Aquarium gesprongen


Beetje naar en wellicht een raar bericht voor jou maar om je een hoop kosten van dierenarts te besparen. Bij z on natuurwinkel ofzo een flesje kruidnagelolie halen. Olie in bakje water visje erin doekje erover en visje slaapt dan in. Meest diervriendelijk denk ik, zijn nog wel meer manieren maar die zijn niet voor de watjes onder ons. Reken mezelf daarbij mee.

Ga ervan uit dat het niet nodig is maar voor het geval dan weet je dit.
 
Beetje naar en wellicht een raar bericht voor jou maar om je een hoop kosten van dierenarts te besparen. Bij z on natuurwinkel ofzo een flesje kruidnagelolie halen. Olie in bakje water visje erin doekje erover en visje slaapt dan in. Meest diervriendelijk denk ik, zijn nog wel meer manieren maar die zijn niet voor de watjes onder ons. Reken mezelf daarbij mee.

Ga ervan uit dat het niet nodig is maar voor het geval dan weet je dit.

Dankjewel voor de tip. Hopelijk is het niet nodig, we blijven duimen! :)
 
Even een kleine update: alle vissen leven nog en eten goed. Ook de Honinggoerami doet het nog goed. Ik heb de indruk dat het oog iets minder naar buiten staat maar dat kan ook verbeelding zijn. Met deze warmte vind ik het wel moeilijk om de temperatuur constant te houden want die wisselt van 24 naar 27 graden.
 
Mooi om te horen!

Temperatuur is voor iedereen bijna wel een probleem. Je kunt een ventilator rustig over je water laten blazen.. dat scheelt vaak al een graad of 2.
Het enigste andere wat je kunt doen is zorgen dat hij niet in de zon of bij een raam staat, maar als je huiskamer zelf al 27 graden word, dan werkt dat niet eigenlijk al niet.

Het is niet ideaal voor je bakje, maar ik zou me in jouw geval daar even niet te veel zorgen over maken.
 
Ik persoonlijk zou geen probleem van de temperatuur maken, ook de natuur schommelt en zolang je niet boven de 32 graden komt, zullen er weinig vissen zijn die hier dood aan gaan, is mijn insteek. Hooguit extra beluchten omdat bij een hogere water temperatuur en minder zuurstof in het water kan zitten.
 
Even iets heel anders....Als jouw oma een inboedelverzekering heeft met UItgebreide Dekking, ( kijk ff de polisvoorwaarden op I-net na!!), dan kan zij niet alleen de waterschade verhalen, maar ook de aqua zelf en de visjes en plantjes enz enz.
 
Even iets heel anders....Als jouw oma een inboedelverzekering heeft met UItgebreide Dekking, ( kijk ff de polisvoorwaarden op I-net na!!), dan kan zij niet alleen de waterschade verhalen, maar ook de aqua zelf en de visjes en plantjes enz enz.
Klopt en dan word alles vergoed tot de laatste cent. Ik duim voor jou en je oma.
 
Wat een ramp. Mijn Honinggoerami ligt op zijn zijde op de grond. Hij leeft nog en beweegt snel met zijn kieuwen. Wat moet ik doen? Nitriet is normaal en andere vissen zwemmen normaal rond. Heeft gisteren nog goed gegeten. :(
 
Wat een ramp. Mijn Honinggoerami ligt op zijn zijde op de grond. Hij leeft nog en beweegt snel met zijn kieuwen. Wat moet ik doen? Nitriet is normaal en andere vissen zwemmen normaal rond. Heeft gisteren nog goed gegeten. :(

Beginnen met een flinke waterwissel. Maar, Gouramis staan er wel om bekend dat ze eruit kunnen springen. In theorie hoeft het niet iets met je water te zijn.
Heb je een dekruit op je aquarium?
 
@World Citizen oei ik bedoelde op de bodem en niet op de grond. Ik heb een nieuw topic geplaatst met een foto maar uit de reacties af te leiden ga ik hem moeten inslapen vrees ik. Nitriet en PH zijn in orde.
 
@World Citizen oei ik bedoelde op de bodem en niet op de grond. Ik heb een nieuw topic geplaatst met een foto maar uit de reacties af te leiden ga ik hem moeten inslapen vrees ik. Nitriet en PH zijn in orde.

:) Ah .. dat had ik niet begrepen.
 
:) Ah .. dat had ik niet begrepen.

Dat is helemaal mijn schuld! Had ik veter moeten formuleren. ;) na wat reacties van anderen heb ik besloten om hem in te laten slapen bij de dierenarts omdat hij echt afzag. Ik hoop dat de rest het goed blijft doen. Ik ben er wel erg verdrietig van.
 
Jammer zeg! Gaat t voor de rest wel goed?
 
Dat is helemaal mijn schuld! Had ik veter moeten formuleren. ;) na wat reacties van anderen heb ik besloten om hem in te laten slapen bij de dierenarts omdat hij echt afzag. Ik hoop dat de rest het goed blijft doen. Ik ben er wel erg verdrietig van.

Soms gaat het goed, soms niet... je probeert het, en zoekt hulp op een forum. Een mens wil niet meer :) .

Wil je nieuwe visjes? Ik kan me voorstellen dat je de bak verzorgt en niet meer aanvult in jouw situatie.
Of ben je nu stiekem verslaafd en hou je de bak als eer in stand ? :D
 
Jammer zeg! Gaat t voor de rest wel goed?

Ja hoor, de rest is nog heel levendig! Dus we hopen dat het niets besmettelijk is. Het is ook zo snel gegaan, zo accuut... Jammer. Dankje voor je bezorgdheid!
 
Soms gaat het goed, soms niet... je probeert het, en zoekt hulp op een forum. Een mens wil niet meer :) .

Wil je nieuwe visjes? Ik kan me voorstellen dat je de bak verzorgt en niet meer aanvult in jouw situatie.
Of ben je nu stiekem verslaafd en hou je de bak als eer in stand ? :D

Haha, ik ben er echt dol op maar wil me nu 100% focussen op deze. Als ik meer visjes wil (eentje erbij zetten is ook zo sneu) ga ik sowieso ook een grotere bak moeten kopen dan mijn 30L die ik nu heb, dus nog even wachten. Heb ook schrik om ziektes binnen te brengen. Later zou ik sowieso wel een groter aquarium willen kopen maar eerst deze nog goed verzorgen! :)
 
Haha, ik ben er echt dol op maar wil me nu 100% focussen op deze. Als ik meer visjes wil (eentje erbij zetten is ook zo sneu) ga ik sowieso ook een grotere bak moeten kopen dan mijn 30L die ik nu heb, dus nog even wachten. Heb ook schrik om ziektes binnen te brengen. Later zou ik sowieso wel een groter aquarium willen kopen maar eerst deze nog goed verzorgen! :)

Ahhh.. je wilt door met aquariums :) . Top!, en grotere bakken zijn inderdaad altijd beter. Als je vissen wilt kiezen is er een subforum voor.. Ik heb er zelf geen kaas van gegeten dus .. succes :)
 
Ahhh.. je wilt door met aquariums :) . Top!, en grotere bakken zijn inderdaad altijd beter. Als je vissen wilt kiezen is er een subforum voor.. Ik heb er zelf geen kaas van gegeten dus .. succes :)

Bedankt!
 

Terug
Bovenaan