Aquatlantis Fusion 150 staat niet 100% vlak?


En zit die bolling niet ook in de vloer??
Ik kan in de vloer geen bolling ontdekken inderdaad, lijkt echt alleen aan de bovenste “plank” van het meubel te zitten. Is het misschien optie om de bovenste plaat van het meubel te demonteren, en de beide hoeken iets op te vullen?
 
Ik kan in de vloer geen bolling ontdekken inderdaad, lijkt echt alleen aan de bovenste “plank” van het meubel te zitten. Is het misschien optie om de bovenste plaat van het meubel te demonteren, en de beide hoeken iets op te vullen?

Ik denk dat je morgen de voetjes er eens onder moet doen.
Het meubel waterpas zetten.
De bak erop zetten.
En 24 uur zo laten staan.

Dan zal het meubel zich gaan zetten. Door de juiste temp en vochtigheid in de ruimte.
 
:thumbs:
Ik denk dat je morgen de voetjes er eens onder moet doen.
Het meubel waterpas zetten.
De bak erop zetten.
En 24 uur zo laten staan.

Dan zal het meubel zich gaan zetten. Door de juiste temp en vochtigheid in de ruimte.

Ik ga nu nog even de 12 pootjes er nog onder zetten, krijg hulp van m’n broertje die even wil komen tillen.
Daarna opnieuw de waterpas controleren en uitlijnen, eventueel met een plastic plaatje onder de voorste poten om hem 100% waterpas te krijgen.

Morgen weten we hopelijk meer:)
Bedankt voor de tips!
 
Als je err water in doet, zakt de bak op zijn plaats.
PLastic kan ook wat gebogen zijn, he. dat houd de bak nu omhoog.
Hopen dat dat z’n eigen gewoon gaat zetten, tegen een bolle onderkant doe je weinig...

Doe je wel, weerszijde een 1mm onder de kast. moet het weg zijn.
 
De pootjes staan er onder:)
Zoals ik verwachtte blijft de naad zichtbaar, er is eigenlijk niets veranderd, behalve dat hij nu ietsjes van de grond staat.
Meer kan ik denk ik niet doen...
(Let niet op de deurtjes, de softstops ontbraken helaas, die worden nog nagestuurd).

AE7A5BBB-DFF5-4647-AFD1-EA816EC8367B.jpeg
 
Als je err water in doet, zakt de bak op zijn plaats.
PLastic kan ook wat gebogen zijn, he. dat houd de bak nu omhoog.


Doe je wel, weerszijde een 1mm onder de kast. moet het weg zijn.
Waar precies, onder de pootjes? Welke pootjes, want als je nu gaat opvullen verbreek je de waterpas.
 
Je kunt er altijd nog wat onder schuiven, in het midden.om op te vangen.
Dat is idd wel een beetje het probleem bij het ondersteunen van de voorste poten. Het midden komt dan ook los van de grond, je gaat de belasting echt serieus verleggen. Hij staat nu nagenoeg waterpas dus ik wil daar het liefst niks meer aan veranderen.
 
Oke. Wacht maar af ,wat zwaartekracht doet.
Die kast gaar doorzakken door het gewicht van het water.

Maar, geeft niet, als jij ook natte voeten wilt, om 3 uur snachts. hou ik je niet tegen.
 
Oke. Wacht maar af ,wat zwaartekracht doet.
Die kast gaar doorzakken door het gewicht van het water.

Maar, geeft niet, als jij ook natte voeten wilt, om 3 uur snachts. hou ik je niet tegen.

Maar in het begin van het topic zei je nog dat ik er gewoon water ik kan doen en het meubel z’n eigen gaat zetten?

Het wordt me niet makkelijker gemaakt, weet echt totaal niet meer wat ik nu nog moet doen?
 
Maar in het begin van het topic zei je nog dat ik er gewoon water ik kan doen en het meubel z’n eigen gaat zetten?

Het wordt me niet makkelijker gemaakt, weet echt totaal niet meer wat ik nu nog moet doen?

