Aquariensand weiss Hornbach?


Retgals

Well-known member
Lid geworden
30 maart 2014
Berichten
305
Ik zit nog enorm te twijfelen over welk zand ik zal nemen. Wie heeft gebruik gemaakt van het aquariensand weiss van de Hornbach? Ik zou graag foto's zien van je bak en inrichting.

Alternatief is weer filterzand van Wildkamp maar dat is wel heel geel. Ik heb ook loire zand gehad in het verleden (zoals van HS Aqua) maar dat vind ik weer te wit.
 
Ik heb de grijs.zwarte gehad en denk dat het witte niet echt lang mooi wit blijft. Verder is dat aquasand een fijne bodem.
 
Ik zit nog enorm te twijfelen over welk zand ik zal nemen. Wie heeft gebruik gemaakt van het aquariensand weiss van de Hornbach? Ik zou graag foto's zien van je bak en inrichting.

Alternatief is weer filterzand van Wildkamp maar dat is wel heel geel. Ik heb ook loire zand gehad in het verleden (zoals van HS Aqua) maar dat vind ik weer te wit.

Ik heb het gehad, maar ik ben weer terug gestapt naar Manado (helaas wel duur)
Ik vond tijdens de grote beurt de bodem op een paar plekken echt stinken en er zaten behoorlijk stevige stukken in, het verdicht mij te veel, hij is ook aanzienlijk minder geschikt voor Kuhli's ed.
Ik had de Hornbach 0,4 - 1.4 aquariumzand 25 kg
 
Ik heb het Aquasand gehad met een korrel van 0,4-0,8mm en dat is denk ik andere dan de jouwe Martin.
Dit was een bodem met coating en mooi afgeronde korrels.
 
Ik gebruikte altijd al Manado, maar vanwege de kosten en toch is proberen dat zand gekocht..

Doe ik dus niet weer..
Manado heeft veel te veel voordelen helemaal met een bodemverwarming (20 watt slechts) erin
De hele bodem gaat dan functioneren als een giga filter, omdat het perfect circuleert
Bijkomend voordeel is dat die wel echt perfect is voor alle gravers grondelaars en bodembewoners..

Dus helaas, dan maar € 20 euro per 10 liter (keer 2 voor mijn Rio)
 
Ik heb het gehad, maar ik ben weer terug gestapt naar Manado (helaas wel duur)
Ik vond tijdens de grote beurt de bodem op een paar plekken echt stinken en er zaten behoorlijk stevige stukken in, het verdicht mij te veel, hij is ook aanzienlijk minder geschikt voor Kuhli's ed.
Ik had de Hornbach 0,4 - 1.4 aquariumzand 25 kg
Ok dat is goed om te weten. Heb je nog foto's van toen je dit zand in je bak had?
 
Ok dat is goed om te weten. Heb je nog foto's van toen je dit zand in je bak had?

Trofis Colissa 1200 - Wesdijk RGBW Led 5300K (100%)

(Niet op die grintsteentjes vooraan letten, dat is een gootje waar 2de spraybar inzat)


20201120_140301.jpg



20201205_231906.jpg
 
Thanks, das wel heel wit inderdaad. En zeker gezien je ervaringen ga ik dan toch maar voor filterzand.
 
Heb je al gekeken naar het bruine Aquasand van de Hornbach?
 
Wildkamp zand is wel het natuurlijkst
 
Ik gebruik bruin en (grijs)zwart zand van de hornbach in mijn aquariums. 0,4-0,8 mm. Dit zijn afgeronde en gecoate zandkorrels.

0,4-1,4 mm is een vrij groot verschil waardoor er meer kans is op een bodem die dicht slibt.
 
Ik gebruik bruin en (grijs)zwart zand van de hornbach in mijn aquariums. 0,4-0,8 mm. Dit zijn afgeronde en gecoate zandkorrels.

0,4-1,4 mm is een vrij groot verschil waardoor er meer kans is op een bodem die dicht slibt.
Dat zwarte oogt in de bak inderdaad grijs.
 

Terug
Bovenaan