Aquarium centimeter scheef


S

STB1992

Guest
Hello, ik heb een bak van 100x48x40 en zoals al gezegd, hij staat een centimeter scheef. Leunt meer op links dan rechts...

Woon in een oud huis op een houten vloer, had al wel vaker gelezen dat beetje scheef niet erg is.. maar hij is volgens mij schever gaan staan.

Wat raden jullie aan, door een hel gaan en de bak grotendeels leeghalen, en laminaatje ofzo eronder schuiven om 'm waterpas te krijgen.. of kan het echt geen kwaad (los van dat het niet super mooi is)
 
Ik zou geen risico lopen in dit geval.

Bij een waterwissel met 2 breekijzers 1 kant op krikken. Klosjes eronder en klaar.

Een paar milimeter is te overbruggen maar een centimeter is wel erg veel.
 
90% van je water eruit halen is geen hel hoor ;)
je vangt 50% van je water op in bv. emmers, met de rest kan je je kamerplanten water geven.
Als er nog een 10cm water in is kan je deze gemakkelijk aan 1 kant omhoog heffen terwijl iemand anders een stukje hout onder de pootjes steekt.
 
Een cm is best veel idd en als het echt met de tijd meer geworden is zou ik de boel eens goed inspecteren want lijkt me wel een groot risico zo ook al zet je het weer waterpas!
 
De vloer is scheef.. dat wist ik helaas al, kleinere aquarium wat ik eerst had had ik wel waterpas gezet. Was zo blij met deze dat ik stopte met nadenken en vulde, tussendoor is ie door een lamp die sprong (eigen fout) helemaal leeg geweest, niet aan gedacht m toen waterpas te zetten omdat ik 7 uur bezig was met de schade te herstellen en de vissen te redden lol. Geen enkel slachtoffer trouwens

Ik bedenk me net dat het verschil groter is geworden doordat ik een spraypar op mn interne filter had gezet, onder water. Waardoor het peil iets veranderd is. Maar het verschil blijft te groot.

Goed, ik vroeg me al af wat ik na mn tentamenweek met mn zaterdag moest doen haha. Maar dat wordt dan lekker scheppen haha.

Kan ik mn vissen zolang gewoon in die tien centimeter laag laten zitten?

Het is iig het kastje, dus daar ga ik gewoon een stukje laminaat oid onderleggen, of ander spul zolang die maar waterpas komt te staan :)
 
Tijdens het meten kun je het beste de waterpas op de bodem van het aquarium leggen (echt op de glasplaat dus)
als dat mogelijk is natuurlijk..
 

Terug
Bovenaan