Aquarium kubus + recycle meubel


J

Jerolo

Guest
Goedemiddag allemaal,

Al enige tijd loop ik met de gedachte om een aquariumkubus aan te schaffen van 60x60x60.
Het meubel ben ik aan het maken van teakhout, hiervoor heb ik oude meubels gebruikt. Alle bestaande meubels passen namelijk niet binnen ons meubilair.

Momenteel staat het meubel nog erg hoog op zijn poten, deze ga ik nog 20cm in korten zodat deze net zo hoog is als met dressoir. Het aquarium komt er naast te staan. Al het verf/lak gaat er vanaf en het meubel wil ik een rustieke uitstraling geven.

De bak zelf wordt zoals vermeld 60*60*60. Na lang zoeken kwam ik uit bij een bouwer in Kerkdriel. Communicatie verliep niet erg soepel, maar dat had ik elders op het forum al vernomen. Dit nam ik voor lief. Vandaag kon ik dan de bak ophalen, 1,5uur gereden voor een grote teleurstelling. Bij controle bleek de bak scheef te zijn gesneden en het kitwerk was ook niet om over naar huis te schrijven. Hier de bouwer op aangesproken, kritiek werd maar moeilijk ontvangen. Ik ben dan ook zonder bak terug naar huis gereden (gelukkig niks aanbetaald).
Nu ben ik dus opzoek naar een betrouwbaar adres om de bak te laten maken, kunnen jullie daarmee helpen?

Techniek
Hier heb ik nog alle ruimte voor, wordt in ieder geval een open bak (met glazen afdekplaat) en led verlichting. Ik ga gebruik maken van een externe filter en CO2.

Het is in ieder geval de bedoeling om rustig aan te hobbyen, wil overal rustig mijn tijd voor nemen om een pracht bakje neer te zetten zonder zichtbare techniek.
 

Bijlagen

  • IMG_20200618_165230.jpg
    IMG_20200618_165230.jpg
    341.3 KB · Weergaven: 132
Hoe hoog is het meubel?
Ik heb zelf een kleinere bak (60x30x30) met opzet op een overdreven hoog meubel (1,2m dacht ik) gezet zodat het aquarium er echt uit sprong in de woonkamer
 
Het meubel is momenteel 105cm. Met bak erop kan ik geen onderhoud meer uitvoeren zonder keukentrap. Ik wil het graag practisch houden
 
Het meubel is momenteel 105cm. Met bak erop kan ik geen onderhoud meer uitvoeren zonder keukentrap. Ik wil het graag practisch houden
Jah ik had al een keukentrapje voor m’n grote bak..
De rand is ongeveer 180cm vanaf de grond.
Met 82cm meubel en 60cm aquarium kom je al op 142cm, weet niet of je een lichtkap erop gaat zetten?
 
Zeer waarschijnlijk komt er geen lichtkap op. Ik wil graag een rustiek meubel, kale bak en hangende verlichting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Zeer waarschijnlijk komt er geen lichtkap op. Ik wil graag een rustiek meubel, kale bak en hangende verlichting.
Ook gaaf een rimless bak.
Ga je werken met een overloop en droogkamer?
dan hoef je alleen nog wat moois te verzinnen op hoe je de lampen ophangt en bedraad.
 
Ook gaaf een rimless bak.
Ga je werken met een overloop en droogkamer?
dan hoef je alleen nog wat moois te verzinnen op hoe je de lampen ophangt en bedraad.

Ik heb er zeker over nagedacht, maar ik vind de glazen Lily pipes (Ada style) erg mooi en ik behoud alle ruimte in de bak.
 
Nadeel daaraan is dat ze met verloop van tijd aanslag gaan krijgen erin en dat moet je weer schoon maken enzo
 

Terug
Bovenaan