Aquarium indraaien nodig ?


C

cactusvis

Guest
Hey allenmaal,
Ik ga vanavond of morgenavond een aquarium (100cm) ophalen! Hier ben ik natuurlijk erg enthousiast over. Maar nu vroeg ik me af of het nodig gaat zijn om de bak in te draaien. Ik heb namelijk nu al een 70 cm bak met 2 sluierstaarten erin. Hiervoor heb ik een extern filter in gebruik (390l/h van eheim). Is het dan ook mogelijk om dit water te gebruiken, bij te vullen en het filter gewoon over te zetten? Of is het alsnog aan te raden om het aquarium in te laten draaien?
 
Is het nieuwe aquarium voor je goudvissen?
Hoeveel liter is de nieuwe bak?

Als je het filtermateriaal, en het water, en de bodem weer gebruikt in de nieuwe bak, zou dat denk ik wel lukken.;)
 
Dat kan als je de filter media in de nieuwe filter plaatst (ik neem aan dat je een nieuwe filter gaat gebruiken, 390 l/h voor en 100cm bak met sluierstaarten is veel te weinig). Het water bevat maar zeer weinig bacteriën en hoef je dus niet te gebruiken.
 
Ruben01 Voor mijn sluierstaart goudvissen inderdaad. De bak is 100x50x40


Hoe bedoel je dat, maestrocygni? Moet ik mijn externe filter niet gebruiken? Er zit in de meterbak ook een intern filter, maar dacht altijd dat extern beter was, maar mijn externe is dus niet sterk genoeg?
 
Hoe bedoel je dat, maestrocygni? Moet ik mijn externe filter niet gebruiken? Er zit in de meterbak ook een intern filter, maar dacht altijd dat extern beter was, maar mijn externe is dus niet sterk genoeg?
Hij bedoeld volgens mij, dat je filter niet sterk genoeg is voor je aquarium. Dus dat je er nog eentje bij moet halen, of die interne gebruiken, of een sterkere moet halen;)
Ruben01 Voor mijn sluierstaart goudvissen inderdaad. De bak is 100x50x40
Dat is dus 200 liter?
Ga je er dan nog wat goudvissen bij halen?;)
 
Hij bedoeld volgens mij, dat je filter niet sterk genoeg is voor je aquarium. Dus dat je er nog eentje bij moet halen, of die interne gebruiken, of een sterkere moet halen;)

Dat is dus 200 liter?
Ga je er dan nog wat goudvissen bij halen?;)


Is het interne filter die er al in zit wel sterk genoeg? Of moet ik dan zowel het interne als externe in gebruik nemen?
En in 200liter wil ik dan inderdaad vissen bij doen. 4 vissen in totaal, zodat ze ieder 50 liter hebben.
Maar als ik dus gebruik maak van de goede bacterien in mijn huidige aquarium hoef ik helemaal niet in te draaien? Of zal ik dan voor de zekerheid 2 weken wachten
 
Maar als ik dus gebruik maak van de goede bacterien in mijn huidige aquarium hoef ik helemaal niet in te draaien? Of zal ik dan voor de zekerheid 2 weken wachten
Als je het filter, en de bodem(daar zitten ook veel bacterien in) meeneemt niet.;)

Ik zal dan wel testen op nitriet in je bak, als je die aan het draaien hebt;)
 
Ik neem aan dat het een juwel rio 180 hebt. In dat geval is het interne filter wel redelijk. En nee, 390 l/h is zeker niet genoeg! Ik zou zowel je binnenfilter als je externe filter gebruiken, maar ik zou de filtermedia die nu in je externe filter zit in de binnenfilter doen.
 
Ik neem aan dat het een juwel rio 180 hebt. In dat geval is het interne filter wel redelijk. En nee, 390 l/h is zeker niet genoeg! Ik zou zowel je binnenfilter als je externe filter gebruiken, maar ik zou de filtermedia die nu in je externe filter zit in de binnenfilter doen.
Zou inderdaad de rio 180 kunnen zijn. Maar als ik beide filters ga gebruiken, is één van beide niet ingedraaid. Betekend dit dat ik mijn vissen nog niet over mag zetten? Of kan het ene interne filter die dan de oude inhoud heeft dit wel aan tot beide filters zijn ingedraaid?
 

Terug
Bovenaan