aquarium waterpas


V

vriend van de cory

Guest
Beste medeleden,

Mijn aquarium staat niet helemaal waterpas zie ik , de waterpas zegt dat hij op +0.5 graden staat.

Is dit veel? Hoe los ik dit op?

Er ligt een piepschuim plaat onder het aquarium.
 
Jaa ik kan daar een beetje mee spelen denk ik .
 
Dan kun je dat makkelijk bijstellen toch? Hoeveel millimeter scheelt het dan aan het wateroppervlak? Een kleine afwijking is vaak nog niet het ergste.
 
Ja en nee want ik kan niet aan de schroef en dan moet ik het aquarium verplaatsen en de kast ook. :p
En geen idee ik weet niet of hij zwaar niet-waterpas staat. Als het niet zo is blijf ik er gewon of. Zoals je zelf zegt,
Een kleine afwijking is niet het ergste.
 
Zou de bak eerst eens gedeeltelijk vullen met water best kans dat de kast zich nog moet zetten. :juggle:
Tevens een mooie gelegenheid om te controleren op lekken.:D
 
Laatst bewerkt:
ja... ik gebruik voor het waterpas zetten een gewone ouderwetse waterpas.

daar ga je niet tot de 0,5 graden nauwkeurig mee kunnen meten, zorg ervoor dat die zo goed als in het midden zit en als die er heel iets nazit moet dat ook geen probleem vormen.

Edit: waterpas zowel in lengte als diepte.
 
Ik had een magnetisch borrelhout op me stalen frame en in me aquarium.
Maar .5 graad is niet heel indrukwekkend, althans niet in mijn beleving...
Zolang de voor en achterkant beide .5 hebben en er dan geen torsie is op het aquarium is het goed.
Gevuld ga je dat kleine beetje scheefstand wss niet eens zien
 
Alle drie de bakken staan hier iets uit het lood, het is erg weinig, misschien 1mm verschil tussen links en rechts op de totale lengte van de grootste bak.
Geen enkel probleem.
 
Vul het met een beetje water en kijk hoeveel mm het scheelt. Waterpas kan ook een onnauwkeurigheid hebben. Een aquarium met beetje water erin is het nauwkeurigste wat je kan hebben. Want water is altijd waterpas. Lol
 

Terug
Bovenaan