aquarium plaatsen


M

Mickeymii

Guest
Ik ben van plan om een groter aquarium te kopen. Mijn oog is gevallen op een aquarium van 180x60x65cm. Ik zit alleen heel erg te twijfelen of het mogelijk is om het aquarium op zijn plaats te krijgen. Met mijn huidige aquarium (160cm) was het al een hele klus. Dit komt omdat het aquarium een 90graden hoek moet maken in een smal gangetje en vervolgens de trap af getild moet worden. De trap is het probleem niet, maar het smalle gangetje is slechts 90cm. Ik denk dat de enige manier om dit 180cm aquarium de hoek om te krijgen is om hem verticaal op zijn kant te zetten en hem vervolgens tree voor tree naar beneden te tillen. Is dit mogelijk of zal het aquarium het dan begeven? Of zijn er andere mogelijkheden?
 
Weet niet hoe dik het glas is, maar ik had met mijn Trofis van dezelfde maat al moeite horizontaal en geen trap. Glas dikte 12mm, weegt ongeveer 125kg.
 
ja het glas is ook 12 mm. Ik denk dat het qua gewicht wel zal lukken. Het onderstel van mijn huidige aquarium was ook heel erg zwaar maar dat is ook gelukt. Maar zal het aquarium een geheel blijven als het verticaal staat?
 
Zou het voor de zekerheid even navragen bij de fabrikant.
 
IK zou voor veiligheid een kist er om heen maken.
Lange zijden 10 mm. kopzijde 20 mm.
Als de zijden bevestigt zijn, dan 1 kant(voor staand) extra 20 mm.
Dan kan hij rechtop,en mocht je stoten,is er niets aan de hand.

Je kunt er ook dan eerst wat dwars stukken op lijmen en van binnenuit duims schroeven erin.( nog zonder de bak.)

Kist klaar, Bak over duwen ,kist er om heen.
Aan dwars stukken te tillen. en /of op karretje.tot de trap..
 
Mickeymii zei:
ja het glas is ook 12 mm. Ik denk dat het qua gewicht wel zal lukken. Het onderstel van mijn huidige aquarium was ook heel erg zwaar maar dat is ook gelukt. Maar zal het aquarium een geheel blijven als het verticaal staat?

Is geen enkel probleem, dit doen wij vrij regelmatig bij verhuis.
Wel moet je oppassen als je hem op zijn kopse kant zet dat je de hoeken niet stoot.
Wij zetten de kopse kant op een triplexplaat met een piepschuimplaat van 2cm dikte.
Daarna gaat hij op een wagentje met wieltjes onder zodat hij kan worden gereden.
Is de bak de lang zodat hij te hoog is als je hem op een wagentje zet dan gebruiken wij een deken, zetten daar de plaat met bak op en verschuiven hem zo.
 
Wel moet je oppassen als je hem op zijn kopse kant zet dat je de hoeken niet stoot.
En daarom zou IK een Desnoods een halve bak maken. waar hij kan rusten.
Kosten ,bijna nihil, kosten bak???
 
Bertus zei:
Wel moet je oppassen als je hem op zijn kopse kant zet dat je de hoeken niet stoot.
En daarom zou IK een Desnoods een halve bak maken. waar hij kan rusten.
Kosten ,bijna nihil, kosten bak???

Wij zetten de kopse kant op een triplexplaat met een piepschuimplaat van 2cm dikte.

;)

Maar idd. als je je beter voelt met een halve houten bak te maken dan moet je dat zeker niet laten.
Een goed gevoel is al even belangrijk als de rest, bij geen goed gevoel ben je ook veel minder zelfverzekerd, iets wat je toch moet hebben bij een verhuis :)
 
bedankt voor de nuttige informatie. Hier kan ik wel wat mee. Ik denk dat ik de bak zsm mogelijk ga aanschaffen.
 

Terug
Bovenaan