. Misschien toch de verlichting minder zetten.
Staat nu rond de 80%
 
Kan van alles zijn Nicole, stroming en combi van Co2 en licht.
Onderin de bak zit er minder op de achterwand tov bovenin. Misschien toch de verlichting minder zetten.
Staat nu rond de 80%
Het is niet vergelijkbaar, maar ik had hem lang op 75 - 80% staan. Staat nu zelfs nog maar op 60. Even kijken wat de planten doen. De HN, staat pas een paar dagen in de bak, gaat in elk geval flink de hoogte in. Maar ik heb voor de rest allemaal planten die niet veel licht behoeven.
Had wat last van staghorn, minimaal...
 
Kan van alles zijn Nicole, stroming en combi van Co2 en licht.
Onderin de bak zit er minder op de achterwand tov bovenin. Misschien toch de verlichting minder zetten.
Staat nu rond de 80%
Gaat inderdaad om de verhouding licht en CO2. Bovenin de bak is het licht nu eenmaal sterker en vraagt de omgeving om een navenante hoeveelheid CO2. Zelf heb ik dit ook gehad na mijn ziekenhuis periode. Nu is het nagenoeg verdwenen. Aan de bovenkant heb ik telkens gedurende de waterverversingen de achterwand een Carbo boost gegeven. Na zo'n drie weken is de hele achterwand weer schoon zonder dat ik iets aan mijn verlichting heb gedaan. Verlichting die bovendien, gezien mijn plantenbestand, redelijk intensief is. Uiteraard is een stroming, zoals Albert terecht opmerkt, ook van belang. De waterdistributie dient zoveel mogelijk alle hoeken en gaten te bereiken zodat ook de CO2 overal komt en bovendien gelijkmatig blijft.
 
Filmpjes doen het meest ook goed. Al is er wel meer reflectie overdag. Gemaakt met mn nieuwe iPad.

 
Netjes weer, je hebt er ook een appelslak in zie ik, had ik nog niet eerder gezien.
 
Netjes weer, je hebt er ook een appelslak in zie ik, had ik nog niet eerder gezien.
Die zit er al een jaar in Ton, komt ook uit Emmen. Had er 2, maar eentje is vorige maand t hoekje om gegaan.
Helaas nooit eitjes gehad.
 
Mooi Albert, toch veel mooier zonder al dat wol :)
iPad maakt mooie opnames.
 
Nieuwe aanwinsten binnen, gelijk gemeten natuurlijk.
Ph 6.1 in de Fusion. En 459Us.
1F0BEA14-59EE-48A0-BC52-963A11B30344.jpeg
 
€11,95 ex verzendkosten.
 
Ze zijn dr vast duurder ja. Maar deze voldoet prima denk ik.
 
Ze zijn dr vast duurder ja. Maar deze voldoet prima denk ik.
Dat hoorde ik ook van anderen op het forum. Ben wel verrast over de pH van je bak. Jij gebruikt toch geen osmose?
 
Dat hoorde ik ook van anderen op het forum. Ben wel verrast over de pH van je bak. Jij gebruikt toch geen osmose?
Nee, geen osmose, maar regenwater eens per week en elzenproppen en eiken-/beukenblad. Bak is erg stabiel.
 
Ik zou nog wat meer bladeren doen Albert.
Maar verder heel mooi!
 

Terug
Bovenaan