Aquariumbewoners advies gevraagd


Ik ga je een PM sturen zodra ik heb uitgevonden hoe dat werk :D (dat zal mo


Het is hier geen golfslagbad maar volgens mij staat het oppervlakte water wel mooi in beweging en er staat wel wat stroming. Water verversen doe ik ook iedere week met mijn andere aquariumpje dus dat ga ik ook doen in de wat grotere bak. Dus dat zal het probleem hier ook niet zijn.

Mag ik vragen naar de waterwaardes waar ze bij jou op zitten? Ik heb je ook een PM gestuurd (hoop ik).

De waterwaardes is de Ph 8,5 en No3 25 en een tds (geleidbaarheid) (hoe viezer je water hoe hoger d egeleidbaarheid, osmose heeft een geleidbaarheid van 7) van 330 en de No2 is uiteraard 0 met de Kh en Gh doen we niks in die stelling
 
De waterwaardes is de Ph 8,5 en No3 25 en een tds (geleidbaarheid) (hoe viezer je water hoe hoger d egeleidbaarheid, osmose heeft een geleidbaarheid van 7) van 330 en de No2 is uiteraard 0 met de Kh en Gh doen we niks in die stelling

Hallo Antje, bedankt voor je reactie. Oef. Ik zit hier met een pH waarde van 6.8. Komt ook omdat er hout en bladeren in liggen (voor de garnalen) en er een Co2 systeem op staat. Is het water dat ik heb dan niet te zuur? Groetjes, Lizzy
 
Hallo Antje, bedankt voor je reactie. Oef. Ik zit hier met een pH waarde van 6.8. Komt ook omdat er hout en bladeren in liggen (voor de garnalen) en er een Co2 systeem op staat. Is het water dat ik heb dan niet te zuur? Groetjes, Lizzy

Te zuur is niet erg, overwennen moet je wat rustiger doen maar vissen kunnen beter wennen aan een lagere Ph als ze uit ene hoge Ph komen, als vice versa.
Hier is het leidingwater zo hoog die Ph en om nou een ruime 1000 liter (5 bakken en een bioloog) osmose te hebben en dan wekelijks 175 liter osmose verversen gaat ons iets te ver
 

Terug
Bovenaan