aquarium starten


M

Michelle1988

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de aquarium wereld, heb inmiddels wel al 5 jaar een mooie vijver met kois, maar zit er hard aan te denken een aquarium aan te schaffen. Ik heb mijn oog laten vallen op een mooie bak van bijna 100 cm en al eens rond gespeurd wat ik er dan graag in zou hebben..
Ik dacht aan:

10 roodkop zalmpjes
8 platys
8 corydoras, wellicht panda
3 kempvissen 1 man met 2 vrouwen
En wat garnaaltjes

Is dit een idee of hebben jullie andere suggesties? Alle tips zijn welkom!
 
Kempvissen en garnalen, kan goed gaan. Masr kan ook zo zijn dat de garnalen als levend voer gaan dienen voor de kempvissen. Als je groep gearnalen groot genoeg is zou het goed kunnen gaan, en hou je er wat over. Maar dan zou ik eerdt de garnalen erin doen, en een tijd later pas de kempvissen. Zodat de garnalen de schuilplekken weten te vinden. En zorgen dat er genoeg planten in zitten, en genoeg schuilplekken zijn.
 
Enige garnalen die goed gehouden kunnen worden met kempvissen zijn grote japonica's.
Mijn kempvis heeft in 1-2 dagen 25crystal reds weggewerkt (groot en klein)

Mannen en vrouwen betta's bij elkaar gaat geregeld mis.

Betta's houden niet van druk gedoe om zich heen, platy's zijn dus geen top combo.

Roodkopzalmen willen graag een stuk warmer dan corydora panda en platy's.

Je hebt de ruimte dus ik zou ook grotere groepen van dezelfde vis maken.
 
Met 3 betta s erin is de kans erg groot dat je weinig garnalen zal overhouden maar dat is inderdaad afwachten. Bij de Platy moet je er weer rekening mee houden dat je veel jongen kan krijgen. Zoals Rich al aangeeft kan het ook tussen de Betta s nog misgaan en dat hangt vaak af van het karakter en de inrichting.
 
10 x Rouwtetra (Eten Zwaarddrager joingen)
6x Zwaarddrager 1M/5 vrouw
10 corydoras aeneus
2 Paradijsvissen 1M/1v (wensen drijfplanten.)

Nu zullen mensen zeggen dat de Paradijs vis agressief is maar dat is hij niet als je ze koel houdt wat prima met dit bestand kan (onverwarmd 18-22 graden).

Zwaarddragers zijn ook niet zo'n probleem. Ze zitten wat dieper dan de Paradijsvissen en als het moet staan die Paradijsvissen hun mannetje wel.

Dit bestand heb ik zelf ook al jaren.
 

Terug
Bovenaan