aquarium isoleren


gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
2,077
Leeftijd
33
heb een aantal meter bakken in de schuur op het moment die ik voldig hebt af gedekt met piepschuim dit bevalt goed kost maar 40 watt constante bodem verwarming ea om de bakken op temperatuur te houwen (27 grade)
heb wellis gelezen dat je 99% procent effiecentie kan halen zou ik dat met pur platen kunnen berijke als ik de bak 100% isoleer ?

ben overal wel echt tevreden over isoleren omdat de water temperatuur veel stabieler blijft.
en denk ook met hitten golven minder probleem krijg water zal niet zo snel op warmen
 
Laatst bewerkt:
Begrijp het piepschuim niet geheel, maar een schuur perfect isoleren is immer beter dan de bakken apart verwarmen.
 
Ik denk dat glaswol een betere warmvaste houdende isolatie is maar dit moet wel toepasbaar zijn.
denk zo maar mee.
 
Begrijp het piepschuim niet geheel, maar een schuur perfect isoleren is immer beter dan de bakken apart verwarmen.
bedankt voor het mee denken piepschuim is ook een isolatie medium natuurlijk ik verbruik nu 150 watt met licht en lucht pomp zou ik de schuur gaan verwarmen zou dat veel meer kosten en moet ik eventueel ook nog met vocht dealen,
nu heb ik de baken helemaal bedekt in boxen van piepschuim en zal binne kort gratis of voor weinig wat pur platen gaan halen
 
Piepschuim is brandbaar en pur platen als het goed is niet/minder.
Uit veiligheid oogpunt zou het alleen al beter zijn om de piepschuim achterwege te laten
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
Piepschuim is brandbaar en pur platen als het goed is niet/minder.
Uit veiligheid oogpunt zou het alleen al beter zijn om de piepschuim achterwege te laten
waar zit het brand gevaar ik heb nu al jaren verwarming kabel in piepschuim plaaten liggen en dat gaat echt top voor de rest heb ik dan nog let strips in de bakken en lucht pomp denk dat ik wel goed zit met brand gevaar
met pur kan kan ik de hoogste effecientie halen en das en verschil van 3x met glas wol
 
als je bakken 100% isoleert heb je ook geen gas uitwisseling, denk niet dat dat het leven in je aquarium ten goede gaat komen.
 
als je bakken 100% isoleert heb je ook geen gas uitwisseling, denk niet dat dat het leven in je aquarium ten goede gaat komen
heb hier wel eens experiment van gezien was met zout water krabben en planten ging goed 3 jaar lang
ik gebruik spons filters op lucht dus dat zit wel goed meschien pas ik dit ook nog wel aan als ik daar door te veel warmte verlies
 
waar zit het brand gevaar ik heb nu al jaren verwarming kabel in piepschuim plaaten liggen en dat gaat echt top voor de rest heb ik dan nog let strips in de bakken en lucht pomp denk dat ik wel goed zit met brand gevaar
met pur kan kan ik de hoogste effecientie halen en das en verschil van 3x met glas wol
Het materiaal is uiterst vlambaar en niet zelfdovend, het heeft zelfs een catalystisch effect...
 
Het materiaal is uiterst vlambaar en niet zelfdovend, het heeft zelfs een catalystisch effect...
zoon verwarming kabel woord max 40 graden smelt punt piepschuim 90 graden.
als jij een andere matriaal om de kabel in te leggen sta ik wel open voor meschien als ik dadelijk echt goed isoleer kan dit soort problemen beter voor zijn.
folgens mij moet de bak zelf 90 graden woorden en ik leg nie meer dan 40 watt aan kabel onder me bakken dan kun je dus nooit die temperatuur berijken of dat isoleren werkt echt heel goed moet ik zelf boilers gaan maken XD
 
Zo lang alles goed gaat, gaat het goed. Totdat je warmtekabel een breukje heeft of sluiting maakt op een andere manier.

Het is een risicotje , verder oordeel ik niet. Heb zelf ook een warmte matje liggen in een eps doos met zaden om te kiemen.
 
nog beetje zitten google het zou kunne dat de kabel de warmte niet kwijt kan en dat voor een probleem kan geven denk dat tuin kabouter dat bedoel weet 123 geen oplossing .
je hebt wel verwarming kabel voor in de aquarium te koop zou dat dan wel veilig zijn omdat de kabel de warmte kwijt kan?
Het materiaal is uiterst vlambaar en niet zelfdovend, het heeft zelfs een catalystisch effect...
 

Terug
Bovenaan