Aquamedic Aquarius Plant Fresh


De kleinste geeft max 60W aan led en een normale 60cm heeft er een buis van 15W boven zitten dus dit is denk ik overkill.
 
Is volgens de specs een beste puist licht..
dimmertje erop en gaan
 
Ik vind hem belachelijk duur voor een PLC, maar ik zou er wel die aquarius control bij kopen. Staat ook in de handleiding dat deze hier perfect op werkt.

80 euro is echt wel veel voor wat je krijgt, maar goed als je er 10 jaar mee doet is het ook niks meer en heb je er heeeel veel plezier van.
 
Jah printed Logic circuit dat snap ik xD
Maar snap niet helemaal wat dat te maken heb met de lamp, anders dan de controller natuurlijk
 
Ow, ik dacht als hij hem wil dimmen... dan zou ik het met dat ding doen.

Aqua Medic Aquarius Control
6-kanaals controller voor Aquarius 30 / 60 / 90 / 120.


- Deze controller maakt het mogelijk om individuele aanpassingen van een lichtkleur, lichtintensiteit en setting in te stellen.
- Optioneel is de Y-kabel waarmee je meerdere Aquarius LED units op elkaar kan aansluiten op de controller.
- Het programmeren gebeurt via de controller. Er is geen verbinding met een PC nodig.
- De voeding (24V) wordt geleverd door de Aquarius Controller voeding zelf. Er is geen aparte voeding nodig.
- Afmetingen (LxBxH): ca. 11 x 6 x 2,5 cm.
- Kabellengte: ca. 1,80 m.
 
Jah okee, Mja wss gaat het ook wel lukken met een tc420 of met een arduino.
 
Hij is inderdaad best prijzig. Zijn er goede alternatieven? Omdat de bak 60cm diep gaat worden moet er wel sterke verlichting in. En ik wil graag LED.
 
JMB is een leuke optie.
Of daytime..
Maar je word wel iets beperkt in de opties door je hoogte van je bak helaas.
SMD stripjes zoals hvp, kits-light, etc leveren te beperkt vermogen op de bodem om fatsoenlijk planten te groeien daar.
 
@tuinkabouter
Ik zie een hoop varianten. Weet jij wat dan wel geschikt is qua licht intensiteit?
 
Laat ik ff voorop stellen dat ik ze zelf niet heb..
Maar @benvo heeft bijvoorbeeld de 1w JMB balken boven zijn rio180 hangen en heeft een beste verzameling planten.
Er zijn hier een aantal leden die werken met de daytime eco en hiermee ook mooie resultaten halen.
Maar als je een wat groter budget heb zou ik voor de daytime matrix gaan
 
De kleinste geeft max 60W aan led en een normale 60cm heeft er een buis van 15W boven zitten dus dit is denk ik overkill.
Dat weten we nog niet. TS heeft nog niet vertelt hoe groot het aquarium is? Bij 60 cm. diepte is er sprake van een behoorlijk (licht-)verlies. Het is trouwens, zoals ook @tuinkabouter al aangeeft altijd mogelijk om te dimmen.
 
@benvo
Het aqua wordt waarschijnlijk 120x50x60 (bxdxh).
Het licht moet goed zijn voor een mooie plantengroei.

@tuinkabouter
Wat is er zo bijzonder aan die daytime matrix?
 
Krachtiger, modulair, en persoonlijk vind ik ze iets mooier dan de eco serie
 
@tuinkabouter
Als ik het uitreken met die daytime matrix dan kom ik nog duurder uit dan met de Aquamedic optie.

De daytime eco komt iets goedkoper uit, maar geeft ook minder licht.

Ik ben nog niet overtuigd :p
 
Zijn alle prijzen incl controller?
 
@tuinkabouter
Voor de Aquamedic kom ik uit op € 329,-
De controller kost dan nog € 79,-

Ik heb de matrix bekeken.
Het frame kost € 150,- ofzo en elke LED module € 50,-
Ik weet even niet hoeveel modules ik dan nodig heb.
Maar gevoelsmatig bijv. 5.
Dan ook nog trafo en controller.

De daylight eco (met 3 led strips, 51watt ) kost € 238,-
adapter € 45,-
controller € 34,-

Scheelt wel iets, maar heb dan meer vertrouwen in het brute LED geweld van de Aquamedic wat zeker afdoende moet zijn.
 
Dan zou ik wss ook kiezen voor het brute geweld van aquamedic, dimmen kan altijd nog.
 

Terug
Bovenaan