Aquatlantis Fusion 150 staat niet 100% vlak?


Er zitten 3 rijen van 4 pootjes onder hebt meubel, precies onder de opstaanders.
Ik zou dat eerder 4 rijen van 3 voetjes noemen (3 voetjes onder elke staander). Toch?

Langs elkaar praten is super makkelijk. Daarom is een dikke huid en een hoop geduld een uitkomst op een forum. In het echie gaat het makkelijker (met gebaren en een pilsje).
 
Ik zou dat eerder 4 rijen van 3 voetjes noemen (3 voetjes onder elke staander). Toch?

Langs elkaar praten is super makkelijk. Daarom is een dikke huid en een hoop geduld een uitkomst op een forum. In het echie gaat het makkelijker (met gebaren en een pilsje).
Helemaal mee eens en tevens klopt het van de pootjes :thumbs:
 
Jammer, had een uitkomst geweest als er 1 van je planken niet goed zat
Ik denk dat het niet veel zal uitmaken hoor, maar kan het beter gewoon proberen voor alle zekerheid. De achterwand komt toch pas volgende maand binnen.
Misschien helpt het, misschien verandert er niets :)
 
Misschien de bak met 10cm water vullen en kijken of er nog een spleet zit...

Of de bak/ meubel zal zich zetten of er blijft een spleet... bij de laatste wordt het wellicht wat lastiger...
 
Misschien de bak met 10cm water vullen en kijken of er nog een spleet zit...

Of de bak/ meubel zal zich zetten of er blijft een spleet... bij de laatste wordt het wellicht wat lastiger...

Contact opgenomen met Wesdijk. Ze adviseren om de ondermat van Aquatlantis zelf tussen de bak en meubel te leggen. Eventueel onder ALLE pootjes een viltje, zodat het geheel zich makkelijker kan zetten. Ze zeggen dat dit vaker voorkomt en nog nooit problemen bij iemand heeft gegeven.

Dat gaan we dus doen, en we gaan gewoon starten zodra de achterwand binnen is!
 
Inmiddels ook e-mail gehad van Aquatlantis zelf...
Dit lijkt me toch vrij duidelijk en neemt bij deze ook alle twijfels weg.

07E47D14-B204-400E-B147-EA848AB07B0A.jpeg
 
Dus heb je er een mat en of viltjes ondergezet en is de bak waterpas gestabiliseerd?
 
Prachtig met deze achterwand, meubel staat ook heel erg mooi bij de kast er naast! Complimenten. Deze bak mag gezien worden :thumbs:
 

Zie je de mat onder het aquarium zitten? Of is deze niet meer te zien als het aqua erop staat?
Ik zit te denken om deze ook alvast preventief eronder te zetten bij onze Fusion 150.

Hoeveel ruimte zit er normaal tussen het glas en de kast?
Steunt het glas zelf op deze mat?
 
Zie je de mat onder het aquarium zitten? Of is deze niet meer te zien als het aqua erop staat?
Ik zit te denken om deze ook alvast preventief eronder te zetten bij onze Fusion 150.

Hoeveel ruimte zit er normaal tussen het glas en de kast?
Steunt het glas zelf op deze mat?

Je ziet een mini zwart streepje, maar absoluut niet storend. Eerder een geruststellende gedachte dat het eronder zit haha.

7A88F6D7-4B8C-4B15-A3CD-8B0E693B28CC.jpeg
 
Hoeveel ruimte zit er normaal tussen het glas en de kast?
Steunt het glas zelf op deze mat?

Zit een lijst onder ,he. Waar het op rust.
 
Hoeveel ruimte zit er normaal tussen het glas en de kast?
Steunt het glas zelf op deze mat?

Zit een lijst onder ,he. Waar het op rust.
Het glas raakt de mat niet omdat de onderrand van het aquarium zelf op de mat steunt...
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Goed geïsoleerde filterkast, en strakke inrichting van de stroomkast.
 
Netjes mooie achterwand al had ik bij de eerste foto met achterwand wel even de schrik ojee nu toch een scheur in het glas hoe je ogen je kunnen bedriegen :D:D
Techniek mooi weg gewerkt :thumbs:
En tja dan die vissen :smitten::smitten:
 
Goed geïsoleerde filterkast, en strakke inrichting van de stroomkast.
Thanks:)
De pomp maakte in het begin best wel wat geluid, ik ergerde me eraan en besloten om alles met geluidsisolatie te bekleden. Dit hielp al enorm, maar de pomp is met de weken steeds minder geluid gaan maken en nu hoor ik hem zelfs helemaal niet meer. De stromingspomp maakt meer “geluid” haha....
De stroomvoorziening moest netjes, en eenvoudig worden. Is wel redelijk gelukt zo. Niet meer kloten met stekkers:)
 
Netjes mooie achterwand al had ik bij de eerste foto met achterwand wel even de schrik ojee nu toch een scheur in het glas hoe je ogen je kunnen bedriegen :D:D
Techniek mooi weg gewerkt :thumbs:
En tja dan die vissen :smitten::smitten:
Leuk om te horen! Gelukkig geen scheur in het glas haha ben momenteel wel echt heel tevreden met hoe de bak draait. Wel een vette nitrietpiek gehad maar alle vissen hebben het overleefd. Inmiddels alle opstartalgen verdwenen, nitriet niet meer meetbaar en het water echt kraak en kraak helder!
Kan niet beter dus!
 
Hoe heb je de stekkers? Via achterzijde weer naar midden erin? Of heb je gaten geboord in middenpanelen? Houdt die ene 1200xlt de bak goed warm?
Via de achterkant, ik wil geen gaten boren in de kast panelen. De pomp doet het echt top, de themostaat slaat ook niet heel vaak aan, en houd hem op 1-2 tiende nauwkeurig op temperatuur :thumbs:
Heel blij met de eheim, en achteraf gelukkig niet voor de Fluval FX6 gekozen (ondanks z’n hogere flow).
Inhoud van de Eheim is ook veel groter, 3 grote manden helemaal volgepropt met Siporax:D
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Ik vind dat DJ paneel wel mooi. Maar hoe doe je dat met onderhoud aan de eheim? Hoe trek je de stekker eruit?
 

Terug
Bovenaan