Aquarium bakjes van topix


T

Topix

Guest
Hallo allemaal,

Even voor stellen ik ben Patrick en woon in emmen.
Ik ben hier vrij nieuw maar lees al een hele tijd mee.:)
Ik zie hier echt geweldige bakken langs komen!

We hebben op dit moment 3 bakken staan.
1 superfish 30l
Een 60x30x30 (die gaat helaas weg)
En sinds een paar dagen een juwel vision 180.

Hier een paar foto's.

Superfish 30:
Zo was die vlak naar opstarten:
20171228_164847.jpg

Zo staat hij er nu bij:
151808121626735322463.jpg

Hier zitten nu +- 30 vuurgarnalen in en stuk of wat baby guppen. (Als de vision 180 omgedraaid is gaan die er uit)

Hier een paar foto's van de 60x30x30
20180115_185111.jpg

Nog 1 van nu:
15180814612351409514231.jpg


Nu de nieuwste bak waar ik super blij mee ben:
20180206_152325.jpg

Nog 1:
20180208_102028.jpg


Het filter staat hier er naast, en de kabels moeten nog weg gewerkt worden.
Maar het filter is niet al te best meer, maakt heel veel lawaai. Zit te denken deze te vervangen voor een tetra ex 800. De tetra past ook mooi onder in het meubel.
Heb alleen een deal gesloten met me vriendin dat de 60x30x30 weg gaat als de vision omgedraaid is. Dan komen in de vision ook meer planten. Duurt nog even want filter draait nu nog in.

Planten voeding voeg ik toe van sera all in ons volgens mij. Na me vakantie ben ik vanplan ook easy carbo toe te gaan voegen.

Als er tips zijn of opmerkingen hoor ik het graag.
 
Mooie groene bakjes en welkom op het forum. Nog een Noorderling erbij dus:thumbs:
 
Zie ik op de laatste foto links achterin een Javavaren in de bodem staan? De wortelstok mag niet in de bodem namelijk.
 
Zie ik op de laatste foto links achterin een Javavaren in de bodem staan? De wortelstok mag niet in de bodem namelijk.

Dat lijkt inderdaad zo maar staat op een lavabrok.
1518085491410465862709.jpg
 
Welkom op Aquaforum Patrick en je bakjes mogen best gezien worden.
Wat is de naam van de stenen die in je Juwel Vision bak liggen ?
 
Welkom op Aquaforum Patrick en je bakjes mogen best gezien worden.
Wat is de naam van de stenen die in je Juwel Vision bak liggen ?

Zijn lava brokken, kan er niet veel over vinden op internet. Wel dat gebruikt word in bioloog maar niet als decoratie. Hoop dat niet veralgt in de 60cm gaat nu voor 5 maanden goed:)
 
Zijn lava brokken, kan er niet veel over vinden op internet. Wel dat gebruikt word in bioloog maar niet als decoratie. Hoop dat niet veralgt in de 60cm gaat nu voor 5 maanden goed:)

Gaat prima hoor, soms komt er wat Borstelalg op, maar dat groeit overal op. En lavasteen is veel knoerhard, dus ff de afwasborstel er op en kokend water en binnen een dag of 2 zie je het afsterven als je het terugplaatst
 
Beetje aan het schuiven geweest met de stenen, was me niet helemaal naar het zin met zij aanzicht.

received_10213888457679202.jpeg


Verder plantjes wat verder verspreid, paar plantjes zitten goed naar mijn mening. De snel groeiers staan er tijdelijk in en beetje verspreid om alles op te vullen.
received_10213888427158439.jpeg
 
Ziet er allemaal goed uit.

Jammer dat dat ene bakje weg moet.
 
Ziet er allemaal goed uit.

Jammer dat dat ene bakje weg moet.
Haha me vriendin heeft me aangestoken met het aquarium virus:D maar toen ik begon over een grotere vond ze het niet zo goed idee:juggle: maar wou heel graag groter en toen zei ze dan moet er een andere weg:juggle: aangezien de 30l garnalen in zitten en ik die echt super leuk vind:) en ik de 60cm toch klein begon te vinden moet die plaats gaan maken:cool: kan ik mooi de planten en vissen in de grotere doen en hebben ze allemaal wat meer ruimte:cool::cool:
 
Zo zie je maar dat de vrouw ook altijd wel een zegje heeft he en zo is dat bij mij ook want mijn vrouw wil nu graag een mooie salon neer zetten een daarvoor zouden mijn bakken dan weg moeten ach zucht zucht zucht.
 
Zo zie je maar dat de vrouw ook altijd wel een zegje heeft he en zo is dat bij mij ook want mijn vrouw wil nu graag een mooie salon neer zetten een daarvoor zouden mijn bakken dan weg moeten ach zucht zucht zucht.

Ohh dat zou wel jammer zijn:'(zolang mogelijk uit proberen te stellen;) van uitstel komt afstel:p:thumbs:
 
Mooie bakjes prachtig .
 
Vandaag draaide de bak 2 weken, heb de planten en vissen overgezet. Heb nu tijdelijk nog 2 kleine intern pompen er in zitten, die komen uit de vorige van. Alleen voor de zekerheid.

Uitgangen van de garnalen viel niet mee en al helemaal niet de baby garnalen:oops:

Hier eind resultaat.
20180217_182704.jpg
de water pest word uiteindelijk nog vervangen voor een grote plant.

Binnen kort ga ik een maand op vakantie daarna komt er een nieuwe externe pomp en zat ook te denken om de verlichting een upgrade te geven naar multilux zitten nu nog de standaard t8 lampen in.

:zwaai:
 
Heb gemeten. N02 was 0 en n03 was 20 PH en KH waren het zelfde. Maar voor alle zekerheid 2 in gedraaide filters van het oude aquarium er in gehangen. En blijf de waardes in de gaten houden.:cool:
 
Inwoners zijn guppen
20180217_203833.jpg

Foto net even gemaakt zou proberen later nog wat foto's te maken, maar zijn lekker actief en lijken blij te zijn met de ruimte die ze nu hebben:)
Zit 1 helena slak in
En stuk of 20 vuurgarnalen (die zich goed weten te verstoppen);)
 
Hele mooi bakjes hoor!

Maar ik zou je waterwaarden even heeeeel goed in de gaten houden, want de nitrietpiek kan ook nog komen namelijk
 
Nog een paar foto's

Mooie vuurrode garnaal. In het echt is die veel mooier:oops:
20180218_175724.jpg


En van de mooie mannelijke guppen
20180218_174726.jpg


Hier 1 van de eerst jongen (man) die nu 2 maanden oud is en beetje bij beetje mooier op kleur komt:cool:
20180218_174215.jpg



Als he goed kijkt zit er een slakje op de rug:D:D
20180218_164105.jpg


:zwaai:
 
Je bakjes zien er goed uit Topix:)
 
Paar plantjes toegevoegd, en alle kaartjes van planten aan de binnenkant van de deur gehangen, weet ik altijd welk plantje wat is:cool:

20180225_174303.jpg


IMG-20180225-WA0008.jpeg


En de 30l een flinke snoeibeurt gegeven(licht kwam bijna niet meer beneden:oops:

20180225_175203.jpg


Al lijkt het op de foto nog wel aardig groen:cool: was denk ik gewend geraakt aan volle bakje dat die nu leeg lijkt:juggle:

:zwaai:
 
Baby's:cool:

IMG-20180228-WA0001.jpg


:zwaai:
 

Terug
Bovenaan