Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Waterwissel al bijna weer klaar.

6A673B44-6EFC-4DE9-8593-FCB543FCD096.jpeg
F898D7A8-B659-491B-BD16-159FC958243E.jpeg
 
Tsja, mijn aquaria staan op ongeveer 7 meter van de keuken... Toilet is wel dichtbij maar daar kan ik geen tuinslang aansluiten.
 
nee en om nou met een pomp je stortbak leeg te pompen je aquarium in lijkt me ook geen succes...
wel makkelijk qua afvoer je wc dichtbij..
 
Bak staat er mooi bij.

En dat is inderdaad zeer praktisch,

ik heb een slang nodig van een 10 meter om de dichbijzijnste afvoer te bereiken.. en dan maar hopen dat er niemand overheen pleurt :D
 
Bedankt allemaal.

Tja gemak dient de mens, qua zicht had ik de bak op een andere plek willen hebben, maar voor de rust vd vissen en het gemak werd het direct naast de keuken.
 
Mooie bak Albert, mooi om te zien hoe dat kleine grut langzaam groter wordt. De bak is mooi groen!
 
Ziet er goed uit Albert! Ben manen erg gaan waarderen en het doet me goed ze bij jou in zo'n grote school te zien.
 
1 filter gereinigd de Eheim 4/600. Nou ja. Alleen de 1e 2 bakken met filterwatten. De rest met rust gelaten. Water eruit. Viel mee met de drap. En wat slakkenhuisjes die onderin lagen. Nu eens zien of het stil blijft. Ook weer stockoplossing gemaakt. Vanmiddag een waterwissel. Nu ff rust.

49F9A919-217B-49A4-8883-E6FDBAE24077.jpeg
93658A51-2B64-4D50-AA64-84EF18A10DD8.jpeg
 
Gekke vraag misschien maar loop jij ook altijd zo te klooien om de filterwatten op hun plek te houden?
 
Laatst bewerkt:
Albert, hoe lang doe je nu wel zo’n filter voordat hij schoon moet?

Heb de mijne vandaag ook even onderhanden genomen. Stond 10 weken. Ik vind dat zelf wel de max. Gezien de hoeveelheid vuil erin.

Heb er ook zeker 50 garnalen uitgehaald. Deze zaten in het voorfilter.
 
Gekke vraag misschien maar loop jij ook altijd zo te klooien om de filterwatten op hun plek te houden?
De watten zitten in de bovenste mandjes. En die zitten onder een dekseltje. Geen geklooi dus.
 
Albert, hoe lang doe je nu wel zo’n filter voordat hij schoon moet?
Marcel, ik spoel alleen de voorfilter af en toe schoonb als ik merk dat de doorstroom wat minder wordt, ongeveer 1x per 2mnd de rest laat ik met rust.
Bij de andere Electronic is het handig dat je de doorstroom kan aflezen aan de lampjes die dan oranje worden
 
Ahh oke.

Dan is die 10 weken van mij ook niet zo gek.

Ik maak dan de voorfilter schoon. Doe er nieuwe watten in. En ik was de onderste mand met keramische buisjes uit.
De andere manden siporax doe ik niet veel mee. Alleen uit de pot omhoog halen.

Ik heb de electronic. Deze staat bij mij op 2 lampjes (475 l/u netto) en ik merk dat na 10 weken de pomp steeds harder gaat om aan de doorstroom te voldoen.

Na 10 weken gaan er nog max 4 lampjes aan. Terwijl na de schoonmaak je ver boven de 6 lampjes door kunt klikken.
 
Staat er prachtig bij Albert, de maantjes zijn goed gegroeid zo te zien :thumbs:
 

Terug
Bovenaan