Aquarium 60x30x31


sub

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2018
Berichten
124
Leeftijd
24
Ik ben dus sinds een maand of 2 bezig met mijn kleine bak. Het is een 54L bak, zuid-amerikaans biotoop en vissen. Ik had er eerst rode rio’s inzitten, maar ik had zin in een koppeltje. Dus ik begon te zoeken en de ramirezi was de keuze. Ik ben al sinds begin een fan van de rams. Nu heb ik de inrichting veranderd met zand, platte stenen, javavaren, een rotsje en een klein stuk hout. Ik ben van plan om in de toekomst wat drijfplanten, javamos en meer hout erin te doen. Ik heb een verlichting onder de kap die ik 4 a 6 uur per dag aan laat, voor derest heb ik een lage verlichting voor de rams, die laat ik 5 uur nadat ik de tl verlichting uit doe aanstaan. Momenteel:

Waterwaarden:
26 graden
6 Ph
0-4 Gh

Vissen:
5 corydoras panda
2 ramirezi gold (man/vrouw, nog niet duidelijk)

Ik ben in de toekomst van plan een helenaslakje erbij te doen. Hebben jullie nog tips en info, staat altijd welkom! Ook zou ik graag jullie combinaties met de ramirezi willen horen. Ik heb hieronder een aantal foto’s van mijn bak geplaatst. Ik hoop dat het jullie bevalt, zoals het bij mij doet :)
23A4FBDB-DF9B-40A8-A96B-39ECBCDCC842.jpeg
C0E8BB45-8D5F-44E2-A087-432A0BD2589B.jpeg
C943283F-529D-46EF-84E4-7F82ED60D84C.jpeg
870E67CC-CCEB-4A7F-A436-32971389F89A.jpeg
BADFB229-A7A7-46D9-9250-778E2C95EBE5.jpeg
73816834-185F-47B0-86DC-A61DCDA64511.jpeg
0024565C-5A33-43F4-BA8B-BB80EE1384D3.jpeg
 
Leuk bakje al zou ik er wel een achterwand voor maken hoor. Je kan ook va die achterwandposters op maat kopen namelijk met leuk rotsmotief bijvoorbeeld.
 
Mooi!

Hoe heb je de ph 6 gekregen?

Ik zou iets meer schuilplekker creëeren voor de ramirezi;)

zuid-afrikaanse
Zuid amerikaans denk ik, want deze vissen en planten komen uit zuid amerika;)
 
Klopt, ik heb de tekst even bewerkt :)
 
Hebben jullie nog tips en info, staat altijd welkom! Ook zou ik graag jullie combinaties met de ramirezi willen horen.

Jammer dat je eerst de vissen neemt en dan pas vraagt eigenlijk want Ramirezie en Corydoras zijn geen goede combinatie namelijk,zeker niet in een 60cm bak.
 
Klopt, ik had de corydoras al toen ik de rode rio’s had, daarom dacht ik eraan om er een combi toe te voegen en de cory’s terug te brengen. Ik heb verstand over de rams, maar info en tips zijn altijd welkom.
 
Ik zal je eerlijk zeggen dat de meeste van deze aangeschafte vissen het nog geen half jaar redden,komt door verkeerde omstandigheden/verzorging en kwaliteit van de vissen helaas.
Misschien lukt het je wel maar zou iig zsm de Corydoras weg doen dan,wat temperatuur betreft is het ook geen goede combinatie.

Sinds wanneer staat de bak helemaal compleet met planten en filter te draaien en hoe komt de ph op 6?
 
De bak staat ongeveer 6 maanden, de waarden waren rond de 6, dit liet ik 2 dagen geleden checken bij de vissenzaak. Alleen de laatste 2 maanden heb ik het opnieuw ingericht voor de rams, de rams heb ik maandag gehaald.
 
De bak staat ongeveer 6 maanden, de waarden waren rond de 6, dit liet ik 2 dagen geleden checken bij de vissenzaak.
Wat komt er uit de kraan, welke ph? En wat is de kh? De ph kan (bijna) niet 6 worden, zonder osmose/regenwater, en over turf/elzenproppen filteren;)


Wat John zegt over de cory's klopt wel, als de ramirezi's een nesjte maken(ergens op de bodem meestal), dan zullen ze de cory's de hele tijd wegjagen;)
 
De bak staat ongeveer 6 maanden, de waarden waren rond de 6, dit liet ik 2 dagen geleden checken bij de vissenzaak. Alleen de laatste 2 maanden heb ik het opnieuw ingericht voor de rams, de rams heb ik maandag gehaald.


Hoe is dat dan precies gegaan de laatste 2 maanden? alles ziet er echt heel nieuw uit namelijk.
 