Ik zou hem terug brengen naar de verkoper en een andere minder stressvolle hobby zoeken die beter past en minder stress geeft:sorry:
 
Maar in het begin van het topic zei je nog dat ik er gewoon water ik kan doen en het meubel z’n eigen gaat zetten?

Het wordt me niet makkelijker gemaakt, weet echt totaal niet meer wat ik nu nog moet doen?


Ja, toen stond hij op de grond. dat is vlak. Nu staat hij op pootjes, dus kan het daar doorzakken.. tenzij je daar wat onder schuift.

Zoiets als een pootje? beetje dunner dan?
 
Gewoon de bak vullen en geen leeuwen en beren op de weg zien.
Dacht niet dat iedere aquariaan zijn bak waterpas plaatst, wat wel gedaan zou moeten worden. Vroeger keken ze ook niet zo nauw. Onder de druk van de gevulde bak gaat het meubel zich zetten. Durf je dit niet aan dan bij de leverancier een nieuw meubel vragen.
 
Gewoon de bak vullen en geen leeuwen en beren op de weg zien.
Dacht niet dat iedere aquariaan zijn bak waterpas plaatst, wat wel gedaan zou moeten worden. Vroeger keken ze ook niet zo nauw. Onder de druk van de gevulde bak gaat het meubel zich zetten. Durf je dit niet aan dan bij de leverancier een nieuw meubel vragen.

Het waterpas maak ik me ook geen zorgen om, dat is maar een enkele tot 2 mm dat hij “naar voren” staat.
Wat me zorgen baarde is de spleet die zichtbaar is tussen het meubel en het aquarium. Het is dan wel minimaal (1-2mm) maar al die verhalen over torsie maakten me wel bang.
Ik ga gewoon m’n boerenverstand gebruiken en een underlayment mat aanschaffen (levert Aquatlantis gewoon zelf op maat!) en deze op het meubel leggen. Dan is er in ieder geval tijdens vullen overal raakvlak van het frame op het meubel, en kan de kast zich gaan zetten...
Daarmee vind ik het dus verder allemaal prima genoeg om met een gerust hart de bak te gaan vullen zodra de achterwand binnen is:)

Allen bedankt voor de info en tips!
Ik hou jullie verder op de hoogte in m’n voorstel topic.
 
Ja, toen stond hij op de grond. dat is vlak. Nu staat hij op pootjes, dus kan het daar doorzakken.. tenzij je daar wat onder schuift.

Zoiets als een pootje? beetje dunner dan?

Die pootjes horen onder dat meubel Bertus!

Ik heb dat meubel ook. Is van aquatlantis zelf.

De pootjes zitten precies onder de rechtopstaande staanders. Zodat al het gewicht doorgegeven wordt aan de vloer.

Haal je de pootjes eronderuit, dan komt de hele bodemplaat op de grond te staan. Met alle nadelen die daarbij komen kijken.
 
Die pootjes horen onder dat meubel Bertus!

Ik heb dat meubel ook. Is van aquatlantis zelf.

De pootjes zitten precies onder de rechtopstaande staanders. Zodat al het gewicht doorgegeven wordt aan de vloer.

Haal je de pootjes eronderuit, dan komt de hele bodemplaat op de grond te staan. Met alle nadelen die daarbij komen kijken.
Klopt helemaal :thumbs::thumbs:
 
Wat praten jullie nou? Lees nou eens wat in vertel.
Met 4 pootjes zakt het door. in het midden zit niets.
 
De pootjes staan er onder:)
Zoals ik verwachtte blijft de naad zichtbaar, er is eigenlijk niets veranderd, behalve dat hij nu ietsjes van de grond staat.
Meer kan ik denk ik niet doen...
(Let niet op de deurtjes, de softstops ontbraken helaas, die worden nog nagestuurd).

Bekijk bijlage 259085


Zitten hier pootjes in het midden? Zo te zien NIET.

Bij hem stond hij op een bult.
 
