aquarium laten bouwen, gewoon glas of optic white?


R

R1cardo

Guest
Goede dag,

Ik heb wat offertes gehad voor een maataquarium die ik wil laten bouwen.
Wordt maar een klein bakje van 40x50x40cm, bruto 80ltr.

Ik wil zwart glas aan de achterwand zodat ik geen achterwand erin hoef te kitten en deze middels dit toch mooi donker is. Evt overweeg ik nog om gewoon glas als achterzijde te nemen en dan een zwarte juwel achterwand erin te kitten. Maar ik denk dat zwart glas mooier is.

Maar nu mijn vraag. Ga je met dit formaat nog enig verschil zien tussen normaal glas en optic white?
En wat lijkt jullie mooier, zwart glas of een zwarte juwel achterwand?
 
Zou het t zelf niet waard vinden om dit in optic white te doen. bak zal in 6mm glas worden uitgevoerd denk ik zo.
Zelf is mij verteld dat je daar pas aan hoeft te denken vanaf 12mm glas en vanaf 15mm wel echt aan te raden is.

ik weet niet of zo'n zwarte glasplaat veel reflecteert, maar klinkt mooi.
 
Zou het t zelf niet waard vinden om dit in optic white te doen. bak zal in 6mm glas worden uitgevoerd denk ik zo.
Zelf is mij verteld dat je daar pas aan hoeft te denken vanaf 12mm glas en vanaf 15mm wel echt aan te raden is.

ik weet niet of zo'n zwarte glasplaat veel reflecteert, maar klinkt mooi.

Ik heb nu nog een blue marine reef 60 aqua die ik als zoetwater wilde gaan gebruiken. Hierin zit een soort van overloop/sump achter en die scheidingswand is van zwart glas en dat is echt mooi. Weet alleen niet of dat ook bij maatwerk aquaria hetzelfde resultaat heeft.
 
Achterkant van de bak, kun je heel makkelijk met zwart schoolbordverf doen. Heb dat bij al mijn bakken gedaan.
 

Terug
Bovenaan