Aquaflow 200


Y

Yorick!

Guest
Dag iedereen,

Ik heb in mijn 60l aquarium een Superfish Aqua Flow 200 Filtertje hangen.
Dat bestaat uit 1 spons met in het midden van de spons actief kool (pijpjes van ± 0,5cm)
De actieve kool is er al heel lang uit maar door wat zou ik dit kunnen vervangen?
Men aquarium is ook heel stoffig maar heb eens witte filtermatten erin gedaan maar de filter verstopte er van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat heb je allemaal in de bak zwemmen? misschien beter voor een ander filter kijken bv.
 
Ik heb in alle 60cm bakjes de Aquaflow 100 met alleen dus een spons en verder zeer heldere bakken.
 
Misschien kijken voor een fijnere spons?
Vaker verversen kan ook helpen..
 
Zat een staafje midde in de spons met actieve kool
 
Heb wel 1 grote vervuiler en dat is men ancistrus
 
Ik heb hier al 3 maanden een Superfish Panorama 60 draaien waar ook een Aquaflow 200 in zit. Heb de kool er gewoon ingelaten. Verder geen last van een stoffig of vuil aquarium. Zal dus niet aan je filter liggen!
 
Mkatoen je kunt je actieve kool er beter uit halen in de eerste 2-3 weken haalt het de schadelijke stoffen eruit maar daarna gaat het de schadelijke stoffen afgeven. En kan schadelijk voor je vissen zijn
 
Mkatoen je kunt je actieve kool er beter uit halen in de eerste 2-3 weken haalt het de schadelijke stoffen eruit maar daarna gaat het de schadelijke stoffen afgeven. En kan schadelijk voor je vissen zijn
Is dit niet een verhaal wat een tijd rond ging en z'n eigen leven is gaan leiden, maar waar geen bewijs voor is?
 
Toen ik de aquaflow nog gebruikte had ik de spons ook door midden geknipt. Dan in de cartridge onderaan de halve spons, daarop een klein laagje witte watten en bovenaan mini siporax. Werkte altijd prima voor mij
 
Welke maat siporax is het beste en leg je die gwn op de spons of hoe stop je die erin?
 
Hoeveel kan ik het beste dan van de spons af knippen en waar moet het water eerst langs langs de spons of de siporax en laatste vraagje hoelang moet je da erin houde en vervangen:D

En de witte watte verstopt men filter hoe kan ik dit het beste in men filter brenge zonder het verstopt
 
Ik had de helft van de spons afgeknipt. Het water stroomde eerst langs de spons, dan langs de watten en als laatste langs de siporax.

De siporax en spons hoeven eigenlijk nooit vervangen te worden, alleen uitspoelen als ze verstopt raken. Bij mij was dat de spons ongeveer 1 keer per maand en de siporax 2 keer per jaar uitspoelen (in aquarium water). Maar dat ligt natuurlijk ook aan de bezetting.

De witte watten had ik tussen de spons en de siporax zitten. Dan kunnen de watten niet in je rotor komen en je filter ook niet verstoppen. Deze spoelde ik 1 keer in de twee weken uit (als ze bruin en verstopt zijn). Ik vervangde ze als ze niet meer uit te spoelen waren :D Maar een hele hoop hangt natuurlijk af van je bezetting en vervuiling.
 
Spons in t midden afknippen,spons onderaan leggen,dan 1of2 laagjes witte watten,en daarboven op siporax tot boven aan.
 
:DDankjulliewel voor jullie reacties. Dan maar eens in winkel kijken
 
Waarom vervang je de witte watten niet gwn vaker?
Die vangen juist al je zweefvuil op waardoor je kraakhelder water krijgt..
 
Toch blijf ik het raar vinden dat dat moet want in alle 60cm bakken hier met de Aquaflow 100 is het water kraakhelder. Er moet een reden zijn dat het in dit bakje dus niet lukt met ook nog een zwaardere filter erin.
 
GRoter buitenfilter nemen, ok op 60 cm.
Werkt 80 % beter.
Zet je naast of onder je bak.
 
Toch blijf ik het raar vinden dat dat moet want in alle 60cm bakken hier met de Aquaflow 100 is het water kraakhelder. Er moet een reden zijn dat het in dit bakje dus niet lukt met ook nog een zwaardere filter erin.

wat heb jij er in? Maakt veel verschil,he.
 
Ik heb er een school Panda s in en 1 Betta. In de ander heb ik 3 Chuna s met wat Briggitae s. bakken zijn niet zwaar belast maar denk eerder gewoon. Van de Aqua 100 is de max flow 200 liter dus dat is ongeveer 4x de inhoudt van een 60cm. Zelfs met een wat vieze spons moet dat voldoende zijn. Ik heb 4 bakken van 60cm erop draaien en al jaren.
 
Voor een klein bestand moet een aquaflow voldoende zijn. Je kan met een goeie waterwissel in de week veel opvangen.

Maa als je al school midden, klein schooltje onder. En een koppel boven hebt bijvoorbeeld word dat al krap.

Is ook de reden dat ik een externe op mn 60cm heb gezet.

Nodig? Niet persee

Beter? Ongetwijfeld
 
Ik heb op mijn beide 60 cm bakjes nu ook grotere filters.
Op de ene de externe eheim 2211
En in de andere wel een binnenfilter, maar dan een grotere, de aquael turbo 500.
 
Een extern filter kan inderdaad beter zijn. Maar neem dan a.u.b. geen eden 501. Ik gebruik die op dit moment en het is echt een rotding. Het is moeilijk te onderhouden, heeft geen kraantjes (kun je wel zelf toevoegen), je krijgt het moeilijk dicht...

Eheims zijn wat duurder maar dan heb je ook wat.
 
een en ander is natuurlijk mede afhankelijk van de bezetting. Zoals ik al aangaf is die hier niet erg groot.
 
Maar als je de siporax los erin legt is dat niet onhandig?
 
Ik heb het onderin de filter met een spons erop dus met het onderhoud houdt de spons het wel op de plaats en af en toe spoel ik deze even.
 

Terug
Bovenaan