Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Afgelopen maandag een foto van het aquarium kunnen maken. Het was bewolkt, dus minimale reflectie.

Ben benieuwd hoe je achterwand er over een week uit ziet als de algen helemaal opgelost zijn

Zo dus.

DSC01323.JPG


Spikkelvisje (L018)

DSC01327.JPG


DSC01330.JPG
 
Mooie bak. Als die slierten in de hoeken wat opgroeien krijgt je denk ik echt een mooie diepte werking.

Kunnen we niet iets verzinnen om die lijn in je achterwand te camoufleren? Een tak of een plant ofzo? Ik vind die wand mooi, maar die naad zou me in de weg zitten.
 
Mooie bak. Als die slierten in de hoeken wat opgroeien krijgt je denk ik echt een mooie diepte werking.

Kunnen we niet iets verzinnen om die lijn in je achterwand te camoufleren? Een tak of een plant ofzo? Ik vind die wand mooi, maar die naad zou me in de weg zitten.

Ja, dat is dan weer een nadeel van een schone(re) achterwand. De naad was hiervoor overwoekerd door de alg......
 
Mooi Marcel! De HN gaat bij jou zo mooi “recht” omhoog!

Deze wordt niet omver geblazen door sterke stroming.
Heb een zeer rustige flow door de bak, dankzij de verdeling over 2 uitstromers.
 
Dat valt nog goed mee zeg. De temp is hier 31, normaal 25.
Ik twijfel of ik moet verversen met koud water (temperatuurschok?) of dat ik het maar zo moet laten. Het zal niet verder oplopen.

Ik zou zorgen dat het geleidelijk gaat. Dus niet met 1 verversing 2-3 graden naar beneden.

Je kunt ook langzamer bijvullen. Dus niet alles binnen een half uur erin doen.
 
Mooi aquarium staat er in je huis. Je planten groeien ook snel, op de foto's van 3 juli zijn ze een stuk kleiner dan op die van vandaag, het is mooier om een hogere bak in de hoogte ook wat gevuld te krijgen.
De achterwand ziet er zo te zien ook schoon uit , kan iedereen dus doen met een 3% oplossing en dan 100ml op 200 liter water?
En de vissen zaten die ook nog in je bak?.
Mijn achterwand ziet er nm ook niet uit en wil dat ook doen mits het werkt natuurlijk.
 
Dat was me ontgaan maar die is mooi opgeknapt inderdaad:thumbs:

Ja, hopelijk blijft het nu ook een tijdje zo. Want het was wel een hele operatie.

Mooi aquarium staat er in je huis. Je planten groeien ook snel, op de foto's van 3 juli zijn ze een stuk kleiner dan op die van vandaag, het is mooier om een hogere bak in de hoogte ook wat gevuld te krijgen.
De achterwand ziet er zo te zien ook schoon uit , kan iedereen dus doen met een 3% oplossing en dan 100ml op 200 liter water?
En de vissen zaten die ook nog in je bak?.
Mijn achterwand ziet er nm ook niet uit en wil dat ook doen mits het werkt natuurlijk.

De planten groeien echt als kool. Ik kan er bijna wekelijks een afwas teil vol uit halen.

De vissen zaten allemaal nog in de 10cm water. Probeer wel je ruiten af te dekken met handdoeken of plastic. Want de vissen schrikken heel snel en vliegen zo uit het water. Door het af te dekken blijven ze rustig.

De dosering is eigenlijk wat nog puur in het water mag komen. Maar omdat je het op de achterwand spuit. En zo min mogelijk in het water komt.
Dan is de peroxide al geneutraliseerd door de algen. Het brand de alg stuk, maar heeft dan zijn werking verloren.
Dus je kunt nog iets meer gebruiken.
 
Koeling weer uitgezet.

Vanmorgen 26,9 graden. Nu 24,8.

Normaal 24,5. Dus de verwarming gaat nog net niet aan.

7FC91089-EDFC-4793-A1D6-456F3975A244.jpeg
 
Dank je wel voor de info. Ga het hier ook doen, kijken of mijn achterwand ook schoon wordt. Het zit ook maar op enkele plekken, dus dat moet lukken.
 
handdoeken of plastic. Want de vissen schrikken heel snel en vliegen zo uit het water. Door het af te dekken blijven ze rustig.

De dosering is eigenlijk wat nog puur in het water mag komen. Maar omdat je het op de achterwand spuit. En zo min mogelijk in het water komt.
Dan is de peroxide al geneutraliseerd door de algen. Het brand de alg stuk, maar heeft dan zijn werking verloren.
Dus je kunt nog iets meer gebruiken.


Bedankt voor de reactie.
Is het niet makkelijker om de waterstofperoxide met een penseel of een kwastje er op te smeren op de aangedane plekken. Er is minder waterstofperoxide wat in het water beland alleen er blijft veel in de kwast hangen.
Goede tip om de ramen af te dekken , had ik niet aan gedacht.
 
Bedankt voor de reactie.
Is het niet makkelijker om de waterstofperoxide met een penseel of een kwastje er op te smeren op de aangedane plekken. Er is minder waterstofperoxide wat in het water beland alleen er blijft veel in de kwast hangen.
Goede tip om de ramen af te dekken , had ik niet aan gedacht.

Je hebt best wel wat peroxide nodig hoor. Denk dat er te weinig op komt met een kwast.
 

Terug
Bovenaan