Aquarium verwarming


Lijkt mer niet verkeerd.
Die heaters van Oase hebben ook een bimetaal waar de stroom niet door gaat in vergelijking met goedkopere alternatieven. En kunnen in theorie niet blijven hangen.
btw Oase = Eden. :)
 
Zelf gebruik ik die van SF en dan de 50W in de 60cm bakken. Die van Oase ken ik verder zelf niet maar weet dat normaliter een 50W al voldoende is.
Je kunt misschien eens kijken bij een lfs in de buurt of een Pets Place want dat scheelt vaak weer porto.
 
De 50 wat was even duur als de 75 wat. Dus ik dacht dat 75 wat beter zou zijn voor mijn aquarium of zie ik dit verkeerd? En wat bedoelt u met dat ze in theorie nie kunnen blijven hangen?
 
Ja dat is prima hoor. Dan is hij wat sneller op temperatuur en slaat op de ingestelde temp gewoon af. Gelet op de post van Jurgen kun je deze dus prima aanschaffen als je dat zou willen;)
 
Ah ok srry bedankt voor jullie reacties. Ben benieuwd als hij aankomt:D
 
Hangt er van af hoe warm je de bak wil.
Maar in theorie kan overkill heel gevaarlijk zijn als de verwarming blijft hangen.
Maar zover ik hier op dit forum lees gebeurt dit vooral bij oude Superfish en Juwel verwarmingen.
 
Ik heb de nieuwe van superfish 100watt in de home 40, de 50 watt duurde te lang om hem op temperatuur te krijgen.
 
Hangt er van af hoe warm je de bak wil.
Maar in theorie kan overkill heel gevaarlijk zijn als de verwarming blijft hangen.
Maar zover ik hier op dit forum lees gebeurt dit vooral bij oude Superfish en Juwel verwarmingen.

Dan heb je dus een "gebakken" visje:D
 
Jakkes, ik moet er niet aan denken als dat zou gebeuren,.........
 
welke heater je ook hebt, altijd een thermometertje in de bak hangen en regelmatig even controleren :)
 

Terug
Bovenaan