Aquarium (30 liter) verhuizen


Zelf zou ik met 2 losse leds gaan werken en dat lijkt me persoonlijk ook mooier hoor. Ik koop gewoon de goedkope van 7 euro op Aliexpres en die draaien nu al 1,5 jaar zonder problemen.
 
Ga ik doen.

Mijn vader adviseert er een sterk blad op te leggen. Alleen dan moet ik weer het aquarium half leegmaken en optillen. Daar zie ik erg tegen op...
 
Ga ik doen.

Mijn vader adviseert er een sterk blad op te leggen. Alleen dan moet ik weer het aquarium half leegmaken en optillen. Daar zie ik erg tegen op...

Een stevig blad is iniedergeval beter dan een ingestort kastje en garnalen op de grond:D
 
Ga ik doen.

Mijn vader adviseert er een sterk blad op te leggen. Alleen dan moet ik weer het aquarium half leegmaken en optillen. Daar zie ik erg tegen op...

Even 2 emmers pakken en wat aftappen en weer terug doen. Dat is in 10 minuten gedaan denk ik;)
 
Een glasplaat als bovenplaat er op leggen?
Dat is met water geknoei tevens makkelijk, en krijg je stevigheid.
Schuif je zo onder de bak door, een kant iets omhoog en schuiven.
Wel even schuine randen op laten slijpen door de glas leverancier.
 
Glas is denk ik niet zo heel sterk en dat slijpen zal niet goedkoop zijn. Als je met een plaat zou willen werken dan zou ik gewoon een andere plaat van hout nemen maar geen glas. Maar ja dat is persoonlijk;)
 
Als je hout eerst een beetje goed behahandeld met een of ander spulletje dan moet dat wel goed komen
 
Glasplaat zou ik niet doen, deze zal doormidden breken, omdat de plank van het kastje hol staat.

Een dikke houten plaats, desnoods verven of in de olie/buitenbeits zetten in de kleur van het kastje is een hele goede tip van je vader!
 
Inmiddels is de kast berensterk en staat het tweede aquarium er ook op. Ik heb een dubbel blad en met stevige balkjes de bladen nog extra ondersteund.
 
Geen beste kwaliteit maar hier twee foto's. Betere beelden volgen :)

IMG_1134.JPG


IMG_1136.JPG
 
Zo herkenbaar. Als je eenmaal 1 nano Cube hebt, heb je er in no-time twee. Ik heb de mijne afgelopen week ook verplaatst maar een nieuw meubeltje om plaats te maken voor m'n nieuwe bak.

n4UXY2odOkk68AiKK-lo3Ehl29t26sjM.jpeg
 

Terug
Bovenaan