Jasmijn033

Active member
Lid geworden
26 september 2021
Berichten
30
Leeftijd
23
Hoii allemaal,

Ik ben een nieuwe bak aan het opstarten en ik wil graag mijn Dennerle Scaper's soil hergebruiken uit mijn andere aquarium. Ik heb ook een nieuwe zak gekocht. Is het mogelijk om het te hergebruiken? Tegen alle regels in heb ik besloten om het even om te spoelen, maar de korrels zijn enorm hard geworden en het water is bijna zwart... iemand tips? Alvast bedankt!
 
Jammer dat je tegen alle regels in de soil hebt gewassen. Daarmee zijn er enorm veel voedingsstoffen verloren gegaan.
Je zou het nu wel kunnen mengen met een nieuwe zak, maar dan zou ik er wel een aantal voedingscapsules (opengebroken) over de bodem uitstrooien.
 
Daarmee zijn er enorm veel voedingsstoffen verloren gegaan.
Misschien een domme vraag maar hoe kan de voeding die in de soil zit zo snel verloren gaan als je het wast want het zit toch ook in de korrel?
 
Misschien was het inderdaad niet zo'n goed idee, maar nu heb ik het gebruikt als opvulling. Eerste laag oude aquasoil, tweede laag sera voedingsbodem en derde laag nieuwe aquasoil. Hopelijk gaat alles groeien! We gaan het zien.
 

Bijlagen

  • 20220201_175516.jpg
    20220201_175516.jpg
    320.7 KB · Weergaven: 106
uitspoelen van gebruikte soil is niet zo erg. De goed wateroplosbare voedingstoffen zullen er na aquarium gebruik toch al wel uit zijn.
 
waarom nog een laag sera voedingsbodem als je al aquasoil gebruikt als ik vragen mag?
 

Terug
Bovenaan