Aquarium tot gifkikker of boomkikker paludarium maken?


S

Symbas Story

Guest
Ik heb hier een aquarium van een meter bij 40 bij 40 staan. Is het mogelijk hier een gifkikker of boomkikker paludarium van te maken?

Zo ja wat ben ik evt nodig om hier een paludarium van te maken?
 
Boomkikkers zijn toch een bedreigde diersoort dacht ik? Die zou ik niet nemen om die reden.

Wat je nodig hebt voor paludarium.... Je moet in ieder geval zorgen voor goede luchtstroom, zodat het vocht goed weg kan. Dat is denk ik zo'n beetje het belangrijkste.
 
boomkikkers zijn niet allemaal bedreigd de meeste soorten voor een paludarium zijn niet bedreigd
boomkikkers zou ik alleen niet doe inverband met de hoogte je bak is daar veel te laag voor denk eerder aan de dendrobates soorten zitten meer vanonder in de bak
 
Ik heb een paludarium gehad (staat nog bij m'n ouders in de garage, is te koop lol), inderdaad is de luchtstroming erg van belang. In een aquarium heb ik weleens salamanders gehouden maar echt alles besloeg. In dat paludarium was dat beter geregeld: 's nachts alles beslagen maar door de plaatsing van de lampen en rooster aan de bovenkant liep er lucht langs de voorruit en niks meer beslagen overdag.
 

Terug
Bovenaan