Wat praten jullie nou? Lees nou eens wat in vertel.
Met 4 pootjes zakt het door. in het midden zit niets.
Doe maar rustig hoor... Hier hebben we allemaal niets aan. In het midden zitten geen pootjes, dit is dan gewoon mis communicatie.
Er zitten 3 rijen van 4 pootjes onder hebt meubel, precies onder de opstaanders.

Wat bedoel je precies met bult?
 
Als de kast op de vloer staat. is het krom.
Doe je er pootjes onder is het recht.???

Heb 55 jaar getimmerd en kasten gesteld. dan kan dat er bij mij niet in.
 
Als de kast op de vloer staat. is het krom.
Doe je er pootjes onder is het recht.???

Heb 55 jaar getimmerd en kasten gesteld. dan kan dat er bij mij niet in.
Ik heb helemaal nergens geschreven dat de kast nu recht is. Sterker nog, ik schreef dat er helemaal niets was verandert met pootjes eronder ten opzichte van zonder pootjes.
Wat ik nog wel ga proberen is de linkse opstaande plank omdraaien met de rechtse opstaande plank (deze zijn exact gelijk).
 
Als de kast op de vloer staat. is het krom.
Doe je er pootjes onder is het recht.???

Heb 55 jaar getimmerd en kasten gesteld. dan kan dat er bij mij niet in.
En na 55 jaar nog niks begrepen van krachtlijnen blijkbaar..
De voetjes/pootjes van het meubel zitten onder de staanders van het meubel en zo worden dus de krachten direct door gegeven aan de vloer
 
Dom he.

Goh, wat zijn we bijdehand.

Laat ik nou ook een kast op pootjes hebben.
Op een waterpasse vloer.

Maar ,joh, ik zeg al. vind het prima, wat er gedaan wordt.
 
Dom he.

Goh, wat zijn we bijdehand.

Laat ik nou ook een kast op pootjes hebben.
Op een waterpasse vloer.

Maar ,joh, ik zeg al. vind het prima, wat er gedaan wordt.

Ik heb nu 3x de situatie uitgelegd en gevraagd of er normaal kan worden gereageerd. Discussiëren is prima, maar dit gaat nergens meer over Bertus.
Je helpt hier helemaal niemand mee! En mij nog als minste...

Als je nou echt tips hebt, geef die dan gewoon maar stop met dit gedoe alsjeblieft!
 
Ik vraag alleen of er op een normale manier gediscussieerd kan worden, meer niet. Die opmerkingen op de persoon hoeven niet, daar heeft niemand wat aan:)
 
Ik heb nu 3x de situatie uitgelegd en gevraagd of er normaal kan worden gereageerd. Discussiëren is prima, maar dit gaat nergens meer over Bertus.
Je helpt hier helemaal niemand mee! En mij nog als minste...

Als je nou echt tips hebt, geef die dan gewoon maar stop met dit gedoe alsjeblieft!
Kan je zien of alle pootjes netjes op de grond staan?
 
Laten we de discussie hierover alstublieft rustig en respectvol laten verlopen, meningsverschillen kunnen juist een oplossing geven.
 
Als je er niet tevreden mee bent, als ik het zo lees, dan zou ik contact opnemen met de leverancier.
Als de bak of kast, of beide? echt scheef is tenminste.
Als je wat nieuws koopt heb je altijd garantie. En zeker op een Mooi aquarium en meubel van zo’n 1400 euro.
 
Als je er niet tevreden mee bent, als ik het zo lees, dan zou ik contact opnemen met de leverancier.
Als de bak of kast, of beide? echt scheef is tenminste.
Als je wat nieuws koopt heb je altijd garantie. En zeker op een Mooi aquarium en meubel van zo’n 1400 euro.

Ik had vrijdag idd al contact opgenomen met de leverancier (Wesdijk). Ik krijg als het goed is maandag respons, dus dat wacht ik even af.
Ook naar Aquatlantis zelf gemaild met foto’s etc, de vraag is natuurlijk of ik hier antwoord op krijg.

En misschien stel ik me ontzettend aan, maar voor m’n gemoedsrust wil ik gewoon zeker weten dat ik hem veilig kan opvullen met water :)
 

Terug
Bovenaan