Aquarium keuze


F

Frapop

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik graag mijn oude hobby weer oppak en plannen heb om een aquarium aan te schaffen. Nadat ik vorige week met mijn vader in een aquariumzaak was begon het heel erg te kriebelen en heb ik besloten om het echt te gaan doen! Het toeval wil dat ik sinds kort op mezelf woon en een 'dooie hoek' in mijn huiskamer heb van ongeveer 1,10 meter bij 65 cm. Een mooie plek voor mijn nieuwe trots! Ik heb besloten om voldoende te nemen voor de voorbereiding en pas na mijn vakantie (in augustus) echt te gaan starten. Dat komt zowel met tijd als geld beter uit.

De eerste keuze is direct al een lastige, welk aquarium ga ik kopen? Aangezien ik niet al te veel te besteden heb (zoals ik zei woon ik net op mezelf) heb ik al besloten om voor een Juwel te gaan. Het liefste wil een zo groot mogelijk aquarium, maar er zijn drie serieuze opties en nu hoor ik graag wat meer meningen over welke ik het beste kan kiezen. Het gaat om de volgende modellen:

- Juwel Vision 180 (92 x 41 x 55 cm)
- Juwel Rio 180 (101 x 41 x 50 cm)
- Juwel Lido 200 (71 x 51 x 65 cm)

Ik denk zelf dat de Vision het mooiste staat, maar ga liever voor de Rio aangezien deze langer is, met net zoveel liters. Ik vind de Lido ook erg mooi. Ik ben van plan om te beginnen met een echte gezelschapsbak.

Graag hoor ik jullie mening!
 
Zo groot mogelijk :)

65 diep is niet nodig, of je wil al voor maanvissen / discussen gaan.

Kijkend naar je opties zou ik dan oor de Rio gaan. Mooie maat.
 
Persoonlijk zal ik dan kijken naar een Trofis Colisa A-1000, dit omdat die iets hoger waterniveau heeft. Waardoor je toch iets meer inhoudt hebt.
Hier dien je zelf wel een filter bij te halen, waardoor je onder de streep misschien iets duurder uit bent.
 
De Vision moet je echt mooi vinden met die bolle ruit.
Als je die juist inricht kan hij ook wel heel mooi zijn.
Maar als ik zou mogen kiezen zou ik ook voor de Rio gaan.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb de Trofis Colisa A-1000 ook eens opgezocht en dat is idd ook een mooie optie! Zal me de komende weken nog eens wat verder verdiepen in de markt.
 
Verdiep je dan ook eens op Marktplaats.
Daar stoppen er ook veel.
Kijk je voor een lege bak.
OF met vissen.
 
Ik zou idd zeker met beperkte financi�le middelen gewoon lekker op marktplaats kijken. Neem daarvoor goed de tijd en als je een mooie bak ziet vraag dan ff hier oud je het wel of niet moet doen. Dan volgen de tips vanzelf.

Mvg Jorrit
 
Oke, bedankt voor de tips! Ga ik zeker gebruik van maken.
 
Hallo,

Ik heb me de laatste dagen wat meer verdiept en heb nu wat meer serieuze opties:

- Trofis Colisa A-1000 (100 x 42 x 65), totaal 270 liter.
- Ferplast Dubai 100 (101 x 41 x 53), totaal 190 liter.
- Ferplast Cayman 110 Scenic (110 x 55 x 61), totaal 300 liter.
- Hagen aquariumset (100 x 40 x 40) van 160 liter.

Hebben jullie ervaring met deze merken/aquaria? De Hagen is eigenlijk geen serieuze optie maar was toch benieuwd naar jullie mening omdat deze bak best goedkoop is. De Cayman is eigenlijk net is iets te groot, maar wel zo lekker verleidelijk met die inhoud!

Ik ben meer benieuwd naar de verschillen tussen bijvoorbeeld de Dubai en de Rio van Juwel, deze bakken lijken mij redelijk vergelijkbaar.

Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen!
 
Dat Hagen moet je echt van houden, ziet er zo goedkoop uit. Zelfde als de bolle raam van de Ferplast.

Blijf erbij, een hoogte van 65 cm is onzin mits je vissen gaat houden welke deze waarderen / nodig hebben.

Zou indien niet echt veel te besteden je geld echt duwen in de breedte/ diepte.

Zou ook MP goed in de gaten houden, zijn al heel wat complete bakken voorbijgekomen deze week, compleet,
waar je nog geen nieuw aquarium van zou kunnen kopen.
 

Terug
Bovenaan