aquarium stelling


RobinNijholt

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2016
Berichten
72
Leeftijd
28
Locatie
Ossenzijl
Hoi allemaal

Ik heb een vraag, ik heb oudere topics door gespit en zag deze stelling: http://www.leenbakker.nl/kasten/opb...YrpbWX_LceKH27IsldD-WwhpoaQ82JKuLEaAo688P8HAQ

her en der naar boven komen.
Dit lijkt me een geschikte stelling, hoe denken jullie hier over?
Zijn er mensen die deze stelling ook gebruiken? Hebben jullie ook aanpassingen gedaan aan de stelling of kunnen de bakken er zo op?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden :)
 
Hoi allemaal

Ik heb een vraag, ik heb oudere topics door gespit en zag deze stelling: http://www.leenbakker.nl/kasten/opb...YrpbWX_LceKH27IsldD-WwhpoaQ82JKuLEaAo688P8HAQ

her en der naar boven komen.
Dit lijkt me een geschikte stelling, hoe denken jullie hier over?
Zijn er mensen die deze stelling ook gebruiken? Hebben jullie ook aanpassingen gedaan aan de stelling of kunnen de bakken er zo op?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden :)
Ik krijg niet de juiste pagina te zien denk ik, verder moet je zeker kijken bij de specificaties wat zo'n kast aankan van gewicht.
 
Ik krijg wel de goede pagina in beeld, het gaat om deze
a1-pi9NqWGHFPNYLdwWoAeq0bklbKv74.png


Maar er staat bij dat hij per plank 175kg aan gewicht aan kan, dus in dat opzicht lijkt mij het prima.
Maar toch zou ik graag ervaringen horen ;)
 
Het is dan trouwens de bedoeling dat er 3 bakken van 80cm op komen.
 
Links en rechts bovenaan vast zetten aan de muur.
 
Ja ze moeten zoveel kilo aan kunnen maar de plankjes zelf zijn flut en ik denk dat ze het gewicht uiteindelijk niet kunnen houden.

Miss moet je de plankjes vervangen voor ander hout?

Als je de stelling uiteindelijk stevig aan de muur vast zet aan de lange zijde denk ik dat het wel gaat lukken (de stelling heeft genoeg speling uit zichzelf.)
 
Als het mdf plaat is koop dan gewoon stevig hout.
 
Heb deze kast in de kelder staan, als de planken vochtig worden trekken ze krom. Ze zijn ook niet zo dik
en gemaakt van spaanplaat, niet extreem fijn geperst.
De kast zelf is stevig, heb 1plank vervangen omdat die vochtig was geworden en krom trok, maar ze staan al jaren.
Ze zijn ook weleens bij de gamma te koop, zelf heb ik hem van de aldi
 
dank voor alle tips.
Ik denk inderdaad dat dit ook spaanplaat is.
Dus als het niet nat word moet het kunnen? Ik kan de planken eventueel bekleden met doorzichtig tafelzeil, dan kan er geen water op de planken komen.
Maar ik zou er ook planken van ander hout in kunnen doen...
 
Zelf zou ik de planken vervangen voor betonplex.

Watervast en een stuk steviger dan spaanplaat. Ben bang dat deze laatste gaan doorbuigen.
 
@RobinNijholt hout vervangen en je stelling vast zetten aan de muur of de stelling zelf steviger maken want out of the box wiebelt hij erg.
 
Vast aan de muur komt hij dan in iedergeval :)
We moeten niet hebben dat hij omvalt ofzo

Ik ga me verdiepen in het hout
 
legplanken vergangen het geval verstevige.... Ik zou eens nadenken of zelf van nul af iets bouwen dan niet aantrekkelijker wordt. opjoetjoep staan voorbeelden genoeg.
 
Aanpassingen aan die stelling zijn niet zo moeilijk maar de stelling heeft ook scherpe randen. Weet ik mij te herinneren.

oke een eigen kast is iets lastiger. Maar het is wel mogelijk. En dan kan je wel zelf de hoogte enzo bepalen. Zo zag mijn kast er uit voor dat ik hem aanklede en verfde.

IMG_20170121_163158.jpg
 

Terug
Bovenaan