Aquascaping mijn nieuwe Trofis Colisa 1000


IMG_0769.JPG
IMG_0770.JPG
IMG_0771.JPG


Vandaag de Bacopa Crenata verwijderd, ik vond de plant toch niet in het geheel thuis horen. Vervangen door Ceratopteris Siliquosa en Mayaca Fluviatilis. Ook eindelijk een goede balans bereikt met de co2 toevoeging! Nog een paar extra octo's erbij gedaan, de eerst verschijnende algjes worden lekker opgepeuzeld :)
 
IMG_0813.JPG


We zijn nu 3 weken verder. Het naaldgras is, na de verwachte verslijming omdat het emers was, ingesteld op onder water en weer snel aan het groeien. Alle planten zijn lekker aangeslagen en groeien gezond. Gisteren nog 4 endler-guppen toegevoegd...
 
3,5 weken: Vandaag 20 Hyphessobrycon Amandae (vuurtetra's) aangeschaft. Wat een mooie aanwinst, prachtig gezicht in een groen landschap. Ook nog een rode lotus toegevoegd. De planten ontwikkelen zich top. Dropchecker heeft de kleur die ik echt wilde zien: licht lime groen. Ik kan uren naar deze onderwaterwereld zitten staren :D

IMG_0835.JPG


IMG_0837.JPG


image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Super bak om te zien, vind het alleen jammer dan de planten nog zo laag zijn.. Maar wordt zeker gaaf als alle planten straks gegroeid zijn!
 
Super bak om te zien, vind het alleen jammer dan de planten nog zo laag zijn.. Maar wordt zeker gaaf als alle planten straks gegroeid zijn!

Ja klopt, vooral de Pogostemon Erectus op de achtergrond moet nog flink omhoog. Maar het is een langzame groeier en het duurt even voordat hij op gang komt. Maar de laatste week begint het zich goed te ontwikkelen. Ik denk dat het met 6 weken wel een leuke hoogte bereikt heeft...
 
Het verschil: dag 1 en 4 weken later. Het gaat de goede kant op! Ik ben nog niet klaar, niet helemaal tevreden met de layout. Ga vandeweek rechtsachter planten vervangen met sterregras om op kortere termijn wat meer hoogte te behalen...

IMG_0851.JPG
 
Dat wordt een mooi bakje. Inderdaad ook erg leuke visjes! Hoeveel heb je?
 
ooh zie het al.. nog steeds 20?
 
We zijn nu 6 weken verder. Nog 10 Nannostomus Beckfordi toegevoegd en oh wat groeit alles lekker! :) Binnenkort nog wel even wat achtergrondplanten erbij die iets meer hoogte bereiken. Ik moet nog even kijken welke soort ik daar voor wil...

IMG_0982.JPG
 
Ben op vakantie en heb de verzorging overgegeven aan mijn vader. Uiteraard een A4 vol instructies achtergelaten :D Heerlijk als je dan deze foto krijgt toegestuurd. Het aquarium na 7 weken...

IMG_1080.JPG
 
Nu 11weken. Alles is lekker opgegroeid en het aquarium draait stabiel. De Sagittaria Subulata is veel langer geworden dan ik verwachtte. Maar geeft op zich een mooi linteffect. Elke week is nu een snoeibeurt nodig. Vissenbestand ook lekker stabiel. Ondertussen hebben de endlerguppen zich verhonderdvoudigd :D

IMG_1261.JPG


IMG_1262.JPG
 
Laatst bewerkt:
En bij deze de laatse foto van dit topic. Het aquarium staat nu 14 weken en is in een perfect evenwicht. Grote problemen hebben zich niet voorgedaan. Algengroei is nihil. Sinds de opstart enkele wijzigingen, vorige week nog Limnophila Aromatica toegevoegd voor de achtergrondzone. Een zeer mooi, vol plantje! Ongetwijfeld ga ik nog veel aanpassingen doen. Dat is het leuke van deze hobby :)

Ik wens iedereen veel succes met zijn/haar aquascape-avontuur!

IMG_1409.JPG
 
Laatst bewerkt:
Heel gaaf, dit is een kant die ik ook op wil met mijn vak uiteindelijk, robuust opgebouwde plantenbak waar de vissen zich goed in kunnen verstoppen.

Top gedaan dit topic! Mooi overzichtelijk, duidelijke stappen, super mooi resultaat
 
Dank jullie wel! :) @Atropatene , ik heb de schoonmaakploeg na 4 weken geintroduceerd, 2 siamese algeneters, een groep cherry-garnaaltjes en 4 Otocinclus Vittatus om
Te beginnen...
 
Echt een hele mooie bak!!

Zelf wil ik ook beginnen aan een nieuwe bak en dit ziet er allemaal goed uit.

Mag ik vragen welk aquarium het is? Welk filter/filtermaterialen gebruik je? En welk CO2 systeem heb je aangeschaft?

Excuses als ik dat gemist heb in dit topic door de vele mooie foto's :)
 
Complimenten hoor, hele mooie bak! :petjeaf:
 
Ik ben wel erg benieuwd naar het merk Led t5 balken, bevallen deze goed?
 
Erg mooie wilde bak, maar niet echt een aquascape. Ga je nog snoeien of laat je het eerst lekker verwilderen?
 
Erg mooie wilde bak, maar niet echt een aquascape. Ga je nog snoeien of laat je het eerst lekker verwilderen?

Inmiddels al goed gesnoeid. Het is een echte snoeibak, maar dat is nou juist de hobby :D
 

Terug
Bovenaan