Aquarium (30 liter) verhuizen


WPT

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2017
Berichten
830
Locatie
Zuid Holland
Website
www.youtube.com
Beste Vis en Garnalen liefhebbers,

Zoals jullie mogelijk weten heb ik een Dennerle 30 liter Nano Cube draaien met Crystal Red garnalen. En zoals jullie zeker weten, is het houden van garnalen verslavend.

Nu wil ik dus naast mijn huidige Dennerle 30 liter exact zo'n zelfde plaatsen.

Het probleem is echter, dat hiervoor een nieuwe kast moet komen en dat het huidige al draaiende aquarium daar ook op moet komen.


Ik had zelf de volgende oplossing bedacht en ben benieuwd naar jullie tips en adviezen:

Ik haal heel veel water uit de bak en bewaar dit, totdat er nog maar een klein laagje inzit (met garnalen en grind). Dan verplaats ik het aquarium al schuivend naar de andere kast (die hopelijk exact even hoog is). Als de verhuizing rond is gooi ik al het water wat ik er eerder uit gehaald heb weer terug in. Voila. (????)
 
Ik zie in je profiel staan dat je een man bent dus zou je de bak met gemak op kunnen tillen als deze voor driekwart leeg is bv ;)
 
Ik zuig ze leeg tot op vijf centimeter water na en dan de bak naar de nieuwe plek tillen.
 
Ik gooi alle stekkers los en laat alles er verder gewoon even in. Desnoods even de filter in wat water zetten maar het kan allemaal vrij snel dus zou alles wel kunnen blijven zitten. De bak zuig je in 5 minuten leeg denk ik en dan snel verhuizen en het water weer terugdoen.
 
Joh die 30 kilo kan je vol zelfs wel zo verschuiven, maak je maar niet te druk...
Ik ken verhalen van mensen die een volle nanocube zo van de ene naar de andere straat sjouwen..
:D
(Heb zelf een 30 liter quarantaine bakje die ik na afloop gewoon naar de tuin sjouw en leeg kieper)

Ik zou m gewoon half leeg laten lopen, verplaatsen en weer lekker met vers water vullen. Meteen een grote waterwissel die de afvalstoffen die loskomen weer compenseert
 
Joh die 30 kilo kan je vol zelfs wel zo verschuiven, maak je maar niet te druk...
Ik ken verhalen van mensen die een volle nanocube zo van de ene naar de andere straat sjouwen..
:D
(Heb zelf een 30 liter quarantaine bakje die ik na afloop gewoon naar de tuin sjouw en leeg kieper)

Nou dan heb jij wel spierballen zeg:D:D;)
 
Inmiddels de nieuwe kast in elkaar gezet, spoedig het aquarium verhuizen. Schuiven lukt helaas niet vanwege het hoogte verschil in de kasten. Maar als ik jullie goed begrijp krijg je door het tillen in ieder geval geen gebarsten bakken of lekkages..?
 
Inmiddels de nieuwe kast in elkaar gezet, spoedig het aquarium verhuizen. Schuiven lukt helaas niet vanwege het hoogte verschil in de kasten. Maar als ik jullie goed begrijp krijg je door het tillen in ieder geval geen gebarsten bakken of lekkages..?
Daar zou ik me maar niet te druk om maken... zeker niet als je er een kwart of een derde deel water uit haalt niet..
bij de meeste nano cubes zit er toch sowieso ook een frame omheen?
Alleen even opletten dat je hem goed aan de onderkant tilt en niet aan een raam oid.. desnoods kan je hem even half van de tafel afschuiven en dan je vingers eronder.
Even uit voorzorg dingen die losstaan eruit (huisjes of grote stenen oid, zodat deze tijdens het tillen niet tegen het raam kunnen bonken)
Succes en laat je even foto zien als hij klaar is? :)
 
Inmiddels de nieuwe kast in elkaar gezet, spoedig het aquarium verhuizen. Schuiven lukt helaas niet vanwege het hoogte verschil in de kasten. Maar als ik jullie goed begrijp krijg je door het tillen in ieder geval geen gebarsten bakken of lekkages..?


Nee hoor dat gaat wel goed. Het is volgens mij wel mogelijk om de bak van een hogere op een lagere kast te schuiven:oops::juggle:;)
 
schuiven zou ik nooit doen of het moet een cm naar links of rechts zijn ofzo.
volgens mij komt er dan meer kracht op het glas te staan als dat je m optilt.

water laten zakken en gewoon optillen. paar keer boven je hoofd uittillen en dan hoef je ook niet meer te sporten vandaag :)
 
O ja, als je wil dan vindt je dat wel hoor. Wij begonnen ook in 2010 met 1 60cm bakje en nu staan er in de woonkamer al 8 en op de slaapkamer 7 kleinere.
Daarvan een stuk of 5 met garnalen. Dus pas maar op:D:D;)
 
Vandaag de verhuizing van het aquarium gedaan. Het was spannend maar het viel gelukkig allemaal reuze mee. Inmiddels het aquarium weer helemaal gevuld. Ik wacht nog even met het vullen van de tweede bak want ik wil bij nader inzien de kast iets verstevigen. Ik vertrouw het zo niet helemaal... :(

Ook twijfel ik om ipv twee led lichtjes zoals het nu is 1 langere led balk boven beide bakken te hangen. Wat lijkt jullie mooier?

kast-aquariums.jpg
 
Ook twijfel ik om ipv twee led lichtjes zoals het nu is 1 langere led balk boven beide bakken te hangen. Wat lijkt jullie mooier?

Hmm, ligt eraan wat je in het tweede bakje wilt houden. En wat nou als je wegens alg of iets anders één bakje moet verduisteren? Dan moeten beide..... Je hebt wel beperkte mogelijkheden dan.
 
Het bovenblad heeft denk ik nu steun van de la nu die dichtzit maar wat als die opengaat en beide gevuld zijn:S:regen:
Zou er zelf denk ik wel iets op verzinnen of er maar 1 op zetten. Misschien de 2e op het nachtkastje van de vrouw (dat heb ik ook gedaan):D:D
 
Bedankt voor alle reacties.

De steunbalk nu zit van links naar rechts en biedt ruim voldoende steun voor hoe de kast nu is. Ik heb er zelf al met mijn volledige gewicht op geduwd zonder gevolgen.

@blackmoor goed punt van het licht. 1 lamp it is :). Een verticale balk kan niet omdat er lades in de kast zitten. Of bedoel je van voor naar achter?
 

Terug
Bovenaan