Aquarium vernieuwen


T

TwinkelTwarkel

Guest
Hallo!

Mijn aquarium draait al een behoorlijke tijd en doet het goed.
Nou hou ik erg van verandering en zou ik het leuk vinden om het aquarium helemaal om te gooien, nieuwe bodem, nieuwe planten enzovoort. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen? Waar laat ik de vissen in de tussentijd?
Iemand tips? :)

Alvast dankjulliewel!
 
Dan haal je bij de bouwmarkt een speciekuip daar doe je je aquariumwater in, je pomp zet je erop zodatie kan blijven draaien en dan mik je de vissen erin.
 
Eerst vraag ik waarom zou je de bodem eruit willen hebben? Heb je een goed ingedraaid filter erop zitten? Mocht je een goed filter hebben draaien dan is vaak een nieuwe bodem erin doen geen probleem als je bezetting niet over de top is en je zuinig voert. Dan hoeven de vissen niet lang in een speciekuip of emmer te blijven. Enkel een bodem vervangen en de vissen gelijk terugzetten is vaak geen probleem maar zoals ik al zei hangt dat ook van de filter en de bezetting af.
 
Ik ga toevallig hetzelfde doen binnenkort.
mijn plan is om de vissen uit te vangen en tijdelijk in een leeg extra aquarium te doen die ik nog heb staan. Maar je kan inderdaad ook gewoon een plastic bak kopen bij de bouwmarkt. Ik heb er een paar kleinere van de xenos, werkt ook prima.
Dan filter op de bakken zetten en klaar is kees.
 

Terug
Bovenaan