aquascape 60l


P

predator

Guest
Hey iedereen,

Als eerste: ik wist niet waar ik dit topic moest zetten, ik heb nogal veel vragen...

Aangezien ik binnenkort nog een aquascape aquarium op mijn kamer ga zetten, wil ik me al goed voorbereiden.
Een aquascape met een interne filter is niet mooi, maar ik mag niet nog een externe filter van mijn ouders, dus was ik van plan om een interne minibioloog te maken over de hele breedte van mijn aquarium, zodat het gewoon lijkt alsof je een zwarte achterkant hebt. Het plan is:

Een dennerle nano cube 60 (ongeveer 40x40x40cm), omdat ik het mooi vindt dat het voorste glas en de zijkanten niet verlijmd maar gebogen zijn. Maar is dit met de achterkant ook zo? Want dit kan dan lastig worden met de bioloog.

De bioloog: Ik had gedacht aan een zwart tussenschot van plexiglas, 5cm van de achterkant zodat ik er met mijn hand nog net in kan als er vanonder iets vastzit. 4 kamers, met zo'n dubbel schot tussen de kamers (ik weet niet of het dubbel tussenschot nodig is) en deze ga ik als het nodig is uitschuifbaar maken voor onderhoud. Ik heb eer een tekening van op sketchup, maar ik snap nog altijd niet hoe ik foto's kan plaatsen :p
De tussenschotten zullen dan altijd een cm lager worden, zodat de laatste kamer met de pomp niet droogloopt, maar ander idee�n zijn ook welkom.
!pomp moet heel stil zijn want ik wil goed kunnen slapen, ik zat te denken aan een eheim compact 300, graag wat tips aub :)

CO2 systeem: ik weet niet of het echt nodig is, waarschijnlijk wel, dus ga ik proberen een 2dehands systeem van dennerle te vinden, of als iemand een goedkoop set van een ander merk weet dat goed is, zeker zeggen!

Verlichting: Ik had gelezen dat RGB-leds veel beter zijn voor planten dan bv tl, omdat planten rood en blauw vooral gebruiken en het groene teruggekaatst wordt. Aangezien je bij RBG het blauw en rood feller kunt zetten, lijkt het me een goede optie. Vaak is dit prijzig, maar ledSTRIPS zijn niet zo duur, en een simpel tussenstuk oom de kleuren aan te passen ook niet.

Weet er iemand of dit allemaal mogelijk is, bv de zelfgemaakte mini-bioloog en de ledstrips?
En zijn de volgende prijzen realistisch:
-bioloog materiaal (voor te bouwen)+ pomp �50
-2dehands CO2 systeem: �50
-verlichting: �50

Alvast bedankt voor de info!

Grtzz
 

Terug
Bovenaan