Aquarium Lek! Aquarium te vol?


DarthVader

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2018
Berichten
65
Leeftijd
36
Goedemiddag,

Heb afgelopen week m'n lekkende aquarium moeten vervangen door een stommiteit van mezelf maar afijn.
Gelukkig had ik al een bakkie staan(al was het slechts een week, nood breekt wet) dus een deel van de vissen was veilig.

Echter, ik had net nieuwe dwergalgeneters (ottocinclus affinis). Die kunnen dus niet in zo'n nieuw bakkie. Ik had nog een ander aquarium die ik bestempeld heb als vol. Echter heb ik geleerd dat de beestjes in het begin slechts hun natuurlijke voer erkennen als voedsel (alg dus). Dus die heb ik daar in gedaan.

Het kostte me enorm veel moeite om de beestjes uit het lekkende aquarium te halen. Dus ik zat te denken om ze daar te laten. Echter is het dan te vol?

70 liter
1 betta man
10 Neon Tetra
10 Amano Garnalen
en nu dus 10 dwergalgeneters.

Moeten ze weer terug zodra m'n nieuwe weer ready is voor vissen? Of kan ik ze laten zitten?
 
Als je als richtlijn uitgat van 1cm vis per liter dan is het wel erg druk maar met voldoende filtering zal het wellicht gaan.
 
Nja die filter was te sterk. Omdat het een jungle is geworden kan die nu fullspeed zonder veel stroming te veroorzaken voor de betta.
 
Die filter is 200l per uur.
En die vissen zitten natuurlijk niet in elkaars vaarwater.
Betta zwemt vooral bovenin - tetra in het midden. Amano's op de planten/grond en dan die otto's op het glas of een plantje.
 
Leuk dat alles prima gaat want die oto's zijn een zeer gevoelig visje .
Als alles prima gaat zou ik deze niet teveel verplaatsen indien niet nodig .
 
Nee dat is de kernvraag. Ik denk dat het zo allemaal wel kan.
Het was echt een ramp om die oto's uit dat lekkende aquarium te halen. Ik dacht dat de amano's een uitdaging zouden worden. Maar off guard waren die redelijk makkelijk op te pikken.
 
Dan zou ik deze gewoon laten zitten
 
Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben. Maar sinds 2 dagen doet mijn betta die in dat aquarium zit niet zo veel meer.
Zwemt wel naar eten maar hapt mis. Verder hangt hij tussen de planten op 2 plakken en beweegt hij nauwelijks. Wel is de temperatuur wat gedaald. Naar 26.5c. Dit is de afgelopen maand 28-30 geweest.
Iemand ideeën?
 
Inmiddels de betta een klein zoutbadje gegeven en wat gestampte granulaat, dat kon hij dus niet missen en heeft dus gegeten. Ik ga niet zeggen dat hij 100% is maar hij is een stuk actiever geworden.
 

Terug
Bovenaan