Aquarium met krasjes


Sebastiaandebruijn

Well-known member
Lid geworden
13 juni 2020
Berichten
150
Leeftijd
24
Hoi, ik heb via marktplaats een nieuw aquarium gekocht en deze heeft wat kleine krasjes ik heb wel is wat gezien ooit dat het kon. maar zijn deze weg te halen? Zo ja hoe?
 
zijn er niet middeltjes of iets? klinkt misschien raar maar ik ben al is eerder verbaas geweest.
 
Mijne is ook tweedehands met wat krassen maar zelfs de grotere zie je nauwelijks eenmaal hij gevuld is. Soms even wat algen van het glas boenen en dan zie je het bijna helemaal niet meer. Ik zou het niet de moeite waard vinden om het weg te gaan halen.
 
Ik ben ook wel eens verbaasd geweest, of blij of zelfs verdrietig maar een ding is echt stabiel en dat zijn de krasjes in het glas.

Zonder gekheid, als je zoekt op internet zijn er manieren door het glas te polijsten maar je krijgt dat een raar vertekend beeld als er er door heen kijkt net of het glas 'bol' is. Ik heb nog nooit echt een succesverhaal gezien bij het herstellen van krasjes.
 
Zorg dat je aquarium verlichting niet op je ruit schijnt dan merk je de krasjes nauwelijks meer op.
 
Beetje zilverpoets en dan met een zacht doekje, dat werkt ook bij horlogeglaasjes. Je krijgt de kras er niet mee weg, maar hij wordt wel minder opvallend.
 
Ik ga het eens proberen om met SONAX Profiline Glas Polish het glas te polijsten. Als het goed is krijg je hier krasjes mee weg uit glas.
Daarmee lukt het hooguit om lichte glascorrosie weg te poetsen. Een kras wegpoetsen betekent dat je om de kras een laagje van het glas af moet polijsten, dat gaat vooral lang duren en veel polijstmiddel kosten.
Zoals @Lysia als schrijft kun je een kras hooguit wat minder opvallend maken, eigenlijk maak je de randjes van de kras dan minder scherp.
 
Als de kras niet al te diep is kan je een glasvulmiddel er in wrijven? Bij ruiten kan dat ook met kleurloze nagellak, maar of ik dat in mijn aquarium aan zou durven...
 
Als de kras niet al te diep is kan je een glasvulmiddel er in wrijven? Bij ruiten kan dat ook met kleurloze nagellak, maar of ik dat in mijn aquarium aan zou durven...
Blijft niet zitten en dr komt alg achter te zitten. Opvullen kan alleen profesioneel gedaan worden er zijn geen middeltjes die goed werken (niet dat ik kon vinden) ik heb een soort hars geprobeerd voor autoruiten en horloges maar dat werkte voor geen meter.

De beste dingen die je kan doen zijn het zo veel mogelijk polijsten zodat het zo min mogelijk opvalt en daarna zorgen dat de lamp geen direct licht op de kras kan schijnen. Ik heb dit kunnen oplossen door een led lamp in mn aquarium te hangen op het glas boven de kras.

Een beetje bolling is geen ramp maar een kras is echt heel irritant recht in het gezicht daar kan je niet omheen kijken
 

Terug
Bovenaan