aquarium hulp!!!


G

guppen&paarden

Guest
hoii :petjeaf:
ik heb een aquarium: de juwel korall 60 met 54 liter inhoud
:help:
daar heb ik 7 guppen in, dat is echt heel erg leeg!! en ze hebben erg veel ruimte. welke visjes kan ik hierbij doen? ik wil graag een grondvisje en een klein garnaal/kreeftje. wie kan mij helpen???
zet er please ook een foto bij van hoe de vis eruit ziet :iloveyou:
 
Nou...ik wil niet lullig doen hoor, maar misschien zou je dat zelf uit kunnen zoeken? het is toch jouw aquarium. Ik ben zelf nog maar net hier, maar alles is te vinden op dit Forum hoor. Ik ben zelf lang op zoek geweest, naar aquarium winkels geweest om te kijken wat ik echt mooi vond, youtube bekeken veeeeel informatie op gezocht. Ennnn toen pas gestart met mijn bak, dit is wel heeeeel gemakkelijk. Als je mannetjes en vrouwtjes guppen hebt, zou ik gewoon niks doen! Kom je bakje vanzelf wel vol.
 
Qua vis weet ik alleen dat je platy's nog erbij zou kunnen doen, misschien ballonmolly's?? (de ballonmolly's weet ik niet zeker.) even de reacties afwachten hierover.
 
Doe maar niks erbij, is vol zat zo.
 
Er kan best wat bij naar mijn mening. Een kleine Corydorassoort zoals pygmaeus of habrosus. Wel in een school dus 10 stuks. Lees je goed in, want ze stellen wel eisen.

Qua garnaaltjes is er veel keuze, bijv. vuurgarnalen, white pearls, blue fairy's of citroengarnalen (ook vanaf 10 stuks). Een kreeftje combineert niet lekker met bodembewoners.

Foto's zoek je zelf maar op :)

Houd wel de guppenpopulatie in toom anders heb je al snel overbevolking.
 
Goed zo,Jones.
Daar is dit Forum voor.

En,dat,Zoek het zelf uit??????
Vrragen stellen mag toch?
 
Nogal belangrijk is dit: zijn het allemaal vrouwtjes guppen? allemaal mannetjes? of mannen en vrouwen?

In dat laatste geval zul je iets moeten doen om de populatie in toom te houden, anders heb je binnen de kortste keren overbevolking. Het schijnt dat rouwtetra's (Gymnocorymbus ternetzi) daar behoorlijk geschikt voor zijn en ik vind het wel grappige diertjes.

Heb je alleen mannen of alleen vrouwen, dan is het bakje zeker nog niet ovebevolkt en heb je zat opties, bijvoorbeeld de Corydoras.

~ Ivo
 
bedankt allemaal, ik heb mannen en vrouwen, maar gebruik geen kweekbakje meer. dus laat de natuur zijn gang gaan. mijn guppen zijn al bejaard, dus er gaat er zo nu en dan eentje dood. maar dan overleeft 1 baby guppy het, en dan heb ik weer het zelfde aantal. dit werkt super goed!!!
 
ik zelf zou er voor kiezen voor een honing goerami stel met vuurgaarnaaltjes
 

Terug
Bovenaan