Ik kan me aquarium verzorgen seabait. En ruben01, ik weet het niet, de persoon die de waterwaarden meette, zei dat info^ :)
 
ruben01, ik weet het niet, de persoon die de waterwaarden meette, zei dat info^
Je kunt ook zelf een teststetje halen, is veel makkelijker. Liefst druppels, dieze zijn nauwkeuriger. Voor drie tientjes heb je een testkoffer van colombo, met alle belangrijke druppeltestjes, werkt goed, heb hem zelf ook;)
 
Je kunt ook zelf een teststetje halen, is veel makkelijker. Liefst druppels, dieze zijn nauwkeuriger. Voor drie tientjes heb je een testkoffer van colombo, met alle belangrijke druppeltestjes, werkt goed, heb hem zelf ook;)
ik zou ernaar kijken, bedankt! Ondertussen de corydoras teruggebracht en in ruil wat drijfplanten en spiderwood gehaald, verschillende dripvriesvoer. ;)
 
Ik kan me aquarium verzorgen seabait.
Een beetje vriendelijker lijkt me een goede optie, mensen proberen je te helpen, dan kun je ook gewoon antwoord geven.
En ruben01, ik weet het niet, de persoon die de waterwaarden meette, zei dat info^ :)

Zonder osmose/regenwater en turf of elzenproppen gaat jouw PH geen 6 zijn. Die 2 eikenblaadjes die je erin hebt zitten zijn niet voldoende om dat te doen, zeker niet met kraanwater waar de KH in de meeste gevallen te hoog is om een echte daling van de PH te realiseren. Ik zou een testset kopen (geen strips!) of desnoods enkel een PH en KH test en zelf eens gaan meten. Ik gok dat je een stuk hoger uitkomt dan dat je in de winkel verteld zou zijn

Je bak ziet eruit alsof hij net draait (zoals Seabait ook al zei), en is naar mijn mening veel te kaal voor ramirezi's. Ze willen schuilplaatsen in de vorm van takken of wortelhout, dat is hier bijna niet te vinden. Je kunt ook meer planten plaatsen, maar als je het natuurlijk wilt houden voor de ramirezi zou ik het met hout oplossen, in hun natuurlijke habitat vind je ook maar weinig planten namelijk.

Verder kun je eens nadenken over een leuk bijvisje, een Nannostomus soort bijvoorbeeld.
 
Een beetje vriendelijker lijkt me een goede optie, mensen proberen je te helpen, dan kun je ook gewoon antwoord geven.


Zonder osmose/regenwater en turf of elzenproppen gaat jouw PH geen 6 zijn. Die 2 eikenblaadjes die je erin hebt zitten zijn niet voldoende om dat te doen, zeker niet met kraanwater waar de KH in de meeste gevallen te hoog is om een echte daling van de PH te realiseren. Ik zou een testset kopen (geen strips!) of desnoods enkel een PH en KH test en zelf eens gaan meten. Ik gok dat je een stuk hoger uitkomt dan dat je in de winkel verteld zou zijn

Je bak ziet eruit alsof hij net draait (zoals Seabait ook al zei), en is naar mijn mening veel te kaal voor ramirezi's. Ze willen schuilplaatsen in de vorm van takken of wortelhout, dat is hier bijna niet te vinden. Je kunt ook meer planten plaatsen, maar als je het natuurlijk wilt houden voor de ramirezi zou ik het met hout oplossen, in hun natuurlijke habitat vind je ook maar weinig planten namelijk.

Verder kun je eens nadenken over een leuk bijvisje, een Nannostomus soort bijvoorbeeld.
sorry bedoelde het niet slecht :), ik zal een nieuwe testset halen, en over de bak, ik had de inrichting veranderd (bijv. Planten en stenen, daarom dat het er net nieuw uit zag. Ik heb de water zelf al wel maanden. Ik heb hem vandaag wat drijfplanten gegeven en heb nu genoeg spiderwood om de bak schuilplekken te geven. Wat mij betreft is alleen nog de waterwaarden testen en een nieuw vissensoort erbij en dan hoeft er niet meer bij. :) alleen ik was van plan om ze de juiste ruimte te geven en genoeg rust. Dus alleen de 2 ramirezi’s in de bak.. tips en tops?

Dank jullie voor alle info en reacties
 
Ik heb de water vandaag ververst, want de waterwaarden waren iets gestegen, wat meer schuilplekken gegeven en de verlichting gedempt. Ze vertoonden vandaag een paargedrag of gevecht, ze draaiden om elkaar heen en raakten elkaar af en toe op de lippen. Nu zijn ze vaak samen maar de “man” is niet meer aggresief, ze zwemmen eerder samen nu. Weet er iemand hier meer over?
23733F22-44F2-4806-AFC5-8B07339C5026.jpeg
61B15D35-D597-4478-A69B-1E58AC99479A.jpeg
 
Als je zegt 'de waterwaarden waren iets gestegen' welke waarden heb je het dan over? En wat was de voor en na waarde?
 

Terug
Bovenaan