Aquatlantis 120 50 60 (sschot)


Even een plaatje van vandaag.

Rode Lotus heeft al zijn bladeren afgestoten, dus ik hoop dat de bol weer gaat uitlopen.

Verder Belgisch groen verwijderd en nog wat gerangschikt in de beplanting.

Begin tevreden te worden.

Beetje bruinalg en blauwalg blijven nog aanwezig.

IMG_20170312_210947.jpg
 
Ter voorbereiding op de komst van de Akva heb ik de Aquatlantis verhuist om plaats te maken. Deze staat nu op zijn locatie, totdat alles over gaat en de bak verkocht wordt. Wat mij opvalt na de verhuizing is een "bruine alg" denk ik, zie foto....... Maar ja water niveau was ook gezakt naar een centimeter of 7...... En zo rond de 70% water ververst, dus tsja, idealen zijn anders zeg maar.

IMG_0332.JPG
IMG_0334.JPG


ik maak mij hier maar niet al te druk om, maar hoop niet dat het de planten helemaal overwoekerd worden, want wil ze graag netjes overzetten straks

Verder gaat de groene lotus door of er niets aan de hand is, echt leuk vind ik persoonlijk

IMG_0330.JPG


En de rode lotus (beetje lastig te zien) begint ook weer uit te lopen, alhoewel de bol door de bak "dwarrelt".

IMG_0331.JPG


Morgen komt de Akva. Dan bak "strippen" en weer opbouwen. Ik zal hier een nieuw foto album voor openen.
 
De groene lotus doet het onwijs.

De rode is weer aan het uitlopen.............


IMG_0552.JPG



(oeps de tafellamp vergeten uit te doen)
 
Vandaag heel fors gesnoeid, maar het staat er weer fris bij......

IMG_20170414_200119.jpg



Ik blijf alleen van lichte plekjes blauwalg last hebben, echt super frustrerend en vervelend.......... Krijg de vinger niet achter de oorzaak en dus ook niet bij de oplossing. Hoop dat het bij de overgang naar de "nieuwe" bak voorbij is.
 
Blauwalg, is erg lastig.

Heb zelf een paar plekjes bovenop de achterwand, tussen glas en wand.
Staat het water stil.
Eens in de maand beetje peroxide erop. Dan blijf het weer even weg.

Maar het komt steeds terug.

Ik weet niet waar het zit bij jouw, maar meestal op een plek met relatief veel voedsel, en weinig stroming.

Ik heb het ook aan de drijvers gehad, maar ik heb de stroming veranderd. Nu komt het daar niet meer.
 
Ik blijf alleen van lichte plekjes blauwalg last hebben, echt super frustrerend en vervelend.......... Krijg de vinger niet achter de oorzaak en dus ook niet bij de oplossing. Hoop dat het bij de overgang naar de "nieuwe" bak voorbij is.

In het grind? Of op de planten?
 
Het begint tussen de achterwand en de stabilisatie strip. Daarna komt het voor op het hout, of in een plant, of op de achterwand of een klein beetje op het grind. Dat wisselt iedere keer eigenlijk, het is niet zo dat het op 1 vaste plaats de kop op doet, buiten dan hoog bij de bron.....
 
Het begint tussen de achterwand en de stabilisatie strip. Daarna komt het voor op het hout, of in een plant, of op de achterwand of een klein beetje op het grind. Dat wisselt iedere keer eigenlijk, het is niet zo dat het op 1 vaste plaats de kop op doet, buiten dan hoog bij de bron.....

Op de achterwand gewoon beetje peroxide op druppelen. 5 minuten laten intrekken. Brand gewoon weg.
Ik gebruik meestal de 6% van sochting die heb ik toch staan.
 
Super!

Blauw alg kan door meerdere oorzaken komen, bijvoorbeeld door te kort aan nitraat of veel organische belasting (kijk eens naar de filter). Daarnaast kan te weinig watercirculatie kan ook een rol spelen bij blauwalg.
Voor het bestrijden zou je hier naar kunnen kijken, succes!
 
In aanloop naar de opbouw van de Akva vandaag al het hout verwijderd, zodat dit weer schoon en "steriel" de nieuwe bak in kan........

Hij oogt nog niet eens leeg....

IMG_20170421_193649.jpg
 
Hout niet koken he!!

Beter goed afboenen. Scheutje peroxide in het water of chloor. Daarna goed spoelen.
 
Ik ga het boenen en de hele bak met peroxide spoelen, dus dat komt goed. Hoop vanmiddag de Akva waterpas te gaan zetten op zijn plek, zodat de volgende fase kan gaan starten......
 

Terug
Bovenaan