Aquariumbewoners advies gevraagd


L

Lizzy Plat

Guest
Beste leden van het Aquaforum, ik ben nieuw, mijn naam is Lizzy Plat-Coelers en ik heb een vraagje over de plannen die ik heb voor mijn nieuwe (nog in te richten) aquarium.

Op dit moment heb ik plusminus 50 Neocaridina Bloody Mary garnalen in een 50 liter bakje, dat ik ongeveer 6 maanden geleden heb opgezet. Ik ben een beginner.

Ik heb nu een aquarium gekocht van 100 x 45 x 45 en ik wil mijn garnalen daar in gaan over zetten. Ik ga veel schuilplaatsen maken voor ze maar ik heb geen plannen om deze garnalen te kweken en te verkopen bijvoorbeeld. Het groepje mag zich van mij zeker nog uitbreiden maar als er eens een baby garnaal wordt opgegeten vind k dat niet perse leuk maar ook niet heel vreselijk, omdat ik toch de boel graag een beetje in evenwicht houd.

Goed, ik wil dus wat vissen in het nieuwe aquarium bij de garnalen te zetten. Ik heb nu in mijn hoofd:

15 Corydoras Habrosus (zij schijnen ook planaria te eten en aangezien ik in mijn kleine bak planaria heb gehad en ik deze visjes stik leuk vind, lijkt het me fijn om deze soort te gaan houden).

20 Microrasbora Kubotoi.

De pH waarde die uit de kraan komt is 7.0 en de pH waarde in mijn kleine bakje is 6.8 (door hout en door bladeren) maar ik wilde verder geen aanpassingen doen aan de pH waarde.

Ik vraag mij af of dit visbestand een beetje leuk is zo.

Op zich had ik het best leuk gevonden om er een paar wat grotere visjes bij te zetten zoals de Trichogaster Chuna (stuk of 3) maar ik heb gelezen dat deze vis erg gevoelig is voor witte stip, wat ik dan weer niet zo prettig vind. Hebben jullie misschien leuke ideeën voor een wat grotere vis die erbij kan, wel van een rustige type die niet te druk jacht maken op mijn baby garnalen? Of zouden jullie het laten bij de Microrasbora en Corydoras?

Ik zou jullie advies zeer op prijs stellen!