Aquarium ter grootte van bierkrat


N

NLCJ

Guest
Hallo allemaal,

Een hele tijd geleden heb ik besloten om een room divider te maken van kratjes, inmiddels heb ik deze kratten bij elkaar gespaard en wil ik hieraan beginnen.

Nu bedacht ik laatst dat het leuk zou zijn als ik in deze room divider een aquarium maak in een bierkratje. Snel veranderde het idee van bierkratje naar een aquarium ter grootte van een bierkrat in de room divider - dus ik hoef niets kapot te zagen en eigendomrechten schenden zoals besproken in dit topic.

Echter had ik een paar vragen; voornamelijk aangezien dit pas het begin van het idee is...

Als eerste 'project' wil ik graag een aquarium ter grootte van een krat maken, waarvan zou dit het beste gemaakt kunnen worden en hoeveel gaat dit ongeveer kosten? Online ben ik al verschillende prijzen tegengekomen, van 100 euro per vierkante meter voor acrylglas tot 24 euro per vierkante meter met gewoon glas - ik ben een arme student en moet alles zo goedkoop mogelijk hebben.

Als dit alles goed zou gaan zou ik het aquarium willen uitbreiden met bijvoorbeeld nog een krat die ergens hoger in de room divider staat. Natuurlijk moet hier dan iets van een buis o.i.d. tussen komen zodat de vissen de water highway kunnen gebruiken om naar een ander paradijs te gaan :thumbs: . Met acrylglas kan ik nog enigszins zelf boren/zagen, met gewoon glas moet ik het al laten doen - als het uberhaupt mogelijk is?

Ook had ik gedacht om bijvoorbeeld een tuinslang aansluiting aan de onderkant te maken waardoor ik het water er makkelijk uit kan laten lopen zonder de hele room divider af te breken (ik roep maar wat, geen idee wat haalbaar is).

Maargoed, graag zou ik tips en adviezen willen van de professionals hier op dit forum voordat ik al mijn centjes weggooi...

Bij voorbaat dank,
Chris
 
Een aquarium van het formaat van ��n krat is erg klein.
Ik zou dan liever voor het formaat van twee kratten gaan.